Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Miért kell villamos Hódmezővás...

Miért kell villamos Hódmezővásárhely és Szeged közé?

Figyelt kérdés

[link]


Szerintem értelmetlen.


Mellesleg van vasútvonal is oda:

[link]


Nem inkább ezt kellene villamosítani és megemelni a pálya sebességét?Időt még tudna is spórolni az ember, ha a vasutat választaná a busszal szemben.



2014. jún. 13. 18:39
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

A villamos a két város között a vasútat használná nyilván. Az a gond, hogy a legtöbb városban a vasútállomás nagyon félreeső helyen van, hiába fejlesztenéd, a napi bejárók közül csak azon segít, aki közel lakik az állomáshoz és a célpontja sincs túl messze a másik állomástól, ez nem sok ember. Ezért találták ki, hogy a városokban villamosként működjön, így több embert ér el.

Németországban működik ilyen rendszer pár helyen, szerintem ki akarják próbálni, hogy nálunk is működhet-e.

Nyilván a projekt azért kapott elsőbséget mert Vásárhely meg Lázár János, de az ötlet szerintem nem túl meredek.

2014. jún. 13. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%

A TramTrain rendszer, amit elképzelnek, éppen a vasútvonalat használná. Korszerűsítik, emelik a sebességet, illetve kettős üzemű, városi és vonali közlekedésre is alkalmas szerelvényeket szereznek be. Ezek jobban bemennek a városokba, mint ahol a vasúti pályaudvarok vannak, akár a városközpontban is tehetnek egy kört, tehát elméletileg Szeged belvárosától Vásárhely belvárosáig átszállás nélkül lehet utazni. Nem rossz.

De sajnos nem az ötlet nagyszerű mivolta, hanem a helyi kiskirály Fideszen belüli pozíciója miatt fog megvalósulni.

2014. jún. 13. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:

Nos én két részletben és szemszögből válaszolnék:


A hírben nem szerepel lázár neve változat:


Miért, csak pest érdemli meg a fejlesztéseket? Vidék meg már kb afrikai szinten van, pont az ilyen felfogás miatt, mind amit az index is csinál a "ezeket nem kapjátok meg budapestiek" szintű cikkekkel...még fel vannak háborodva, hogy véletlen kap valamit vidék, mikor pest elszív mindent az ország többi részétől.


A hírben szerepel lázár neve:


Valószínűleg mutyi van ebben, meg sikkasztás és igen, nem biztos, hogy teljesen indokolt ez a dolog.

2014. jún. 13. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

mindig is beszéltek elővárosi vasutakról. Most a média nagyon rászállt erre a témára. Kiépítési költsége a meglévő infrastruktúrák felhasználása miatt valóban megtérülő beruházás lehet.

Amúgy is kihasználatlan vasúti vonalakat, így még gazdaságosabbá lehetne tenni.

Amúgy budapesti infrastruktúra fejlesztések nem fognak elmaradni, most a szokásosnál is jobban felkapták ezt a hírt.

2014. jún. 13. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
75%

Mutyi mindig van. A négyes metró tán indokolt volt? Elvitt egy rakãs pénzt, és semmi értelme nincs, hiszen az előzetes tervekkel ellentétben nem éri el Buda nehezen megközelíthető részeit.

És persze az előző városvezetéből senki nem lett ezért felelősségr evonva. Ennyit a FIDESZ-ről is...

A,űgy nem kizárt, hogy én vagyok tájékozatlan, de nem lenne ésszerűbb villamos helyett buszjáratot indítani? Kisebb tőke, hamarabbi megtérülês... Ha pedig az már van, az egêsznek semmi értelme.

Illetve van, Lazarus csillaga tovább fog ragyogni Hódmezővásárhely égboltján :D

2014. jún. 13. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Az egész hiszti innen indult. Nem ez lenne az első esett, amikor kiderült, hogy félre tájékoztatták a portált.

[link]


Majd akkor hiszem el, ha valóban szó lesz róla. Ismeretlenül mindenki azt mond, amit akar. Még politikai tőkét is kovácsolhat belőle, vagy belső feszültséget akarja generálni vagy csak saját pozícióját akarja erősíteni egy egyszerű visszatáncolással.

bejelentek 10 változást, 5 személyesen 5 másikat a sajtóval hintek el. Fut 1 hónapig és visszavonok belőle 5 db-t és helyre áll a béke, mert az "emberek elérték", hogy legalább néhány módosítás megtörténjen. Közben ez egy stratégia része!

2014. jún. 13. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 A kérdező kommentje:

Szerintem is kell valami oda, de az ne villamos legyen, hanem HÉV jellegű gyorsvasút, S-bahn vagy, hogyan nevezik, de ne villamos.


Teljesen irreális elképzelés villamost távolsági forgalomra használni.

2014. jún. 13. 20:28
 8/12 anonim ***** válasza:

Villamos vonal előnye, hogy nem a város szélén fog lerakni, így gyorsabban bekerülhetsz a város vénájába és fel tudná venni a busszal a versenyt, főleg ha az gyorsabb is lenne.

Jelenleg ezért versenyképtelen a akár a hív megoldás is, mert város szélén megáll és át kell szállni vásárolni kell még egy jegyet és ez hétvégén akár plusz fél órát is jelenthet.

2014. jún. 13. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Nem irreális, sok helyen működik.

Elég sikeresek is! Mivel ezek a városok viszonylag kis forgalmú vasúti pályával rendelkeznek, így különösebb fennakadás nélkül üzemeltethetőek.

Sőt nem csak szegeden, de másik végvonalon is belvárosig lehet vinni vele az embereket.

2014. jún. 13. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
2014. jún. 13. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!