Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Megvalósítható lenne, hogy az...

Megvalósítható lenne, hogy az állam magánkézbe adja a BKV-t, a VOLÁN-t és a MÁV-ot, és az eddig ezen cégekre költött állami pénzből amerikai benzinárakat csinál és autópályákat épít?

Figyelt kérdés

2012. júl. 9. 12:22
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Minek neked még autópálya? Vagy benzinár, így sem tudsz parkolni. Annyi az autó mint a szemét.
2012. júl. 9. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 Gugu Gabor ***** válasza:

Alapvetően nem, a magán kézbe adással az a baj hogy a tömegközlekedés veszteséges (nem csak nálunk)

Na most melyik befektető venne meg egy alapvetően veszteséges céget?

B verzió mégis megveszi és lesz 30000Ft os BKV bérlet és 6000 Ft MÁV jegy Bp Hatvan között...

2012. júl. 9. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 rémuralom ***** válasza:

Az állami monopóliumnál csak egy rosszabb van: a magánmonopólium. Ugyanakkor vannak olyan iparágak, amelyekben gazdaságosabb monopóliumot fenntartani, ilyeneknél azonban a kisebbik rossz az, ha nem magánkézben van, hanem az államéban.

Az egyik ilyen iparág éppen a tömegközlekedés. Képzeld el, mi lenne, ha mondjuk három-négy busztársaság hozná-vinné az utasokat munkába/iskolába ill. onnan haza. Csak rossz verziók vannak. Az egyik az, hogy a társaságok versengenek egymással, más az árszabásuk, mások a kedvezményeik, folyton változnának az áraik a verseny miatt - teljesen kiszámíthatatlan az egész. Egy másik lehetséges eset, hogy az árak ugyanazok (mert mondjuk törvény szabja meg őket), de nem egyik cég sem fogadja el a másik bérletét. Vagy órákat kéne várni a következő járatra, vagy mindegyik cég bérletét meg kéne venned. Itt a gazdaságtalanság is kiütközik: mindegyik cég akkor indít buszt, amikor akar, ha nincsenek összehangolva a járataik, akkor negyedóránként indulnak teljesen üres buszok oda, ahová jelenleg csak mondjuk óránként megy, és úgy sem telik meg mindig. Így nem nagyon van bevétel, kivéve persze, ha elég magas tarifát szabnak meg (de persze azzal indítottam, hogy törvényben szabályozott, egységes árakat feltételezünk, úgyhogy ezzel a lehetőséggel ne számoljunk).

Még egy lehetőség, hogy a négy társaság megegyezik, kartellbe fog, és megszüntetik a versenyt, gyakorlatilag egyetlen busztársaság marad. Mint más iparágak kartellbotrányaiból nagyon jól tudjuk, ez valószínűleg olyan magas árakat jelentene, amilyet a cégek vezetői nem szégyellnek elkérni. Így jönnek olyan elképzelhetetlenül horribilis jegy- és bérletárak, hogy már akkor is jobban megéri autóval járni busz helyett, ha csak te egyedül mennél az autóval.

Ez utóbbinál azért mégiscsak jobb, ha egy törvényi szinten erősen szabályozott monopólium bonyolítja le a tömegközlekedést. Így nem tudja annyira felverni az árait, amennyire akarja, mert törvény írja elő, hogy mennyiért kell adnia a pl. BKV-nak a diákbérletet.

2012. júl. 9. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Lehet megvalósítható lenne, de senki se járna jól vele.
2012. júl. 9. 13:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Egyfelöl a korrupciót kéne inkább megszüntetni.


Másfelől pár hozzá értő embert összeszedni a járatok, irányok, forgalom stb összeszervezésére!


A VOLÁN,BKV,MÁV a legdurvább korrupcióval fertőzött terület ami évente 500-600 milliárdot visz el alsó hangon. De rosszabb időben ennél többet!

és úgy hogy emellett fizetjük a jegyárakat!!!

A legnagyobb pénznyelő a MÁV! Évi 300-400 milliárddal! Ehhez képest a BKV 100 milliárdja semmi...


Én a MÁV-ot durván racionalizálnám és lefaragnám.


De magánkézbe nem adnám!!

2012. júl. 9. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

A tömegközlekedés sehol nincs magánkézben, mert mindenhol veszteséges. Ezzel nem lehet mit tenni, bele van kalkulálva a költségvetésbe, hogy az állam évről-évre plusz pénzeket pumpál az ilyen cégekbe.


Persze az már nem mindegy, hogy egy vasúti társaságnál szétrohadnak a kocsik viszont a vezetők meg szépen dőzsölnek a millióik között.

2012. júl. 9. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
2012. júl. 9. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
Ha magánkézbe adnád, akkor egyrészt tarifaemeléssel szembesülnél, másrészt járatcsökkentéssel. És abból a pénzből nem lennének amerikai benzinárak...
2012. júl. 9. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 AdamLeBron ***** válasza:

Szerintem megvalósítható lenne. Nem úgy, hogy az állam teljesen kivonul benne, de a napi szintű működtetést, menedzselést végezhetnék profit- meg szolgáltatásorientált magáncégek állami felügyelettel. Valószínűleg kevesebb pénzt vinne el a korrupció.


Ja... csak éppen ez a baj! Ha tisztességesen lenne a közlekedési társaság működtetve, akkor nem lehetne a haveroknak kitalicskázni forintmilliárdokat. Na, ezért nem lesznek ezek a cégek sohasem magánkézben és az életben nem fognak nyereséget termelni.


Ezek a nagy állami monstrumok a mindenkori politikai vezetés aranytojás tojó gyúkjai. Majd hülyék lennének kiadni a kezükből.

2012. júl. 9. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Ja, ja, a legjobb lenne, a világ pénzét beleölni abba, hogy még több autópálya épüljön, meg hogy olcsó legyen a benzin. A vállalkozások 90%-a meg közben csúszik lefelé a szakadékba. Te ökör.
2012. júl. 9. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!