Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Jogosan tüntetnek a pedagógusok?

Jogosan tüntetnek a pedagógusok?

Figyelt kérdés
Kissé furcsállom a kijelentéseiket mint pl:mennyire túlterheltek...Miért mondják,hogy minden órájukat komoly felkészülés előzi meg,de sokszor mégis úgy mennek be a tanterembe,hogy akkor mit is vettünk előző órán?És persze az ő munkájuk a legfontosabb pedig szerintem a gépezetnek minden fogaskerékre szüksége van.Mi a véleményetek erről?
2016. márc. 17. 15:19
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

"És persze az ő munkájuk a legfontosabb pedig szerintem a gépezetnek minden fogaskerékre szüksége van."


Mivel az iskolai rendszergazdákért, nővérekért, portásokért is tüntetnek (követeléseik egyik pontja erről szól) úgy szerintem számításba veszik az összes fogaskereket. Főleg ha tényleg összekovácsolódtak az egészségügyi szakszervezetekkel.


"Kissé furcsállom a kijelentéseiket mint pl:mennyire túlterheltek...Miért mondják,hogy minden órájukat komoly felkészülés előzi meg,de sokszor mégis úgy mennek be a tanterembe,hogy akkor mit is vettünk előző órán?"


Ha túlterheltek, akkor nincs idejük felkészülni, és ebből adódik ez a kérdésük is. De alapjába véve jó a kérdés, még nem gondolkodtam el ezen...de szerintem elkerülhetetlen. Sok tanárom maguknak megírt jegyzettel tanít, de azt már nem jelölik meg, hogy meddig jutottak a leadásukban, mert ugyanaz a jegyzet szolgál még más osztályokban is, és átláthatatlanná válna.

2016. márc. 17. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
84%

szerintem kezd azzal, hogy megkérdezed az egyik tanárod, hogy akkor tulajdonképpen mit is kell csinálni azért, hogy megkapja a fizetését.

egy csomó olyan dolgot fel fog sorolni, amiről te még csak nem is láttál, nem is hallottál és igazából köze sincs ahhoz, hogy ti megtanuljátok az anyagot.


pl.:

[link]

2016. márc. 17. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
18%

A magánvéleményem szerint nem. Egy átlagos munkavállaló heti 40 órát dolgozik, egy pedagógus heti 20*45 percet, azaz 15 órát. Legyünk bőkezűek, vegyük bele a felkészülést is, és számoljunk heti 20 órával. Vagyis feleannyit dolgoznak, amihez képest már a bérük sem annyira kiemelkedően alacsony. Természetesen a munkakörülményeiket én sem irigylem, de ilyen téren az egészségügy például sokkal rosszabb. Azt most hagyjuk, hogy egyébként a tanároknak egy igen nagy része szemmel láthatóan magasról sz@rik a munkájára, és a diákok érdekeire, vagyis hogy minél értékesebb dolgokat tanulhassanak.


Szerintem sokkal inkább a diákok azok, akik túl vannak terhelve, a rengeteg fölösleges tanóra miatt. A probléma az, hogy ennek a megszüntetéséhez gyakorlatilag a teljes oktatási rendszert gyökeresen át kéne alakítani, ami még a távoli jövőben sem fog megtörténni.

2016. márc. 17. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
88%

Túlterheltek, és tudod milyen okok miatt? Például ha krétát akarnak, akkor először nyomtatványokat kell kitölteni majd a KLIK-hez eljuttatni! Érted, KRÉTA MIATT! És ezen kívül sok statisztikát kell kitölteniük a gyerekek után, őket mint tanárokat ugyan úgy ellenőrzik, felmérik és ezek mellett a szülők elvárásainak is meg kell felelniük!

Másrészt, felkészülésük is sok idő. Amiből taníthatnak az mára már csak állami tankönyv lehet! Ki lett zárva minden más! Sok esetben érte kritika a könyveket és azt hogy felületes, ezek mellé gyűjteniük kell anyagot hogy érdekesebb legyen az óra.

Szerintem még amit látok (mert nővérem pedagógus) a legnagyobb probléma a taneszközök hiánya és a "lerobbant" környezet. Bevezették a kötelező mindennapi testnevelést is de sok iskolában 1 tanterem van és ennyi! Folyosókon kell tartaniuk órákat! Ez így tűrhető? Nem hiszem.

2016. márc. 17. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 Shamash ***** válasza:
53%

A pedagógus mindig is rengeteget dolgozott. A tanári állás egyike azon ritka munkahelyeknek, ahonnan a napszámos (értsd: tanár) hazaviszi a munkát, és hosszú órákat dolgozik a másnapra.


