Kezdőoldal » Otthon » Kert » Erkélyre ültetnék paradicsomot...

Erkélyre ültetnék paradicsomot és szamócát? Totál amatőr vagyok.

Figyelt kérdés
Le tudná írni valaki lépésről lépésre, hogyan kell? Egyáltalán mit kell venni pl cserép vagy láda? Kell -e tápoldat, és melyik? Mikor kell elültetni, hogyan kell gondozni? Déli fekvésű az erkély.

2012. febr. 19. 19:43
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem a legjobb megoldás, ha palántát veszel majd tavasszal.. :) Mind a kettőből.

Nekem szamócám és paradicsomom is volt erkélyen, de sajnos a paradicsom nem bírta nagyon sokáig (koktél fajta volt) mert annyira borzasztóan megrekedt a meleg az erkélyen. Az erkélyünk fedett volt, és két oldalon fal határolta.

Így a kis paradicsom hőgutát kapott a nagy melegben.

A szamóca viszont erőteljesen termett :)

Szerintem elég neki egy nagyobb méretű cserép, de akár egy kisebb ládába is ültetheted. A lényeg az, hogy a tápoldatozást ne hagyományos virág/szobanövény tápoldattal végezd!! Ez nagyon fontos, mert ha azzal locsolgatod, akkor felhalmozódnak a termésben olyan anyagok, amitől mérgezést lehet kapni.

Szóval, menj el a helyi mezőgazdasági boltba, és ott tuti segítenek :) Csak mond el nekik, hogy mi a terved és ahhoz szeretnél valamilyen tápoldatot (az is lehet, hogy valamilyen bio humusz szerű cuccot adnak)

De mindent el fognak mondani.. azt is, hogy szerintük mibe ültesd.. hogy neveld stb stb. :)

2012. febr. 20. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Mi idén már 2.éve próbálkoztunk a paradicsommal(koktél) és a paprikával, de sajnos nem jött össze, pedig nagyon igyekeztünk. A paradicsomon összesen 4, a paprikán talán 7 szem termett. A mi erkélyük hasonló klímájú, mint az első válaszolóé, déli, iszonyú hő, forróság. Szóval, idén már kihagyjuk, nem nyűglődünk vele. Viszont köszönet az elsőnek, megpróbálkozunk a szamócával, ha valóban bírná ezt a szaharát.
2012. febr. 20. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje: