Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Bibliában a fiú, Atya, Isten...

Bibliában a fiú, Atya, Isten fia, kifejezéseket szó szerint kell érteni vagy szimbolikusak?

Figyelt kérdés

Bibliában többször is szerepel a fiú, Isten fia kifejezés néha Jézusa esetében és más emberek, próféták esetében is. Legtöbb keresztény irányzat ez alapján Istennek gondolja Jézust, pedig nincsen egyetlenegy vers sem az egész Bibliában, amelyben Jézus azt mondaná: Én Isten vagyok, imádjatok engem. A többi esetben mikor nem Jézusról van szó szimbolikusnak veszik ugyanezeket.



Erre a versre például azt mondják bizonyítja Jézus Istenégét, tehát hogy Jézus fiú Isten és biológiai értelemben Isten fia:


Zsidók 1:5 Mert az angyalok közül kinek mondta valaha: "Fiam vagy te, ma nemzettelek téged!" majd: "Atyjává leszek, és ő Fiammá lesz."



Ebben a versben Dávidról van szó és nagyon hasonlít az előzőhöz de a legtöbb keresztény szerint itt csak szimbolikusan értendő a fiú:


Zsoltárok 2:7 Törvényül hirdetem: Az Úr mondá nékem: Én fiam vagy te; én ma nemzettelek téged.



További hasonló versek amiket csak szimbolikusan értelmeznek:


Kivonulás 4:22 Ez az amit az Úr mond: Izrael az én legidősebb fiam.


Róma 8:14 Mert akiket Isten Lelke vezérel, azok Istennek fiai.



Ugyanez az helyzet az Atya szónál is, mikor Istenre utalnak. Jézus Atyának szólítja Istent, ezt úgy értelmezik hogy Isten Jézus tényleges apja, más esetben pedig szimbolikus, de Jézus azt mondja Isten mindenkinek Atyja:


Efézus 4:6 Egy az Isten és mindeneknek Atyja,


János 20:17 Monda néki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nékik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.



Ha ezeket figyelembe vesszük miért nem Isten Dávid? Vagy miért nem Isten minden izraeli? Mert Jézus istenségét vallók logikája alapján ez következik. Vagy miért nem szimbolikus minden esetben? Tehát Jézus sem Isten? Más vallásúak is válaszolhatnak, nem csak keresztények, és az ateistákat is meghallgatjuk.



2017. jan. 5. 21:32
 301/309 anonim ***** válasza:
44%

"Mi alapján vitte a mennybe az embereket? Megkérdezte ki akar a mennybe menni és akar a pokolban szenvedni? Hülye lenne bárki is azt mondani hogy a poklot választja :) Életük alapján sem lehet ezt eldönteni hiszen nem látták Jézust így azt sem tudhatták mi helyes és mi helytelen."


Jézus tanításait nem ismerhették, az Ószövetséget azonban igen. Nyilván aki az abban írtakat betartotta, Jézus nem hagyta a kárhozatban. Akik pedig nem ismerhették az ószövetséget, azoknak ott van a szívük/lelkiismeretük. Pál ezt írja:


"Mert amikor a pogányok, akik nem ismerik a törvényt, természetes eszük szerint cselekszik azt, amit a törvény követel, akkor ezek a törvény nélküliek önmaguknak szabnak törvényt. Ezzel azt bizonyítják, hogy a törvény cselekedete be van írva a szívükbe. Erről lelkiismeretük és egymást vádló vagy éppen védő gondolataik együtt tanúskodnak majd, azon a napon, amelyen megítéli Isten az emberek rejtett gondolatait az én evangéliumom szerint Krisztus Jézus által." (Pál levele a rómaiakhoz 2. fejezet 14-16)


Természetesen mindenkinek számot kell adnia, miért cselekedett gonoszul embertársaival, de azt csak Isten tudja megítélni, mi számít mentő körülménynek.


"Hol írja azt hogy a csillag elindul és üldözi a démonokat? Én nem látok ilyet. Annyit ír ebben a versben hogy a sátánok hajítókövei."


Ha hajítókő, akkor az én értelmezesem szerint az azt jelenti, hogy azzal hajigálnak meg valakit. Egyébként tudtad, hogy a hozzánk legközelebb lévő csillag (a Napon kívül) több fényévnyi távolságra van? A fénysebességet átlépni pedig nem lehet, a fizika törvényei nem engedik. Ahhoz végtelen mennyiségű energia szükséges. Tehát ha a Földről felemelkedik egy démon, ahhoz évek kellenének, mire a csillag ideérhetne. Persze erre mondhatod, hogy Isten mindenható, bármire képes, de nekem már az is eléggé logikátlan, hogy így oldja meg.


