Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Hogy lehet hogy amerikában...

Hogy lehet hogy amerikában olyan csudálatos az oktatás hogy azt sem tudják hol van északkorea mégis tele vannak pénzzel?

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=zfZHBLHnD2w

Itthon meg hiába tudja az ember meg még egyéb hasznos dolgokat akkor sem keres sokat.


2017. okt. 4. 00:00
1 2 3 4
 31/35 anonim ***** válasza:

'Én hallottam komoly embertől, hogy azért van tél és nyár, mert nyáron a Föld közelebb van a Naphoz, ismertem diplomás embert, aki nem tudta, hogy a doktor Bubó rajzfilmben Ursula, a nagydarab asszisztensnő, azért Ursula, mert medve."

Na es? De ez a komoly ember az akit kuldenek szakmai konferenciakra kulfoldre,megbecsult szaktekintely kalapot emelnek elotte,legjobb ettermekben ehet,legjobb kocsikat veheti meg,munkaja nelkul valszeg a ceg porul jarna.

Kiteve beteve ismeri szakmaja minen csinjat binjat,barmikor targyal ugyfelekkel.Kiemelkedo eletszinvonala van,es biztos magasan kepzett es vagy kivalo uzletember vallalkozo.


"Akinek nincs alapműveltségre igénye, megtanulhat bármit magas fokon, de csak egy szakképzett barbár marad. Ezt a fajta igényességet otthonról kell hozni."

Henry Ford jutott eszembe most,tole is mindenfele nem hasznos dolgokat kerdeztek,hogy bebizonyitsa a pornep,hogy nem sikeres.

Pl hol van ez meg ez?Meg egyebb ,,alapmuveltsegi" dolgok.Erre frappansan ravagta oszinten nem tudom ezeket a dolgokat,de miert is kellene ezeket nekem tudni?Ott vannak a tanacsadoim ha barmit akarok tudni akkor tudom kit kell kerdezzek.Es Fordrol tudjuk milyen sikeres ember volt,titkos tarsasagok legmegbecsultebb tagja.

Az alkalmazott tudas a hatalom.


"És mit várjunk olyan világtól, ahol az "írástudók", a entellektüel hirdeti, hogy nincs is szükség alapműveltségre? Akkor mit várjunk a mezei "working class" népétől?"

De szukseg van,csak pl amit az eletbe hasznalsz pl hogyan kell viselkedni allasinterjun,hogyan legyel igazi ferfi vagy no,karrierepites,celkituzes,kommunikacio,szerzodesek es buktatoik,targyalasi kepessegek angolul is.

Ezekkel nem sok ember van tisztaban.

2017. okt. 4. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/35 anonim ***** válasza:

31.


Figyelj, azt nehéz lesz levezetni, hogy a műveltség - bármilyen irányú - az árt az életben.


Én is ismerek olyat, pl. a sógorom, hogy ezt a hozzászólást így magyarul nem tudná megírni helyesen, de amit csinál, abban sikeres és sokat keres.


Viszont ismertem, ismerek sok más tehetős, vezető embert az ismeretségi körömben, és bevallom, hogy felnézek rájuk, szeretek velük beszélgetni, és pont az nyűgöz le, hogy mennyire sokrétű a tudások, mennyi minden érdekli őket, szinte bármihez hozzá tudnak szólni.


Én nem hiszem, hogy az érvényesülésnek az a gátja, hogy túl sok kémiát vagy épp Ady verset vernek a tanulók fejébe - hiszen az átlag magyar ennek ellenére sem tudja sem a kémiát sem Ady - t.


Arról meg már ne is beszéljünk, hogy egy gyerek még nem feltétlenül tudja, hogy mi akar lenni, vagy mi lesz belőle.