Amióta bevezették a pedagógus életpálya modellt, azóta a helyzetük még jobban ellehetetlenült. A modell szerint teljesítmény alapján kapják a fizetést. Ahhoz, hogy 1 kategóriával feljebb jusson, a jó Isten segítségére is szükségük van. Sok tanár a Pedagógus-1 kategóriából képtelen feljebb jutni, a Pedagógus-2-be, mert a rengeteg munka mellett tripla annyit kell dolgoznia hónapokon keresztül, hogy egyáltalán pályázhasson, és akkor még nem biztos hogy pozitív elbírálásban részesül!


Jó pár tanár került kórházba túlhajszoltság miatt, és állítólag az életpálya modellnek már halálos szívroham áldozata is van!


Ennyit a pedagógusok munkájáról!

2016. márc. 17. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
21%

Szerintem feleslegesen tüntetnek. Bürokrácia néha hasznos, az egységes oktatás pedig nem felesleges. Azzal érvelni, hogy nem megfelelő a tankönyv vagy elavult tananyagot kell tanítani... Mivel lenne jobb, ha mindenki mást tanulna, ahány iskola annyi tudás? A tanárok fontosak, de ők se tudnak mind ugyan annyit. Például 2 irodalom tanár nem egyformán elemezne egy verset.

A pénzhiány az oktatásban is megjelent, azért kell nyilatkozatot írni a KLIK-nek, mert így dokumentálják. Ha minden iskola kapna X összeget, akkor se biztos hogy lenne kréta... Az viszont nincs megtiltva, hogy máshonnan szerezzenek be egy 100 csomagos krétát. Tudom naív vagyok, de egy osztályból 500 ft "osztálypénz" fejenként nem lenne olyan sok, amiből vehetnének pár 1000 krétát és pár 1000 nyomtató papírt. Az, hogy tantervet kell követni nem hülyeség. A diákok meg manipulálhatóak és melyik diák nem állna a tanár mellé, ha hiányozhat 1-2 napot emiatt vagy bármi más. Saját érdekekkel nem igazán rendelkeznek, mert olyat felhozni példának, hogy "nem tud egy csekket kitölteni és feladni" nem a tanár feladata megtanítani. Tesi órák mennyiségétől kezdve mindennel problémájuk van.


Tapasztalatból mondom, hogy némelyik tanár 40+ és olyan módon tanít, hogy ha azt nem felügyelnék akkor semmit nem érne a munkája. Az ilyeneket kell ellenőrizni és szankciózni, nem általánosítani akarok. Viszont kevés olyan tanárral találkoztam az én időmben, akik kjól tanítottak volna és akkor még nem volt ellenőrzés alatt. Azóta is tanítanak, de sajnálom azt a gyereket, akik hozzájuk kerülnek. Mert ők a királyok és tüntetnek...

2016. márc. 17. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
79%

"Viszont kevés olyan tanárral találkoztam az én időmben, akik kjól tanítottak volna és akkor még nem volt ellenőrzés alatt. "


Nekem többségében jó tanáraim vannak és ezt becsülöm is, ÉS épp ezért megyek én is tüntetni. Mert nem a rossz tanárokért kellenek a reformok, hanem a jókért, akiket beskatulyáztak. Osztályfőnököm most tette le az 5. diplomáját, de nem minősítették fel, mert épp most változtatták meg a feltételeket hozzá...


"A pénzhiány az oktatásban is megjelent, azért kell nyilatkozatot írni a KLIK-nek, mert így dokumentálják."


Azt lehet, hogy nyilatkozatnak hívják, de szinte engedélyként működik. Ez a bürokratikus megoldás nem költséghatékony, hanem likviditási hibákat gerjesztő intézkedés. Ha betörik egy ablak, át kell esni egy több napos papírozáson, ez pedig nem normális.


"Tudom naív vagyok, de egy osztályból 500 ft "osztálypénz" fejenként nem lenne olyan sok, amiből vehetnének pár 1000 krétát és pár 1000 nyomtató papírt."


Ez már ma is működik, csak speciel tisztasági csomag formájában, nyomtató papír formájában, tintapatron hozzájárulás formájában működik. Lehet ezt még növelni és még több pénzt vagy taneszközt kérni a szülőktől, de ez elvi kérdés is.


"Mivel lenne jobb, ha mindenki mást tanulna, ahány iskola annyi tudás?"


2 tankönyv között nem feltétlenül az a különbség, hogy mit tanítanak, hanem az, hogy hogyan teszik, milyen aktualitással, ábrákkal, magyarázatokkal és logikai levezetésekkel.


