Mit gondoltok arról, hogy nem egy nyugat-magyarországi városban is akadozik a tömegközlekedés a létszámhiány miatt?
A cikk nem írja, de ilyesmi nem csak Sopronban,hanem Győrben is elő szokott fordulni,igaz ritkábban.
Sopron egyedi eset.
A lakosság nagy része csak "aludni" jár haza és Ausztriában dolgozik, feltehetőleg a környékbeli buszjogsival rendelkezők is.
Viszont, aki Sopronban dolgozik,tanul, azért megérzi,hogy a városban komoly a létszámhiány.Nem csak a busztársaságnál,hanem például a bevásárlóközpontokban is.
Sopronban egy buszsofőrnek bruttó 300 ezer nem versenyképes.Ennyit másfél hét alatt kap Ausztriában és csak fél órát kell utaznia Ausztria fele.
A megoldás az lenne, ha megszüntetnék ezeket az állami szolgáltatásokat és piaci alapon működne a tömegközlekedés.Sopronban lenne rá fizetőképes kereslet.
Kedves tizenötös vagyok.
Akkor nem lenne még egyszerűbb ha az egész non-profit alapon működne és más forrásból próbáljuk finanszírozni az egészet? A nyereséges tömegközlekedés víziója ebben a régióban abszolút lehetetlen, az is igaz hogy fenékbe kéne billenteni több társaságot a vízfejűség, a rosszul szervezet munka miatt és a pénzszórás miatt, de a magánosítás sem megoldás.
Azóta utánajártam, lehetséges magáncégekkel végeztetni a feladatot, csak nagyon nem éri meg. Alapjain kéne változtatni a rendszeren, de aki kedvezményeket mer elvenni vagy megnyirbálja azt elevenen fogják megsütni.
A buszközlekedést nem lehet kapitalista modell alapján üzemeltetni az jelentős részben szociális szolgáltatás is.
Ha megpróbálkoznának vele háromszor annyiba kerülnek a jegy és háromszor olyan ritkán se járna.
Nem is értem ezt itt páran miért nem látják gondolok itt a 73-75%os válaszolóra vagy a kérdezőre.
Aki meg leírja az igazat 65-67%osok azoakt meg lepontozzátok mert nem tetszik nektek amit írnak.
A baj az, hogy nekik van igazuk.
A tömegközlekedésnek van egy pár "ellensége", amik kordában tartják (már amennyire tudják) a jegyárakat: az autó, a kerékpár és a taxi.
Az, hogy nagyon rosszul keresnek a buszsofőrök (is) az nem a közlekedési vállalatok sara kizárólag: ebben az országban kórosan vigyáznak arra, hogy aki valóban dolgozik, az nehogy könnyen élhessen...
Különben Tallinban tök ingyenes a tömegközlekedés - és kiválóan működik!
Hihetetlen pénzt takarítanak meg pl a jegyértékesítés, ellenőrzés, stb. felszámolásával: valójában csak arra koncentrálnak, amiért vannak: a város tömegközlekedését bonyolítják!
WOW!
Engem is lepontoznak mert fáj nekik az igazság.
Tudjátok mit kapitalizáljatok csak egy magyar városban a helyi közlekedést!
Tudjátok hány busz fog járni? NULLA.
Tudjátok ezt ti ezért kapnak az értelmes válaszolók érvek helyett piros kezet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!