Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Legyen mindenkinek beleszólása...

Legyen mindenkinek beleszólása a döntésekbe vagy ne legyen?

Figyelt kérdés
Van különbség két ember véleménye között? Van értelme különbséget tenni, vagy mindenkinek a véleménye ugyanannyit ér, és ugyanannyira kell befolyásolja a döntéseket?

2014. máj. 14. 12:18
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
89%
Mondok egy szomorút:a mi pici szavazókörünkben 2 felsőfokú 9 középfokú végzettségű ember van,40% nem végezte el a 8.általánost,5% az analfabéta és 60% szavazott utoljára.Ettől több adatom is van,pontosak,mert 200 fős a falu és fejből vágom az adatait...
2014. máj. 14. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 Lumpenproletár ***** válasza:
93%

Természetesen az az ideális(az lenne...)amikor mindenki abba szól bele(ahhoz szól hozzá)amihez ért.


Magyarán aki nem ért valamihez az hallgasson és/vagy tanuljon hogy legközelebb beleszólhasson.


Ennél egyszerűbb kérdés talán nincs is...

2014. máj. 14. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 anonim ***** válasza:
89%

Persze hogy van különbség.

Hidd el nem akarod, hogy én tervezzem meg a házadat. Azt akarod, hogy egy építész tervezze meg a házadat.


Viszont IQ-hoz kötni bármit b*romság. Hozzáértéshez kell kötni.

Abból lesz főorvos, aki képes betölteni a feladatkört. Azaz jó orvos, jó adminisztrátor, és képes irányítani a hozzá tartozó személyzetet. Mivel az IQ negatív összefüggésben áll a szociális képességekkel, szinte biztos hogy nem akarod a legmagasabb IQ-val rendelkezőt főorvosnak.


Az iskoláztatás kérdése problémás. Természetesen minél szélesebb körben kell lehetővé tenni az összes képzést.

Viszont az iskoláztatás költséges, közvetlen haszna nincs. Tovább a rendelkezésre álló munkahelyek mennyisége is korlátozott, így hiába lenne 1,000,000 személybő jobb orvos mint bármilyen más foglalkozású ha nekünk csak 100 orvosra van szükségünk.

Tehát számolni kell az erőforrások korlátozottságával.

Ám mielőtt szidnánk a "vadkapitalista" országokat, vegyük észre, hogy pontosan azért, hogy ne lehessen örökölhető egy-egy pozició létezik hatékonysági ellenőrzés, és ösztöndíjprogramok.


Az EU mindenesetre nem fog más ország alá rendelni egy tagállamot sem, mivel erre nincs hatásköre.

Amúgy szvsz éljen a globális emberiség és vesszenek a nemzetek.

Viszont egyik kultúra sem magasabb vagy alacsonyabbrendű, egyszerűen csak másmilyenek. Ha sokfélék vagyunkk, sokféleképpen gondolkodunk, ami előnyös.

2014. máj. 14. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 anonim ***** válasza:
53%

"Te szeretnéd, ha a műtétedbe beleszóljon a kórházi portás és a vízvezeték szerelő is, vagy rábízod a főorvosra?"


Én természetesen a kórházi portással végeztetném el a műtétet, de én demokratikus vagyok.

A fasiszták választanák csak a főorvost.

2014. máj. 14. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 rémuralom ***** válasza:

Ne legyen. Vagyis attól függ, milyen döntésekbe. Eleve csak azokat a döntéseket kellene közösen meghozni, ahol az egyéni döntéseknek nincs értelmük, vagy az egyéni döntések komoly hatást gyakorolnak másokra is. Így aztán olyan döntésekbe, hogy én termeszthetek-e a saját földemen marihuánát vagy génmódosított kukoricát, vagy, hogy én milyen áron milyen minőségű egészségbiztosítást akarok magamnak kötni, abba ne legyen beleszólása senki másnak, csak nekem (meg akivel önszántamból megvitatom a kérdést). A közösen meghozandó döntésekbe minden potenciális érintettnek legyen beleszólása - ez a demokratikus kereteknek és a szubszidiaritás elvének szigorú megtartásával korántsem tökéletesen ugyan, de viszonylag jól kivitelezhető.


"Vadkapitalista országokban az végezheti el az iskoláit, akinek a szüleinek van rá pénze, tehát elveszhet egy okos ember is a rendszerben, ha nem volt szerencséje a szüleit illetően."


Más téma, de nem tudom megállni. Ez az állítás butaság, ez egy hamis dilemma: feltételezed, hogy az oktatás finanszírozására csak a szülők és az állam alkalmasak. Pedig nem. Léteznek egyházi iskolák, léteznek alapítványi iskolák, léteznek vállalati, iskolai és alapítványi ösztöndíjak, amelyek kiaknázásával egy állami finanszírozástól mentes oktatási rendszerben is elboldogulnának a szegény sorú, ámde tehetséges, szorgalmas diákok. (Végső soron pedig természetesen a szegények oktatásának állami támogatása, valamint a diákmunka és a diákhitel sem ördögtől való, ha a fentebb felsoroltak nem lennének elegendők. Azon túl pedig létezik homeschooling is, aminek egyébként nevével ellentétben nem feltétlenül kell otthon folynia, csinálhatja a szomszédasszony is; bár ezt már zárójelben is alig merem megemlíteni.)

