Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Mit gondoltok arról, hogy nem...

Mit gondoltok arról, hogy nem egy nyugat-magyarországi városban is akadozik a tömegközlekedés a létszámhiány miatt?

Figyelt kérdés

[link]


A cikk nem írja, de ilyesmi nem csak Sopronban,hanem Győrben is elő szokott fordulni,igaz ritkábban.



Sopron egyedi eset.

A lakosság nagy része csak "aludni" jár haza és Ausztriában dolgozik, feltehetőleg a környékbeli buszjogsival rendelkezők is.

Viszont, aki Sopronban dolgozik,tanul, azért megérzi,hogy a városban komoly a létszámhiány.Nem csak a busztársaságnál,hanem például a bevásárlóközpontokban is.


Sopronban egy buszsofőrnek bruttó 300 ezer nem versenyképes.Ennyit másfél hét alatt kap Ausztriában és csak fél órát kell utaznia Ausztria fele.



A megoldás az lenne, ha megszüntetnék ezeket az állami szolgáltatásokat és piaci alapon működne a tömegközlekedés.Sopronban lenne rá fizetőképes kereslet.


2019. jún. 10. 18:51
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
60%

Mondjuk ezért:


"A megoldás az lenne, ha megszüntetnék ezeket az állami szolgáltatásokat és piaci alapon működne a tömegközlekedés.Sopronban lenne rá fizetőképes kereslet."


Mert a kérdés HELYI közlekedésről szólt, amit fent kellene tartani piaci alapon. Csak ugye ilyen nincsen. Ezért írtam amit írtam már a 2-es válaszban. A piaci alapon működő helyi közlekedés viccnek jó, másnak nem.

2019. jún. 10. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
33%

#11: Ahogy gondolod, válogass kedvedre:

[link]

2019. jún. 10. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
100%
Amíg a magyar buszos cégek leginkább a volán meg bkv nem ismerik fel hogy a buszvezető is emberi lény,ne adj isten még csaladja is van,addig ne csodálkozzanak a tömeges felmondásokon.
2019. jún. 10. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
44%
12-es! Köszönöm, bár az is elég lett volna, ha nem kezdesz vitatkozni, aki életében foglalkozott már tömegközlekedéssel az érti és tudja, hogy miért nem működhet piaci alapon.
2019. jún. 10. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
56%

Ha piaci alapon akarsz nyereséget busztársaságot, első lépésben el kéne érned a kedvezmények megszüntetését, ami szervezett tömegközlekedésnél szinte az összes európai országban kötelező megadnod (0-15 éves korig, illetve 65 éves kortól-) ráadásul úgy hogy az utasok óriási hányadosa kedvezményesen utazik. Ha ezt eltudnád érni, akkor utána növelned kell a jelenlegi jegy-bérlet árakat a duplájára, de akár a triplájára is, mert csak így lesz nyereséges, az utasnak pedig éppen csak megéri bérletet váltania autó helyett, vagy pedig nem. 15 ezres havi bérletet kötve hiszem hogy sokan akarnak majd váltani.



Nagyon kevés helyen nyereséges a tömegközlekedés, pláne busszal, kötöttpályás járművel valamivel könnyebb nyereséget elérni, de pl. az osztrák vasúti társaság is csak azért nyereséges mert hozzáadják az teherszállítási bevételeket, és ebből van a nyereségük, azonkívül ugyanolyan veszteségesek lennének mint a Máv-Start.


Mai körülmények között nincs nyereséges tömegközlekedésre lehetőség a régióban. Sok országban engedélyezve, ha jól tudom korlátok között itt is, csak nagyon nem éri meg, ezért senki sem vállalkozik.


Tavaly Tatabányán megcsinálták a T-Busz nevű borzalmat, amit úgy adtak elő hogy most megmutatják a világnak, hogy lehet nyereségesen is tömegközlekedést művelni. Év végén 500 milliós hiányt hoztak össze, amit az önkormányzatnak más forrásból kellett pótolni.

2019. jún. 10. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 A kérdező kommentje:

kedves 15,


egyszerű.

Az utas vesz kedvezményes jegyet, mondjuk 50 százalékosat,a jegy másik felét meg térítené az állam/önkormányzat a busztársaságnak.


A jegyek, bérletek árát valóban emelni kellene.

-Egyrészt, ki kellene gazdálkodni versenyképes bért a buszvezetőknek.