2017. okt. 4. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/35 anonim ***** válasza:
Csudálatos magyar oktatásban meg 8 osztályukkal rendelkezők többsége funkcionális analfabéta.
2017. okt. 4. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/35 Márics Attila ***** válasza:
Tanulni kéne nem a tanítást szídni, lehet akkor szednél is magadra valamit nem sírnál utánna, hogy haszontalan az oktatás.
2017. okt. 4. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/35 anonim ***** válasza:

Rövid válasz a kérdésre: úgy, hogy az oktatási rendszer és gazdasági boldogulás nem feltétlenül függ össze. Attól, hogy valahol szar az oktatás, még nem lesz automatikusan csóró az ország.


Kicsit hosszabban: az amcsik elég nagy előnyre tettek szert a múlt század közepéig gazdaságilag, gyakorlatilag azóta is abból élnek. Ha már van pénze egy országnak, akkor szar oktatási rendszer mellett is képes lehet gazdaságilag erős maradni. Sőt egy valag pénzzel a szegényebb országok élvonalbeli kutatóit és fejlesztőit is el tudják magukhoz csábítani, így katasztrofális oktatás mellett is élvonalban vannak kutatásban és fejlesztésben is.

(Persze tudom, amcsiban is vannak jó oktatási egyetemeik, sőt, tehát saját ők is rengeteg kitűnő kutatót nevelnek ki. Viszont ezek az iskolák az átlag amerikai számára nem elérhetőek.)


Persze az oktatás és a gazdaság között nagyon is lehet összefüggés, unalomig ismételt példa erre a finnek esete.


És hogy a fenti vitához is hozzászóljak:

A magyar oktatási rendszer nagyon sok sebből vérzik, de szerintem nem elsősorban azzal van baj, hogy "túl sok irodalom", meg "túl sok földrajz", meg "túl sok lexikális tudás", hanem ezzel, AHOGYAN tanítják ezeket.


Igen a lexikális tudás nagyon hasznos lehet, és tényleg szélesebb látókört adhat, amiből a saját szűkebb területeden/a személyes fejlődésedben is rengeteget profitálhatsz. DE csak akkor, ha érted, amit tanulsz, és tudod melyik szituációban mi a fontos belőle, és hogyan alkalmazhatod. A magyar oktatási rendszerből (és egyébként nem csak a magyarból) pont az hiányzik, a lexikális tudást a való élethez kösse. Ha viszont a tárgyi tudás nem járul hozzá ahhoz, hogy jobban megértsd magad körül a világot, akkor tényleg felesleges.


Egy nagyon egyszerű példa: mindenki tudja, hogy a Föld kering a Nap körül. Közvetlen gyakorlati haszna az emberek 99%-a számára ennek az információnak nem sok van, de alapműveltség, megtanítják az iskolában, hiszen a világ egészének megértéséhez nagyban hozzájárul. Ahogy megtanítják azt is, hogy erre Kopernikusz jött rá az 1500-as évek elején. Egy kicsit is művelt embernek ezt tudnia kell. Pont.

CSAKHOGY. Elég nagy összeget mernék rá feltenni, hogy ha a magukat műveltnek tartók között végeznénk egy felmérést, 70% felett lenne azok aránya, akik ugyan tudják, hogy mikor és mit csinált Kopernikusz, de fingjuk sincs arról, hogy MIBŐL JÖTT RÁ, HOGY A FÖLD KERING A NAP KÖRÜL.


Épp csak a tudás alkalmazható és a világ megértése szempontjából fontos része sikkad el. Aztán jöhetnek a laposföldesek, pi-vizesek, meg az ember 16 szálú DNS-ét angyali energiákkal egészségesre rezgető gépeket áruló cégek, és hülyére kereshetik magukat.


És igen, ha a művek értő befogadása helyett azt kérjük számon a gyerektől, hogy Ady mikor mire gondolt a mű írása közben, milyen versszerkezetet alkalmazott, milyen magánélete volt, és milyen pizsamában aludt, amikor először eszébe jutott a vers címe, akkor nem fognak irodalmi művet olvasni, és jöhetnek a bigbrotherök, az elképesztően lebutított bulvárlapok, meg az ufómagazin, és ők is hülyére kereshetik magukat. És ez alapvetően nem biztos, hogy jó irány.


Na ez jó hosszú lett, de talán nem feleslegesen.

2017. nov. 29. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!