"Hol írja azt ez a vers hogy Mária a szentháromság része? Sehol. Azt írja Istenként imádják a keresztények és ez így is van a mai napig."


Ilyet egyetlen keresztény sem állít. Attól hogy segítséget kérnek tőle, még nem tekintik Istennek. Vagy ha te a szomszéd nénitől vagy a polgármestertől segítséget kérsz, akkor embereket imádsz? Máriának és a többi szentnek pedig sokkal nagyobb hatalom adatott meg, mint akármelyik földi embernek. A hatalmat pedig azért kapták, hogy segítsenek.


Szóval nem, Máriát nem tekintik Istennek. Istenanyának is csak azért nevezik, mert az ember Jézus anyja volt (aki ugye az emberré lett Isten). Istensége szerint Jézus az Atyától született az idő kezdete előtt, nem Máriától. Ez van a 325-ös niceai hitvallásban. A Szentlelket viszont ténylegesen Istennek tekintették, szóval elég érdekes, hogy Őt nem említi, Máriát azonban igen.


"Azt állítjátok a szentlélek egyenlő Istennel. Ha így van hogy nem tudja megakadályozni hogy hibázzanak az apostolok? "


Ki mondta, hogy nem tudja? Én azt mondom, hogy lényegtelen dolgokat minek javítgasson, mikor nincs semmi jelentőségük? Egyébként az apostolok milyen hibákat követtek el az Újszövetség írásában? Erre eddig csak hülyeségeket írkáltál.


"Ehhez hasonlóan Jézus is három nap és három éjjel lesz a föld belsejében, és világos hogy ugyan az lesz a csoda mint Jónásnál, vagyis hogy életben marad."


Jézus is addig volt a föld belsejében, látod, meg is van a hasonlóság :) Azt viszont már csak te képzeled oda, hogy a hasonlóság arra is kiterjed, hogy nem fog meghalni.

2017. márc. 19. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 302/309 A kérdező kommentje:

"Éppen itt a gond, egyik szerv elhelyezkedésének sincs köze a bordákhoz, elég messze vannak tőlük.

Egyes szervek pedig egyenesen kívül esnek a megadott testtájékon, tehát a megfogalmazás mindenképp hibás."


Nem azt írja hogy köze van a bordákhoz hanem azt hogy az ágyék és a bordák között található szerveknek van köze hozzá. Máj és mellékvese szerinted hol található? Csak nem az ágyék és a bordák közötti részben? :)



"A felsoroltak közül kizárólag a B12 raktározódik a májban, de az ugyanolyan epic fail egy Isten részéről, hogy a hímivarsejtek helyett néhány vitaminban és hormonban látja az élet forrását..."


Neked tényleg problémád van a magyar nyelv értelmezéséve. B vitamin csak egy a sok közül:


"az ondó tartalmaz több mint huszonhétféle, teljesen természetes vitamint, legalább tízféle nyomelemet, mikro, és makro elemeket"


Azt sem írja hogy vitaminok az élet forrása. Hímivarsejtek az ondóban találhatóak tehát teljesen megegyezik a Korán vers a tudománnyal.


Továbbiakban arra kérlek menj és bohóckodj máshol. Egyértelmű hogy nem tudsz hozzászólni a témához mert meghaladja a képességeidet.

2017. márc. 19. 16:43
 303/309 A kérdező kommentje:

szp72


"Péntek-szombat-vasárnap. Látod ez három. Valóban nem teljes három egész napig, hanem csak három napot érintve, vagyis körülbelül három napig."


Számolj egy picit utána. Ha Jézus péntek eset került a sírba és vasárnap reggel támadt fel akkor az még két nap sincs vagyis nem igaz hogy körülbelül három napig. Körülbelül két napig még elfogadható lenne.



"Hát persze. Ugye aki például 5 percre leugrik a büfébe, az nem teheti meg, hogy ténylegesen 3 vagy 7 percig legyen ott, mert az ellenkezne a józan ésszel. Gondolom, hogy te amikor három napot érintő dolgaidról beszámolsz, mindig alaposan utána számolsz s kerülöd a 3 napig kifejezést."


Mutatnál kérlek bizonyítékot arra hogy zsidóknál három nap három éjjel átvitt értelemben használatos?



