Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Megreformálnám az általános-...

Megreformálnám az általános- és középiskolai oktatást! Mit szóltok ehhez, amit írok?

Figyelt kérdés

Arra gondoltam, hogy véget kéne már vetni a tanárok kivételezési szokásainak, illetve a kb. 0 elhivatottságnak, amivel manapság rendelkeznek. Az lenne az alapfelfogás, hogyha egy osztály átlaga rossz, akkor az a tanárt is minősítse, ne csak a diákokat, de eközben a diákoknak is legyen érdekük a tudás megszerzése.


A diákok minden év végén egy központi felmérést írnak minden tárgyból. Ezt hasonlítják az évközbeni jegyeihez. Ha nagy az eltérés, akkor ott kivételezésről van szó, ebben az esetben a tanár óráit kivizsgálnák, elvennék a fizetése egy részét, vagy kirúgnák stb. Minden olyan diák után, aki a felmérőt jól írja meg, a tanár valamilyen jutalmat kapna. Eközben a diáknak is érdeke lenne a teszt jó megírása, mert később ez beleszámítana a felvételi pontszámba, vagy a legjobbak ösztöndíjat kapnának (amit a rosszul tanító vagy kivételező tanárok fizetéséből vennének el).

A tesztet tudósok állítanák össze, ügyelve, hogy pont annyi gyakorlat is legyen benne, mint elmélet, hogy a magolós stréberek ne élvezzenek előnyt a gyakorlatiasabbak kal szemben.

Arra pedig, hogy egy tanár ne járjon rosszul, hogyha az ő osztályában sok a buta gyerek, az első osztály legelején egy IQ tesztet írnának a gyerekek, és később ezzel súlyoznák a pontszámaikat, ezenkívül az előző évhez képest megszerzett tudást mérnék mindig, hogy azok se járjanak rosszul, akik átvesznek egy rossz tanártól egy osztályt.


Így tehát megmaradna az évközbeni folyamatos interakció, véleményezés lehetősége a tanároknak, de egyben ez közelebb is állna a valósághoz.

Ezenkívül a legnagyobb problémára a tanárok kevés fizetésére is megoldás lenne, a tanárok se panaszkodnának többet, hogy kevés a fizetés, mert egy verseny alakulna ki köztük, és a jobbak több fizetést kapnának.


2012. jan. 19. 14:11
1 2 3 4
 11/36 A kérdező kommentje:
tessék
2012. jan. 19. 15:26
 12/36 anonim ***** válasza:

Rosszul látod a probléma forrását. Ez csak tüneti kezelés lenne, nem így kéne a dologhoz hozzányulni. Egy dolog, amit kategórikusan visszautasítok viszont abból, amit írsz, hogy a tanárnak dolga nevelni a gyereket. NEM az, és ne is legyen az!