A többihez nem szólok hozzá, mert kicsit ködös az írásod. Ami konkrétan probléma, azzal nem törődsz, azzal viszont igen, ami ellen a tanárok nem is igazán tüntetnek. (gondoltam most a mindennapos testnevelésre és a tanterv betartására)

2016. márc. 17. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
29%

Elhiszem, hogy sok mindennel kell szívniuk a tanároknak és volt több nagyon lelkes, tehetséges tanárom az évek folyamán, de túlzás nélkül állíthatom, hogy 20-30%-uk immel-ámmal végzi a dolgát, a fele meg egyenesen sz..rik rá.


Akkor most ezt a listát vegyünk végig:

[link]

"A tanóra megtervezése, óravázlat készítése."

Jó tanár: megcsinálja az óravázlatot egyszer és utána nyugdíjig majdhogynem használhatja azt. De ha addig nem is, minimum 5-6-7 évig.

Rossz tanár: ha-ha, óravázlat, fogjuk a könyvben a következő fejezetet, aztán elolvassuk órán.


"Tanulási módszerek kiválasztása."

Jó tanár: ha-ha

Rossz tanár: ha-ha


"A tanulási környezet kialakítása."

Jó tanár: viszek be egy projektort, előveszem a 10 éves fóliáimat, esetleg egy Powerpointot.

Rossz tanár: ha-ha.


"Taneszközök begyűjtése, elkészítése."

Jó tanár: szaktanteremben oktatok, kimegyek a szertárba és behozom szépen azt az atommodellt/térképet.

Rossz tanár: ott az ábra a könyvben.


"E-tananyag begyűjtése, elkészítése."

Na ez kollektív HA-HA-HA. Ugyan már. Egyetemen kívül soha nem találkoztam e-tananyaggal, röhögtessetek már, pedig 2008-ban érettségiztem.


"Feladatlapok megírása."

Jó tanár: előkeresem a 7 évvel ezelőtt megírt feladatlapom.

Rossz tanár: na akkor nézzük a tanári melléklet előre összeállított feladatlapját.


"Dolgozatok összeállítása."

Lásd előző pont.


"Tanórák vezetése.

A tanulók nyugodt órai munkájának biztosítása."


Ez alap elvárás azt hiszem.


"Tanácsadás, segítés, motiválás.

Egyéni tanulási problémák kezelése.

A tanulói teljesítmények fejlesztő értékelése.

Az egyének, a kiscsoportok, az osztály órai magatartásának, szorgalmának értékelése.

Pozitív osztálytermi légkör kialakítása."


Közoktatásban eltöltött éveim alatt talán 1-2 alkalommal fordult elő ezekből bármelyik is. És még mindig ott van a lesz..rom tanár, aki ezekre tojhat, úgysem ellenőrzi senki és semmi.


"Fegyelmezés, konfliktushelyzetek kezelése.

A tanulói munkák ellenőrzése.

Differenciálás egyéni képességek alapján.

Házi feladatok kijelölése."


Ez is alap. Igazából nevezhetnénk ezt úgy, hogy 45 perces tanóra levezénylése.


"Tanári ügyelet a szünetekben."

Kávé a tanáriban. Plusz van egy tanár esetleg a pár tucatból, aki kint dumál az udvaron valakivel, mert ő "ügyel".


"Ügyelet a vizsgák idején."

Az az évi 2 óra érettségikből meg pótvizsgákból aztán hatalmas megterhelés, pláne, hogy ezek egy része alapból tanítási szünetben van.


"Diákönkormányzat munkájának segítése.

Szakkör vezetése.

Korrepetálások, egyéni fejlesztő foglalkozások vezetése.

Felkészítés versenyekre.

Projektnap tervezése, szervezése, lebonyolítása.

Tehetséggondozás."


Ha-ha.


"Dolgozatok javítása.

Vizsgáztatás.

Viszgadolgozatok javítása, értékelése, szaktanári beszámoló megírása."


Ez az első olyan tevékenység a tanóra megtartásán kívül amire tényleg kell időt szánni... ámbár a tanárok általában a tanulmányi szabályzatra magasan téve nem javítanak ki semmit x munkanapon belül, van amiken heteket csücsülnek, szóval ez is lényegében mindegy.


"Fejlesztési tervek készítése.

Tanulói kérdőívek készítése, összesítése, elemzése."


Na itt már ég a pofám a bullshittől. Én ilyenekkel miért nem találkoztam soha de soha?


