A tanár-diák tüntetéseken mit jelent, hogy a diákok túl vannak terhelve?
#2: Szerinted a túlterhelés és a "butára nevelés" egyszerre nem lehet igaz. Szerintem meg igen. Több okból.
Az egyik, hogy a tervek és a valóság remekül szét tud válni, mint az 50-es években a gyapottermelésünk elmélete és gyakorlata. Most azt hiszed, hogy túlzok, de nem. Egy gyöngyszem: "Az angol nyelvű utasításkészletet tartalmazó programozási nyelvek használata segíti az idegen nyelvi kommunikáció fejlesztését. A diák a program használatát bemutató dokumentumok, illetve hibaüzenetek értelmezése során idegen nyelvű szövegrészeket olvas. A feladathoz tartozó problémák programozására angol nyelvű minták, megoldási javaslatok, források találhatók az interneten, emellett angol nyelvű fórumokon is tanácsot lehet kérni. A programok használatát segítő dokumentumok tanulmányozása, illetve a fórumokon való levelezés során jelentősen mélyül a tanulók angol nyelvű tudása, fejlődik kommunikációs képességük." - ez a szakképző iskola kerettantervéből van, ahol csak 9.-ben van csak heti 1 óra digitális kultúra tantárgy, erre odakopizzák a lényegéne a gimis kerettantervet.
A másik ok meg, hogy a rendelkezésre álló idő korlátozott, ezért a készségek egymás rovására fejlődnek. Ha azzal megy el az idő, hogy "nem röpködtek (kedv, s öröm..) hanem röpkEdtek, jövő héten újra felmondod" akkor nem fejlődik a diák kreativitása, személyisége, ilyesmik.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__magya..
2016os kérdés ekkor voltam végzős középiskolás.
A tanárok mesélték amikor még laza 20-28 órájuk volt a középiskolásoknak 2010 előtt amikor már én voltam 36-40 óra.
Megmondták a tanárok kedvtelés nélkül sokkal nagyobb kedvel odaadással voltak, maga a diákok és a tanárok is. Mesélték 2010 előtt a végzősök szinte sírtak ,de jó voltak a gimis évek, most szinte mindenki örül végre végre vége a sulinak.
Szinte félelmetesen unottak, kibukottak a gyerekek, már írtak erről tanulmányt is, de a kormányt semmi semmi nem érdekli.
Hogy mit helent a diákok túlterhelése?
Én a nyolcvanas években voltam általános iskolás. Elsőben volt 3, néha 4 óránk.
A fiam most elsős. Minden nap 5 órájuk van, sőt, pénteken 6.
Felsőbb tagozaton, középiskolában mindennaposak lettek a nulladik órák, emellett a 7-8 tanóra.
A kerettanterv pedig tele van felesleges tartalommal, ami ráadásul logikátlanul épül fel.
Ezen -jobb helyeken- a tanárok saját belátásuk szerint próbálnak enyhíteni annyira, amennyire a mozgásterük engedi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!