"Tudod Jónás megmenekülését a cethal gyomrából, vagyis a biztos halálból lehet egy feltámadáshoz hasonlítani, ha nem is azonosítani. Jézus egy hasonlatról beszél, nem pedig élve eltemetésről. Ennek belátásához szerintem sok ész nem kell, de te tudod."


Látom képes lennél minden mást átértelmezni csak hogy a nézeted igazold. Már ott tartunk hogy Jónás is feltámadt :) Jónás életben maradt a hal gyomrában. Ennyi. Nem halt meg, és nem támadt fel.



Próbáld meg értelmezni a verseket:


Máté 12:39 Ő pedig így válaszolt nekik: "Ez a gonosz és parázna nemzedék jelt követel, de nem adatik neki más jel, csak a Jónás próféta jele.

Máté 12:40 Mert ahogyan Jónás három nap és három éjjel volt a hal gyomrában, úgy lesz az Emberfia is a föld belsejében három nap és három éjjel.



Az első versben az áll hogy az emberek jelet követelnek Jézustól bizonyítékként. Jézus pedig azt feleli hogy olyan jel adatik meg mint Jónásé. A másik versben pedig elmondja mi is ez pontosan. Jónás három nap és három éjjel volt a hal gyomrában és életben maradt. Ez volt a csodája Jónásnak. Ehhez hasonlóan Jézus is három nap és három éjjel lesz a föld belsejében, és világos hogy ugyan az lesz a csoda mint Jónásnál, vagyis hogy életben marad.



"Tehát Isten nem egy tökéletesen pontos történetírásra ihlette őket, hanem egy olyanra, amely hűségesen és tévedhetetlenül közli azt, amit Isten üdvösségünket érintően el akart nekünk mondani. Tehát lehetnek benne kisebb-nagyobb történelmi hibák, ha azok az üdvösség kérdésének szempontjából teljesen lényegtelenek."


Ezt ugye nem gondolod komolyan? Istvánnak is mondtam már. Ha a jelenlegi Biblia Isteni kinyilatkoztatás és hamisítatlan akkor nem lehet benne se kisebb se nagyobb hiba. Olyan nincs hogy az a rész lényegtelen mikor Isten szaváról beszélsz. AZ üdvösséged szempontjából minden szónak jelentősége van különben nem került volna a Bibliába mert ez nem egy olyan könyv amibe bárki bármit írhat, nem igaz?

2017. márc. 19. 17:02
 304/309 anonim ***** válasza:

Hiába beszélsz mellé, ezt csúnyán bebukta a Korán írója, bárki is volt az :)

Igen, a mellékvesék és a máj helyileg stimmelnének, de mik jönnek onnan? Néhány vitamin és hormon, ennyi.

Sem az ondóhólyag váladéka, sem a prosztataváladék, sem a spermiumok nem onnan jönnek.

A hímivarsejtek eleve soha az életben fel sem jutnak az említett testtájékra. Gyakorlatilag a herevezetéken keresztül az ondóhólyag váladékával keveredve közvetlenül a hímvesszőbe jutnak.


Akárhogy is nézzük, a Koránban említett testtájékról kizárólag néhány hormon és vitamin származik. Tehát az írója vagy akkora balfék volt, hogy nem tudott rendesen behatárolni egy testtájékot, vagy nem tudta honnan jönnek a hímivarsejtek, vagy eleve ezek létezéséről nem tudott, de mindenképp hülyeséget írt.


Vagyis mivel a Korán Isten szava lenne, amiben nem lehet tévedés, a Korán saját maga bizonyítja a saját hiteltelenségét.

2017. márc. 19. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 305/309 A kérdező kommentje:

István


"Jézus tanításait nem ismerhették, az Ószövetséget azonban igen. Nyilván aki az abban írtakat betartotta, Jézus nem hagyta a kárhozatban. Akik pedig nem ismerhették az ószövetséget, azoknak ott van a szívük/lelkiismeretük."


Ószövetség csak a zsidókra vonatkozik. Rajtuk kívül még volt néhány milliárd ember. Ha jól értem akkor a keresztény vallás szerint Isten csak a zsidókhoz küldött prófétákat, senki máshoz. Ez eléggé igazságtalan nem gondolod? Ezzel szemben az iszlám szerint Isten minden néphez küldött prófétákat. A keresztény változat ezért sem hihető amellett hogy igazságtalan, mert ha Isten küldött prófétákat a zsidókhoz akkor küldhetet volna minden néphez is. Azzal egyetértek hogy minden embernek van szíve/lelkiismerete, tehát érzi ha valami helytelen dolgot követ el de ez nem magyarázat mert többmilliárd emberről beszélünk akiket a keresztény nézet szerint Isten teljesen magára hagyott. Ez olyan mintha érettségiztetni akarnál olyan embereket akik sosem jártak iskolába, arra hivatkozva hogy van eszük, tudnak gondolkodni.



