Kezdőoldal » Otthon » Barkácsolás » Mégis hogyan kell?

Mégis hogyan kell?

Figyelt kérdés
Villanyszerelőnek tanulok de ezt még el se magyarázták. Szóval az a lényeg, hogy nyomógombokkal vezérelt impulzusrelét és egy mágneskapcsolóval kell összekapcsolni egy 3 fázisú villanymotort. Az impulzusrelének meg kell kapnia a nullát és a mágneskapcsolónak, illetve a motornak is meg kellene adni a nullát? Vagy közvetlenül az impulzusreléből kell a motorba kötni a nullát? Elnézést kérek, ha értetlennek tűnök de tényleg vakvágányon vagyok.

2021. ápr. 22. 20:37
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
90%

3 fázisú motorhoz nem kell nulla.

A nulla azért nulla, mert földpotenciálra van kötve. Az áram pedig váltóáram révén folyamatosan változik.

A 3f motoroknál is hasonlóan van. A fázisok el vannak tolva, időben. Az áram minden időpillanatban másik irányba megy mindig az adott pillanatban negatívabb tól a pozitívabb felé. A szinusz görbéken látszik.

Így kapsz a motornál egy forgó mágneses mezőt, ami az aktuális áram irányát is tükrözi.

2021. ápr. 22. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

Annyival egészíteném ki az első, egyébként teljesen oké mondandóját, hogy a 3 fázisú motoroknál azért nem kell nulla, mivel a motor egy szimmetrikus terhelés, azaz a tekercsei közel azonos impedanciával rendelkeznek. A 3 fázisú rendszerben ha az impedanciák azonosak, szimmetrikus 3 fázisú rendszernek hívjuk. Egy 3 fázisú rendszerben az áramok vektoriális összege mindig 0. Mivel a motor esetében a 3 fázison egyforma nagyságú, az időbeli eltolás miatt pedig előjelesen összegezve folyamatosan 0A nagyságú áram folyik, nem kell nulla vezető.

A nulla vezetőre akkor van szükség, hogy ha a 3 fázisú rendszert aszimetrikusan terheljük, azaz a 3 fázist terhelő impedancia nem egyenlő. A "legasszimetrikusabb" terhelés az, hogy ha a 3-ból kettő fázison az impedancia végtelen, azaz nem folyik áram, és egy fázison pedig véges, azaz pontosan ugyan annyi áram folyik a nulla vezetőn, mint a fázis vezetőn. Gyakorlatilag ezt hívjuk egy fázisú rendszernek, vagy fázis feszültségnek.


A te példádban a mágneskapcsolónak és az impulzus relének kell nulla, mivel ők 1 fázisú fogyasztók. A motorhoz csak a védő vezetőt a föld sínről és a 3 fázist kell bekötni a mágneskapcsoló 2-4-6 pontjáról.

2021. ápr. 22. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

Villanyszerelő szakembernek e kettőt külön kell választania, a vezérlőáramkört és a főáramkört, tehát, ha kellene a motornak nulla, azt akkor sem az impulzusrelétől kéne vinni. Ennek több oka van, az egyik, hogy a vezérlést és az erőátvitelt külön kell tudni kezelni, dolgozni rajta, stb, ezeknek külön túláramvédelem kell, más feszültségszintje lehet, ezek nem hathatnak át egymásra, sorolhatnám még.


"Az áram pedig váltóáram révén folyamatosan változik."

Nézem, nézem, de nem értem ,ez miért lett leírva.


"a motor egy szimmetrikus terhelés, azaz a tekercsei közel azonos impedanciával rendelkeznek"

A terhelőáram dominál egy motornál.

2021. ápr. 23. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
"A terhelőáram dominál egy motornál." Ami az impedancián folyik. Az impedancia (és a kapocsfeszültség) határozza meg a terhelő áramot.
2021. ápr. 23. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

"Az impedancia (és a kapocsfeszültség) határozza meg a terhelő áramot."

Erős k* nagy tévedés. :)

2021. ápr. 23. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 Gáz-szerelő Zoli ***** válasza:
Na az ilyen gyöngyszemekért járok ide, köszönöm.
2021. ápr. 23. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Mire gondolsz? Szeretném rávezetni a határozott állásfoglalót arra, hogy nézzen utána, hol téved. Nagyon nem szúrom, ha valaki magabiztosan állít hülyeséget. Te szakember vagy? És nem érted a motort? Akkor miért foglalsz állást? Az antigravitációs hajtóműről sem tudsz semmit? Akkor arról is mondhatnál valamit.
2021. ápr. 23. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
#5 Miért is? :) Nagyon sok "szakember" aki csak felületesen ismeri az a villamosságtant, kezet fogna veled. Sajnos az ohm törvényt sem érti a legtöbb "szakember". Pedig az csak a beugró. ;)
2021. ápr. 23. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Csak annyit tennék még hozzá, hogy a 3 fázisú aszinkron motor másik megnevezése az indukciós motor. Nem véletlenül. Az impedancia pedig adott.
2021. ápr. 23. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

"Miért is? :)"

Azért, mert az aszinkron motor helyettesítő kapcsolási vázlata az egy nagy söntági induktivitásból áll, amiből nem lesz terhelő áram, meg kettő egészen kicsi soros reaktanciából, azoktól meg jóval nagyobb áram lenne. Azért. :) Meg azért, mert a terhelés az wattos áramot jelent. Azért. :) Modellezni a terhelést egy szliptől függő ellenállással lehet, de olyan impedanciarész nincs az áramkörben, az az átvitt teljesítményt jelképezi. Azért. :)

2021. ápr. 23. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!