"Részvétel a tantestületi értekezleteken, munkaközösségi értekezleteken, az egy osztályban tanító tanárok megbeszélésein, a fegyelmi tárgyalásokon."


Biztos évi több munkanapot kitesznek a fegyelmi tárgyalások.


"Osztályfőnöki feladatok"


És ha nem osztályfőnök? Na de innen is hadd emeljek ki olyanokat, amik instant röhögőgörcsöt okoznak:


"Részvétel az iskolai ünnepségek szervezésében, lebonyolításában (évnyitó, évzáró, szalagavató, ballagás, nemzeti ünnepek, egyéb megemlékezések)."

"A tanulók egymás közötti kapcsolatainak formálása."

"Továbbtanulás segítése, pályaválasztási tanácsadás."

"Gyermekvédelmi feladatok ellátása."

"Segítségnyújtás a veszélyeztetett, illetve hátrányos helyzetű tanulóknak (veszélyeztetettség feltérképezése, kapcsolat a családsegítővel, az ifjúságvédelemmel; környezettanulmány írása)."

"Állampolgári nevelés, erkölcsi nevelés, a személyiségfejlődés segítése."

"Együttműködés az iskolaorvossal, védőnővel, iskolapszichológussal."

"Egészségfejlesztés, felvilágosítás."

"Osztálykirándulások szervezése, lebonyolítása." - ezt általában a szülők szervezik, sokszor meg maguk a diákok

"Múzeum-, színház-, könyvtárlátogatások szervezése."

"Tanulásmódszertani segítségadás."

"Magatartás, szorgalom értékelése." - Pistike, te aztán h..ülye egy gyerek vagy

"Segítségnyújtás a tanulók egyéni problémáinak megoldásában." - kisfiam, ez egyéni szocprobléma

"Közösségformálás"



Kész, ez vicc úgy ahogy van. AKÁRMILYEN munkakörről tudnék írni ugyan ennyi bullshitet. Az, hogy a tetves adminisztrációs teendőket külön feltüntetik megint csak olyan érzéseket kelt, mintha az aki írta volna ezt, még soha életében nem dolgozott volna. MINDEN munkahelyen van legalább ennyi adminisztratív teendő a tényleges munka mellett, még egy utolsó gyári szalagmunkásnál is.

2016. márc. 17. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Minden munkának létezik munkaköri leírása.Még lehet,hogy több oldalas is mint a tanároké.Mégsem kell nap mint nap minden részletében helyt állnia a dolgozóknak.Szóval a rizsa mellett az érdekel,hogy pl.konkrétan hogyan készül fel egy tanár minden egyes órájára.Vesz egy nagy levegőt és benyit a terembe vagy esetleg "megtanulja" az anyagot.Utóbbinál mit tanult az egyetemen? A történelem,nyelvtan....nem változik óráról órára.Érthetőbbem:egy péknek sem kell a kenyér receptjét nap mint nap átolvasnia megszerveznie a mozdulatsort,hogy hogyan emeli fel és emeli be a kemencébe.
2016. márc. 17. 19:20
 10/13 anonim ***** válasza:
27%

Kérdező!


Ömm, konkrét előkészület:


- Először is el kell döntenie / rá kell jönnie, hogy a tankönyvben hol van a határ a közép és emelt szint között.


- Átfedésbe kell hoznia a jegyzetét a tankönyvvel és az előírásokkal.


- Osztályfüggő, de ha lemaradásban van, valamilyen ütemtervet is készítenie kell a jegyzet mellé, ezt ált. a diákok nem szeretik, szóval a veszekedésekre is fel kell készülnie.


- A könyv hiányosságait is pótolniuk kell olykor, ez már macerásabb.


- (annak aki használ) Elő kell készíteni a segédeszközöket, azaz a térképeket, ábrákat, projektort, laptopot, internetet. Aki igényesebb, az maga készíti a segéd illusztrációkat is.


Ezek azok kérdező, amik 100% benne vannak az előkészületekben. De az ezekbe fektetett munka tantárgyanként változik!

Egy matektanár jegyzete kevésszer módosul, míg egy szaktanáré gyakrabban.

Az idegen nyelv oktatóknak sokszor kell kiegészítenie a tankönyvet, míg egy történelem tanárnak ha ezt kell is, nem kell megerőltetnie magát.

Egy irodalom tanár tankönyve változékonyabb, mint egy fizikusé, ellenben az utóbbinak több segédeszköz kell, hogy megértesse az anyagát.


Remélem kielégítő volt a válaszom, ügyeltem a részletekre.

2016. márc. 17. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!