"Természetesen mindenkinek számot kell adnia, miért cselekedett gonoszul embertársaival, de azt csak Isten tudja megítélni, mi számít mentő körülménynek."


Nem úgy volt hogy Jézus megváltja az emberek rossz cselekedeti? Ha elfogadjuk a megváltást csak hátra kell dőlni, vagy én értettem félre valamit? :)



"Ha hajítókő, akkor az én értelmezesem szerint az azt jelenti, hogy azzal hajigálnak meg valakit."


Ez többmindent is jelenthet. Jelenthetné azt is ahogy te értelmezed, ha csak ez az egy vers lenne, csakhogy van még több vers amiben megkapjuk a magyarázatot, sőt egy egész fejezet van ami a dzsinnekről szól, de te ezeket figyelmen kívül hagyod.



"Ilyet egyetlen keresztény sem állít. Attól hogy segítséget kérnek tőle, még nem tekintik Istennek. Vagy ha te a szomszéd nénitől vagy a polgármestertől segítséget kérsz, akkor embereket imádsz? Máriának és a többi szentnek pedig sokkal nagyobb hatalom adatott meg, mint akármelyik földi embernek. A hatalmat pedig azért kapták, hogy segítsenek."


Pedig ez a helyzet. Mégha nem is mondod ki, olyasmiket vártok Máriától amit csak Isten teljesíthet, olyan tulajdonságokkal ruházzátok fel amikkel csak Isten rendelkezik. Ezt még a többi kereszttény irányzat is így látja szóval kár tagadnod. A szentekről meg nem is beszélve.



"Istensége szerint Jézus az Atyától született az idő kezdete előtt, nem Máriától."


Isten nem születik, csak pogány vallásokban. Jézus viszont kétszer is megszületett, így márcsak ezért is kizárt hogy Isten lenne.



"A Szentlelket viszont ténylegesen Istennek tekintették, szóval elég érdekes, hogy Őt nem említi, Máriát azonban igen."


Hogyne említené:


4/171 Higgyetek hát Allahban és az ő küldötteiben és ne mondjátok azt, hogy: „Három!” Hagyjátok abba! Jobb az nektek! Allah csupán egyetlen Isten.



"Ki mondta, hogy nem tudja? Én azt mondom, hogy lényegtelen dolgokat minek javítgasson, mikor nincs semmi jelentőségük?"


Ugye tudod hogy ezzel azt mondod Isten szava lényegtelen? Ha a Biblia Isten szava, nem mondhatod hogy egyes részei lényegtelenek. Minden szónak jelentősége van. Legalább is mi muszlimok így látjuk. Meg nem kellene javítgatni ha eleve helyesen írták volna le, ami elvárható ha bennük van a szentlélek, aki szerintetek egyenlő Istennel.



"Jézus is addig volt a föld belsejében, látod, meg is van a hasonlóság :) Azt viszont már csak te képzeled oda, hogy a hasonlóság arra is kiterjed, hogy nem fog meghalni."



szp72 pont azt bizonygatja hogy a három nap három éjjel az nem konkrét, átvitt értelemben értendő. Ha így van ez nem lehet hasonlóság mert azt jelentené hogy Jónás és Jézus nem ugyanannyi időt voltak a halban és illetve a föld alatt. Szerintem előbb tisztázzátok hogy szó szerint értitek vagy átvitt értelemben mert így egymásnak mondtok ellent :)



Ádám, Éva és Noéval kapcsolatban nagyon csendben vagy.

2017. márc. 19. 17:38
 306/309 szp72 ***** válasza:

@ Körülbelül két napig még elfogadható lenne.


Bele kell törődnöd abba a fájdalmas ténybe, hogy a világ nem a te logikád szerint működik.


@ Mutatnál kérlek bizonyítékot arra hogy zsidóknál három nap három éjjel átvitt értelemben használatos?