Aki a tanárok inkompetenciájáról és a rossz oktatási koncepcióról írt, annak kell igazat adjak. Ezt amúgy nem gondolom a tanárok hibájának, a hal a fejétől bűzlik. Egyrészt a régebbiektől tanulnak az újak, másrészt a tanárok is ezt a koncepciót tanulják a fősikolán/egyetemen, így nem is tudnak mást, mint egy gép leadni azt, amit le kell és utánna gépiesen visszakérdezni. Ez az oktatási módszer meghaladott, és a gyerek kreativitását abszolut elnyomja. Régebben működött, mert a tanárnak rendelkezésére álltak a fegyelmező eszközök, amik ma már nem, így mindegy volt, hogy érdekes volt-e egy óra, a gyerek viselkedett. A rossz (unalmas) oktatás és a fegyelmezőképesség hiánya vezetett a kialakult káoszhoz, és a gyerekek egyre pimaszabbak lesznek, és többet engednek meg maguknak, nem félnek a tanártól, mert nincs tekintélye. A tekintélyének viszont abból kéne adódnia, hogy JÓ tanár, és nem abból, hogy egy tanár, mert a tanárság mögül pont az a tartalom fogyott el, ami a tiszteletet adta: a fegyelmezés lehetősége. A gyerekektől gyakran hallani (én is gyakran mondtam), hogy semmi értelme ezt meg azt megtanulni. A tanárnak meg kellene tudnia azt is magyarázni, hogy miért is praktikus a bizonyos tantárgyat megtanulni, erre azonban sokan nem képesek. Másrészt ez egy olyan szakma, amit csak akkor lehet jól csinálni, ha az ember szenvedélyesen szereti a szakmáját. Ilyenből viszont kevés van, és ez a tanárok fizetésére és társadalmi megbecsültségének a hiányára is visszavezethető. Persze az is közrejátszik, hogy manapság a volt közepes tanulók mennek tanárnak (az ismeretségi körömből indulok ki), de ennek is az előbb említett tények az okai. Továbbá kevés tanár törődik a kiemelkedő diákokkal. Én nagyon jó voltam pl. irodalomból, és két éven keresztül csak rosszalkodtam, amikor egy olyan tanárom volt, aki a szintet a gyengébbekhez igazította. Itt aztán tényleg elszabadult a pokol, hiszen a gyengébbek, akik zsigerből utálták az egészet továbbra is el voltak kanászodva, én pedig azért, mert unalmas volt az óra. Hál Istennek ezen a két éven kívül mindig olyan tanárom, aki differenciált jó és rossz tanuló között, a követelmények szintjén is. Csak ezzel nem akar minden tanár foglalkozni, mert ez plusz munka, ilyet csak akkor csinálsz, ha szereted, amit csinálsz! Végül a legrosszabb órák azok, ahol a tanár csak felolvassa a cuccot, a diákok bevonása nélkül. Itt aztán senki nem figyel oda, talán jegyzetel csak, mint egy gép szórul-szóra, ami szintén egy rossz szokás, és mikor később egy színvonalas egyetemre mennek, ebből komoly gondjaik lesznek, hogy nem tudnak jegyzetelni, és a jegyzeteikből tanulni.

2012. jan. 19. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/36 anonim ***** válasza:

Kérdező - nagyon jók az elképzeléseid. Szorgalmasan tanuljál magadnak (ne a hülye tanároknak), majd iratkozzál be az egyetemre valamilyen tanár szakra. Ezek után még Hoffmann Rózsa helyett államtitkár is lehetsz és végre tudod hajtani a terveidet.

Jó tanulást.

2012. jan. 19. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/36 anonim ***** válasza:

ma 15:13

18 éves vagyok, és ne is próbáld megcáfolni ugyan is olyan dolgokat írtam amik megtörténtek velem. Ha hiszed hanem, ez a szomorú valóság, és nem az a sok baromság amit az rtl klub híradónak nevezett esti mesében vernek a fejedbe.

2012. jan. 19. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/36 anonim ***** válasza:
Ne zavarjon, hogy nem neked válaszoltam, hanem a kérdezőnek. :)
2012. jan. 19. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/36 anonim ***** válasza:

Szép álom, de baromi messze van a valóságtól és kivitelezhetetlen.


*A diákok minden év végén egy központi felmérést írnak minden tárgyból. Ezt hasonlítják az évközbeni jegyeihez. Ha nagy az eltérés, akkor ott kivételezésről van szó, ebben az esetben a tanár óráit kivizsgálnák, elvennék a fizetése egy részét, vagy kirúgnák stb.


Így az utált tanárokat ki lehetne piszkálni: a diákok szándékosan elrontják a tesztet. Az eredményeket ugyanis - néhány elitiskolától, elitosztálytól eltekintve - magasról lesz*rják a mai diákok.


*Minden olyan diák után, aki a felmérőt jól írja meg, a tanár valamilyen jutalmat kapna. Eközben a diáknak is érdeke lenne a teszt jó megírása, mert később ez beleszámítana a felvételi pontszámba,


És ha nem akar továbbtanulni? Gondolom, neked magától értetődő, hogy igen, vagyis te is valami elitosztályba jársz vagy jártál.


*vagy a legjobbak ösztöndíjat kapnának (amit a rosszul tanító vagy kivételező tanárok fizetéséből vennének el).


Közoktatás van, magyarul kötelező az oktatás. Nem jutalomért tanulsz, örülj, hogy ingyen van és nem kell fizetned érte. Kizárt, hogy még fizessenek is a diáknak, hogy szíveskedik ingyen tanulni.

Nem másoknak tanulsz, hanem MAGADNAK, és ezt tedd meg ingyen. Legyen ez egy LEHETŐSÉG, amit kihasználsz, ha akarsz, ha meg nem, akkor magadra vess, később nem lesz munkád vagy ha lesz, sokat melózól kevés pénzért.