2014. máj. 14. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 anonim ***** válasza:
Én egy olyan közvetlen demokráciát tartanék jónak, ahol nem egy általános dolog (IQ, végzettség) alapján dől el a választójog, hanem külön szavazásonként a témában való jártasság alapján. Tehát interneten működne a rendszer. Belépsz, kapsz egy tesztet az adott témában (feleletválasztós/Igaz-hamis, automatikus javítás), majd szavazol. A szavazatodat a teszten elért %-os eredményed alapján súlyoznák.
2014. máj. 14. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:

"No igen, ez a jól ismert kifogás gyártó, korlátokban gondolkodó életszemlélet. A rendszer hatékonyságát statisztikai alapon és tendenciákban kell mérni, nem a kivételes eseteken. Az okos ember arányaiban jobb döntéseket hoz, ezen nincs mit vitatni. Már csak a megfelelő szűrőt kell kitalálni, ami alapján szelektálhatunk közöttük. Az érettségi + 100 IQ csak egy hasra ütés szerű ötlet volt. Ha vitatkozni akarsz, akkor mondj jobbat! Kifogásokból nem lesz működő rendszer. "


A 85 leggazdagabb embernek ugyanannyi pénze van, mint a világ szegényebbik felének, vagyis a szegényebb 3.5 milliárd embernek. A 85 leggazdagabb gyerekei így is úgy is irányítani fognak, mert a pénz hatalom, legalábbis meg lesz rá a lehetőségük. Befolyásolhatják a médiát, oktatást és ha akarják megszilárdíthatják a hatalmukat, bebetonozva azt a 30-40 családot a világon, akik uralják és uralni fogják a világot. Ez 85 darab ember. Egy átlag faluban Magyarországon ennél több ember él.

2014. máj. 14. 15:16
 18/23 A kérdező kommentje:

"Más téma, de nem tudom megállni. Ez az állítás butaság, ez egy hamis dilemma: feltételezed, hogy az oktatás finanszírozására csak a szülők és az állam alkalmasak. Pedig nem. Léteznek egyházi iskolák, léteznek alapítványi iskolák, léteznek vállalati, iskolai és alapítványi ösztöndíjak, amelyek kiaknázásával egy állami finanszírozástól mentes oktatási rendszerben is elboldogulnának a szegény sorú, ámde tehetséges, szorgalmas diákok. (Végső soron pedig természetesen a szegények oktatásának állami támogatása, valamint a diákmunka és a diákhitel sem ördögtől való, ha a fentebb felsoroltak nem lennének elegendők. Azon túl pedig létezik homeschooling is, aminek egyébként nevével ellentétben nem feltétlenül kell otthon folynia, csinálhatja a szomszédasszony is; bár ezt már zárójelben is alig merem megemlíteni.)"



Akkor a cigány miért maradt cigány az elmúlt 500 évben Magyarországon?

És a magyar miért maradt magyar az elmúlt 30 évben Európában?

Véleményed szerint várható változás? Vagy ez már a processzus vége? Ennyire képesek a cigányok Magyarországon? Ennyire képesek a magyarok Európában?

2014. máj. 14. 15:18
 19/23 anonim ***** válasza:

"nem egy általános dolog (IQ végzettség)"



Mi az az IQvégzettség?

2014. máj. 14. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

"De ki dönti el, hogy kiből lesz főorvos? Például jellemző dolog, hogy szülőről gyerekre száll ez a szakma, tehát nem feltétlen a legalkalmasabb emberből válik főorvos."


Az lehet hogy egyesek szülők mesterségét viszik tovább, na de az se csak úgy van hogy na fiam, holnaptól orvos/fogorvos/mérnök vagy, hanem 5-6 akár több évnyi tanulás, gyakorlat kell hozzá. És rengeteg kitartás, szorgalom, szerencse, stb.


Ez az 1 gazdagnak több pénze van mint 1000 szegénynek szöveget is el kéne már felejteni, mindig is így volt, még a hős kommunizmusban is voltak akiknek jóval több jutott a közösből. Meg kell a gazdag is aki munkát ad a szegényebbnek, és nem csak ez a két véglet van.


Én úgy vagyok, hogy sokszor ledöbbenek az emberek mennyi szubjektivitást, vagy hozzá nem értést visznek olyan kérdésekbe is mint számítástechnika, vagy hadi eszközök, repülőeszközök...amikhez még úgy ahogy értek, és csak fogom a fejem, hogy még így se lehet megmagyarázni nekik a dolgokat, pedig itt kézzel fogható adatokat lehet felhasználni.


A politika meg nem ilyen, adatai senkinek nincsenek, tanulni senki nem tanulja, és még kevesebb hozzáértés párosul még több szubjektivitással. Tipikusan az a dolog, amihez a 90% nem ért igazán, de mégis azt hiszi hogy ő mindent ért.


Mivel csak egy ember vagyok a 10 millióból, ezért nem jogom eldönteni kinek van és kinek nincs joga beleszólni a döntésekbe, de végigolvasva rengeteg kérdést, fórumokat, látva a gyűléseken "szeretünk Feri" szöveggel ünneplő tömeget, és a rengeteg agyhalottat, azért végtelenül elszomorít, hogy a legutolsó primitív állatnak is pont ugyanannyit ér a szavazata, mint egy művelt, intelligens embernek.


Meg valójában édes mindegy, mert a politika lényege sosem az volt, hogy az emberek döntenek, hanem az hogy ki tud több birkát megvezetni.

2014. máj. 14. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!