-Másrészt, a szolgáltatáss színvonalasabbá tétele is pénzbe kerül.A buszok üzemeltetése, karbantartása,hogy tényleg menjen a klíma nyáron, télen meg a fűtés.


Egy ilyen szolgáltatást ellátó cégnek viszont kedvezményeket is kellene adni az állam részéről, mondjuk adókedvezményt,nem kellene adót fizetnie a járművek után, a bevétel után.



A magánvállalatoknál jól működik a menedzsment, jól bánnak a költségekkel, az erőforrások elosztásával.

Egy állami cégnél óriási a bürokrácia, a felesleges humán állomány az adminisztrációra és így tovább.

2019. jún. 10. 20:54
 17/26 anonim ***** válasza:
100%
Győrben kb. senki nem használja a tömegközlekedést, mert annyira szar. Inkább gyalogolok. Felénk csak az 1-es busz jár, az is valamikor óránként, múltkor kimaradt egy járat... De innen elbuszozni az ipari parkba 2 órás mutatvány, kerékpárral 30-40 perc.
2019. jún. 10. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
58%

Kezdem érteni a dolgot, a kérdezőnek nem is akarja piaci alapon a helyi tömegközlekedést, -nyilván ő is tudja, vagy most már elhiszi, hogy úgy sehol nem működik, hanem szimplán dolgozik nála a mantra arról, hogy az állam rossz gazda, az állam rossz gazda, az állam rossz gazda, az állam rossz gazda...


Akkor másik tanmese: Baja. kis város, kis helyi közlekedés, néhány vonalas hálózat kb. 6-8 buszos járműpark, azt csinálták, amit szeretnél. Magáncég kezébe adták a helyi közlekedést, nem is akár melyikébe az Orangeways vette át.

Jól ment minden, az elején új buszok, új hálózat, frankó minden. Aztán ellentétben a Bács Volánnal az Orangeways nem tudta és nem is akarta benyelni a működési költségeket, a jegyárbevétel és az önkormányzati pénz meg nem volt elég a buszközlekedést fenntartására. mit volt mit tenni a buszok elkezdtek eltünedezni, kimaradtak a járatok, volt olyan busz, amit a rendőrség vont ki forgalomból mert lejárt műszakival ment ki forgalomba, a buszvezetőknek saját zsebből kellet tankolni, ha el akart indulni és később kifizették nekik. Jöttek a sztorik, aztán egyszer csak -a pontos okot nem tudjuk- egy szombati napon a buszvezetőkkel végleg összeveszett az Orangeways így azok egyszerűen otthagyták a buszaikat ahol voltak a bajai helyi közlekedés pedig megszűnt. Pár napig, aztán gyorsan felhívták a Bács Volánt, hogy srácok igaz, hogy kirúgtunk titeket azzal a dumával, hogy drágák vagytok, vízfejűek vagytok meg az állam rossz gazda, de a magán tömegközlekedés nem jött be, visszajöttök? Visszajöttek! Azóta is a Bács volán és a helyét átvevő DAKK látja el a bajai helyi buszközlekedést. Csak azóta már senki sem szidja őket.

2019. jún. 10. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
70%

Azért itt Szombathelyen sem rossz a helyzet, amikor csúcsidőben nyomorog mindenki vagy a Credo-kon, vagy az Ikarus 263-asokon, vagy az Ikarus 280-asokon, természetesen ebből is a műbőrös, minimálisan sem felújított változatain. Mondjuk azért a buszvezetők sem rosszak, természetesen mindig 1-2 perccel korábban indul a busz vagy késik 1-5 percet, múltkor is majdnem rám csukták az ajtót úgy, hogy még volt 2 perc az indulásig.. de erről meg már az tehet, aki nem képes egy pontos óra szerint (telefon stb) indulni..


Mondjuk annyira nem borzalmas a helyzet, mint ahogy a kedves nyugat.hu beállítja, de nem is jó.

2019. jún. 10. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
46%
De komolyra fordítva a szót a helyi közlekedés sehol nem működik pusztán a bevételből. Sehol. Nem is működhet, pont azért mert ha túl drága azért nem használják, ha túl ritka azért nem használják. A helyes arány az, ha az utasok kifizetik a működési költséget kb. 35-40%-át. az már jónak számít! A többit az államnak és az önkormányzatnak kell hozzátennie.
2019. jún. 10. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!