*A tesztet tudósok állítanák össze, ügyelve, hogy pont annyi gyakorlat is legyen benne, mint elmélet, hogy a magolós stréberek ne élvezzenek előnyt a gyakorlatiasabbak kal szemben.


A probléma az, hogy a tananyagot nem ismerik a tudósok, és nem is fogják - mert ez egy külön szakma. A tudós azért lett tudós, mert nem akart a hétköznapi sz*rságokkal foglalkozni. Tehát lövésük sincs, a tanár mire helyez nagyobb hangsúlyt, mire kisebbet.


*Arra pedig, hogy egy tanár ne járjon rosszul, hogyha az ő osztályában sok a buta gyerek, az első osztály legelején egy IQ tesztet írnának a gyerekek,


Általánosban? Az IQ tesztek 16 éves kortól adnak megbízható eredményt.

AMúgy meg mit akarsz, hogy óvodában már gyötörjék a gyerekedet, hogy minél jobb eredményt érjen el 6 évesen a felvételin? Nem elég a hajtás később, te már az óvodásokat is teljesítményre akarod nevelni? A leghasznosabb ilyenkor a szabad játék és a mozgás. Tudod hány idióta szülő meg óvónő lenne, aki még különtanárt is képes lenne alkalmazni, hogy az ő gyerekének az "IQ-ja" legyen nagyobb 6 évesen?


* ez közelebb is állna a valósághoz.


Ennél messzebb semmi nem áll a valóságtól.


* Ezenkívül a legnagyobb problémára a tanárok kevés fizetésére is megoldás lenne, a tanárok se panaszkodnának többet, hogy kevés a fizetés, mert egy verseny alakulna ki köztük, és a jobbak több fizetést kapnának.


Miből? Közoktatás, közalkalmazott, közpénz. Többet csak mások rovására lehetne fizetni. Kiktől veszed el, az orvosoktól? Most készülnek tömegesen felmondani. Közalkalmazottak ezreit bocsájtják el 1-2 hónapon belül.

És szerinted nem mondana fel az a tanár, akinek a rovására többet kap egy másik? Dehogynem. A "jó" tanároknak egyre több diákja lenne, így egyre kevesebb energia jutna egy gyerekre, és egyre romlana a színvonal.

Vagy szerinted ha nem is mondana fel, mert kell a kevés pénz is, mennyi energiát vinne az oktatásba? Még kevesebbet, mert ha nem fizetnek, ő se dolgozik.


Ezeket gondold át. De kérlek, oktatási mindiszternek ne jelentkezz!

2012. jan. 19. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/36 anonim ***** válasza:
miniszternek, természetesen
2012. jan. 19. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/36 anonim ***** válasza:

*A tanári főiskolán nem csak integrálni kéen emgtanítani (totál fölöslegesen) a matektanárokat, hanem komoly ilyentérű pszichológiai képzésnek alávetni őket.


Kitörölhetik vele. Van komoly pszichológiai képzés. Egy probléma van, törvény garantálja a diák "jogait", a tanárnak már nincs tekintélye, nincs eszköze arra, hogy rendet tartson. Szerinted ahol a diák veri a tanárt, a szülő meg az igazgatót, ott milyen világ van? Mert ha a tanár visszaüt, hogy megvédje magát, akkor kírúgják meg eltiltják, mert kezet emelt a gyerekre, azt meg nem lehet.

2012. jan. 19. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/36 anonim ***** válasza:

#16: köszönöm szépen, én lusta voltam leírni.


Egyébként látszik, hogy a kérdező csak nagyon felülről kapirgálja a gyermeklélektant, és a pedagógiát. Ez a fajta teljesítménykényszer, az örökös mérés az, amibe tönkremegy az egész társadalom. Miért kell már elsőben IQ tesztet végezni? Miért kell állandóan dolgozatot íratni, év végi felmérőt? Mikor felejtjük már el ezt az egész idejétmúlt poroszos oktatási rendszert, ami szemmel láthatóan nem működik már a 21. században?


Hozzám sokkal közelebb áll a valódi gondolkodásra, individuumra nevelő angolszász modell.

2012. jan. 19. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/36 anonim ***** válasza:
Azt tudtátok, hogy a jenkik középiskolában tanulják azt, amit mi álltalánosban?
2012. jan. 19. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!