A Bibliában is többször szerepel a szólás különböző számokkal. S lám egyetlen egyszer sem sem szerepel, hogy az éjszakák száma eggyel több vagy kevesebb lenne, érdekes mód mindig tökéletesen egyforma. Ez ugyanis egy szólás, melynek jelentése: körülbelül x napig éjjel-nappal folyamatosan. De persze azt hiszel, amit akarsz, ami neked logikusabb.


@ Látom képes lennél minden mást átértelmezni csak hogy a nézeted igazold. Már ott tartunk hogy Jónás is feltámadt :)


Igen Jónás átvitt értelemben feltámadt, megmenekült a biztos haláltól. Mind a mai napi használjuk a feltámadást átvitt értelemben, például amikor a sírból visszahoznak egy meccset.


@ Jézus is három nap és három éjjel lesz a föld belsejében, és világos hogy ugyan az lesz a csoda mint Jónásnál, vagyis hogy életben marad.


Értem szóval Jézus az élve eltemetéséről beszél. Oké neked ez a logikusabb. Én nem fogok veled vitatkozni. Neked ez, nekem ez.


@ AZ üdvösséged szempontjából minden szónak jelentősége van különben nem került volna a Bibliába


Abszolút nincs minden szónak jelentősége. Mindig a bibliai történet lényege és mondanivalója számít, tehát a szellemisége s nem a betűje. Ugyanazt el lehet mondani sokféleképpen, más szavakkal.


@ mert ez nem egy olyan könyv amibe bárki bármit írhat, nem igaz?


De igaz. Nem lehet benne üdvösségünket érintő tévedés. De például, hogy Jézus feltámadásakor egy vagy két angyal volt-e a sírnál ez üdvösségünket semmiféle módon nem érinti. Most nem mindegy? Lehet az egyik egyet látott a másik kettőt és összekeveredtek a beszámolók, vagy így tudtak később visszaemlékezni. A lényeg, hogy Jézus feltámadt, aminek többen szemtanúi voltak. Ez a lényeg.


A négy evangélium kicsit eltérő beszámolói és kisebb eltérései éppen azt bizonyítják, hogy nem történt hamisítás, hanem hűségesen megőrizték még az ellentmondásokat is. A hamisítók ezt nyilván kijavították volna.


@ Ezt ugye nem gondolod komolyan?


De teljesen komolyan gondolom. A Biblia nem úgy ihletett, hogy Isten diktálta. Például a Jézusról szóló evangéliumok sem Isten visszaemlékezései, hanem az embereké. Isten csak abban ihlette őket, hogy hűségesen leírják tapasztalataikat, amit hallottak, s amit megjegyeztek, ahogy vissza tudnak rá emlékezni, nem pedig abban, hogy minden kicsi lényegtelen részlet megfeleljen a történelmi valóságnak.

2017. márc. 22. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 307/309 A kérdező kommentje:

"Igen, a mellékvesék és a máj helyileg stimmelnének, de mik jönnek onnan? Néhány vitamin és hormon, ennyi.

Sem az ondóhólyag váladéka, sem a prosztataváladék, sem a spermiumok nem onnan jönnek.

A hímivarsejtek eleve soha az életben fel sem jutnak az említett testtájékra."


Te tényleg ennyire hülye vagy? :) Ki mondta hogy a hímivarsejtek onnan jönnek?



"Akárhogy is nézzük, a Koránban említett testtájékról kizárólag néhány hormon és vitamin származik. Tehát az írója vagy akkora balfék volt, hogy nem tudott rendesen behatárolni egy testtájékot, vagy nem tudta honnan jönnek a hímivarsejtek, vagy eleve ezek létezéséről nem tudott, de mindenképp hülyeséget írt."


Vitaminok nagyrésze a májban található plusz az aminosavak is ott termelődnek a hormonok pedig részben a mellékvesében, és ez mind szükséges, tehát ami Koránban szerepel az egyezik a tudománnyal. Ha ember írta volna akkor csak a heréket említené mert akkoriban legfeljebb ennyit tudhattak.



Kértem hogy maradj távol ettől a kérdéstől mert közöd nincs a témához, az értelmi képességeid pedig valahol a béka feneke alatt vannak, szóval nem vagyok kíváncsi a hülyeségeidre.

2017. márc. 22. 21:25
 308/309 anonim ***** válasza:

Látom ritka hülye vagy biológiából, szóval igyekszem a lehető legegyszerűbben megfogalmazni.

Az ondó mely részéből "teremtődik" az ember? A hímivarsejtből vagy a vitaminokból?

Na és melyik termelődik a Korán által említett helyen?


Ez egy kőkemény bukta, hiába beszélsz mellé, a Korán írója hülye volt biológiából, tehát nem lehet isten, tehát a Korán hamis.

2017. márc. 22. 21:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 309/309 A kérdező kommentje:

szp72


"Bele kell törődnöd abba a fájdalmas ténybe, hogy a világ nem a te logikád szerint működik."


Abban igazad van hogy sok ember inkább hazudik még saját magának is. Én a józan eszemre hallgatok. Ha nem így tennék azzal magamnak ártanék.



"A Bibliában is többször szerepel a szólás különböző számokkal. S lám egyetlen egyszer sem sem szerepel, hogy az éjszakák száma eggyel több vagy kevesebb lenne, érdekes mód mindig tökéletesen egyforma. Ez ugyanis egy szólás, melynek jelentése: körülbelül x napig éjjel-nappal folyamatosan."


Aha, persze :) 3 az nem 3 hanem kb 2

Például az 5 nálad mennyi? Talán kb 3? :)


És nem látom a többi esetet amikor a három nap három éjjel átvitt értelemben használatos.



"Igen Jónás átvitt értelemben feltámadt, megmenekült a biztos haláltól. Mind a mai napi használjuk a feltámadást átvitt értelemben, például amikor a sírból visszahoznak egy meccset."


Jónás nem támadt fel. Szó nincs erről a Bibliában. Életben maradt a hal gyomrában. Ez a csoda.



"Értem szóval Jézus az élve eltemetéséről beszél. Oké neked ez a logikusabb. Én nem fogok veled vitatkozni. Neked ez, nekem ez."


A vers teljesen egyértelmű. Nem adatik neki más jel, csak a Jónás próféta jele. Az mennyire logikus hogy valakit lenyel egy hal és életben marad három napig? Mégis ezt írja a Biblia. Korán szerint Jézus nem halt meg, és amint látod a Biblia szerint sem.



"Abszolút nincs minden szónak jelentősége. Mindig a bibliai történet lényege és mondanivalója számít, tehát a szellemisége s nem a betűje. Ugyanazt el lehet mondani sokféleképpen, más szavakkal."


Ezzel azt mondod Isten szavának nincs jelentősége, ugye tudod? Ha azt állítod Isteni kinyilatkoztatás akkor minden szó fontos és úgy ahogy ott szerepel.



"De igaz. Nem lehet benne üdvösségünket érintő tévedés. De például, hogy Jézus feltámadásakor egy vagy két angyal volt-e a sírnál ez üdvösségünket semmiféle módon nem érinti. Most nem mindegy? Lehet az egyik egyet látott a másik kettőt és összekeveredtek a beszámolók, vagy így tudtak később visszaemlékezni. A lényeg, hogy Jézus feltámadt, aminek többen szemtanúi voltak. Ez a lényeg."



Akkor tisztázzuk. Semmilyen tévedés nem lehet benne. Isten szavában nem lehet hiba, vagy ellentmondás. Ha hibáztak abban hogy például hány angyal volt ott, hibázhattak olyan kérdésben is ami az üdvösségedet érinti. Mi a garancia arra hogy ezekben nincs tévedés? Ez alapján semmi. És hát az üdvösséget érintő kérdéseimre nem tudtok válaszolni, amiből az következik hogy ezekben is hibáztak.



"A négy evangélium kicsit eltérő beszámolói és kisebb eltérései éppen azt bizonyítják, hogy nem történt hamisítás, hanem hűségesen megőrizték még az ellentmondásokat is. A hamisítók ezt nyilván kijavították volna."


Nagyon fanatikusnak kell lenni ahhoz hogy valaki a nyilvánvaló hibákban is a hitelesség bizonyítékát lássa.



"De teljesen komolyan gondolom. A Biblia nem úgy ihletett, hogy Isten diktálta. Például a Jézusról szóló evangéliumok sem Isten visszaemlékezései, hanem az embereké. Isten csak abban ihlette őket, hogy hűségesen leírják tapasztalataikat, amit hallottak, s amit megjegyeztek, ahogy vissza tudnak rá emlékezni, nem pedig abban, hogy minden kicsi lényegtelen részlet megfeleljen a történelmi valóságnak."



Ez alapján akkor a mai Biblia nem Isten szava, csak szemtanúk visszaemlékezése. Amúgy István egész másképp látja. Ha jól emlékszem szerinte a szentlélek szállta meg az apostolokat akik így írták le.

2017. márc. 22. 21:51

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!