Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A rendőrség miért kommunikálja...

A rendőrség miért kommunikálja szándékosan félre ezeket az adatokat? Vagy ezzel akarják indokolni, hogy miért kell állandóan trafipaxot venni?

Figyelt kérdés
[link]
2015. ápr. 2. 22:19
 1/7 anonim ***** válasza:
Az átlagember számára jobban hangzik ez: "A traffipax segítségével megpróbáljuk betartatni a sebességkorlátokat, amik miatt sok baleset fordul elő.", mint ez: "Mérjük a sebességet, hogy meg tudjuk büntetni önöket - jól jön a befolyó összeg."
2015. ápr. 2. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
48%

"A rendőrség miért kommunikálja szándékosan félre ezeket az adatokat?"


Mit kommunikál félre?


"Vagy ezzel akarják indokolni, hogy miért kell állandóan trafipaxot venni?"


Nem, nem akarnak megindokolni semmit, mivel ezeket a szabályokat nem ők hozták, hanem a kormány. Minek kéne bárkinek is magyarázkodniuk? Ha valami nem tetszik, menj a parlamentbe reklamálni.

2015. ápr. 2. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

"Mit kommunikál félre? "


Azt, hogy évek óta azt fújják, hogy sok a gyorshajtás és mennyi a baleset meg bla bla bla és kiderült, hogy a balesetek kevesebb, mint 3%-ért felelős az abszolút gyorshajtás. Az évi kicsit több, mint 15 000 baleset 97%-át nem ez okozza!! De ez úgy van lekommunikálva, hogy mindenki egy száguldó g3c| és kell a trafipax. Pedig ettől nem lesz kevesebb baleset az utakon.

Ráadásul napi szinten trafiznak Siófoknál az M7-esen, évekig nyomatták a Geleji Pihenőnél az M3-ason, ott hiába mérnek, ezeken a helyeken szokott lenni legritkábban baleset. Az oké, hogy kell a pénz, de akkor legalább már ott trafizzanak ahol a közlekedés biztonsága szempontjából is van értelme...

2015. ápr. 2. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%
Van egy törvény, miszerint nem lehet XY sebességnél gyorsabban menni. Ezt a törvényt be kell tartani, ha figyelnek, ha nem. Mert ez a szabály. És bármikor ellenőrizhetik, hogy ki tartja be, mert nincs megtiltva nekik. Ha a gyorshajtás okozta baleset mindössze 3%, az azért van, mert a többség betartja a sebességkorlátot. Viszont az a maradék gyorshajtó 80%-a balesetet okoz, amiből kijön az a 3%. Azaz ha mindenki randalírozhatna az utakon, akkor sokkal több baleset lenne. Vagyis azért, mert a gyorshajtás nem eredményez akkora számban balesetet, még nem hajthatunk gyorsan. Ha a felfelé lőtt puskagolyó kis számban öl csak embert (a lehulló puskagolyó miatt), akkor sem lődözhetünk föl az égnek. ha van egy ital, ami minden 100. emberre halál csak, akkor sem forgalmazhatják, és még sorolhatnám. Remélem érted hol a bökkenő. És rohadtul nem azért kell betartani a szabályt, mert figyelik és ellenőrzik, hanem mert balesetet okozhatsz azzal, hanem tartod be. És igen, gyorsan hajtasz, akkor te is bekerülhetsz a társadalom azon 10%-a közé, akik gyorsan hajtanak, és akik alacsony százalékuk ellenére is 3%-kal emelik a balesetek számát. Ha száguldozni akarsz, és élvezni a sebességet, akkor ne a közutakon élvezkedj, hanem keress egy olyan helyet, ahol legálisan repeszthetsz 200-al, és veszélyeztetheted a szaros életed azért, hogy láthasd milyen gyorsan halad el melletted a bokor. 100 emberből 3, az nagyon sok, könnyen te is benne lehetsz abban a háromban, ha gyorsan hajtasz.
2015. ápr. 2. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
*halálos
2015. ápr. 2. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

" Ha a gyorshajtás okozta baleset mindössze 3%, az azért van, mert a többség betartja a sebességkorlátot. Viszont az a maradék gyorshajtó 80%-a balesetet okoz, amiből kijön az a 3%."


Ez így egyáltalán nem igaz. N+1 példát tudnék mondani, hol a közlekedők 100%-a nem tartja be a sebességhatárt és még sincs baleset.

Most csak a 2012-es baleseti statisztika van letöltve, de a szerint a járművezetők 13877 balesetet okoztak és ebből 127 volt abszolút gyorshajtás. Ez 0,9%. Ezt próbálják meg kiszűrni trafival...


Ezzel szemben:

követési távolság be nem tartása: 1006

előzés szabályainak megsértése: 709

szabálytalan kanyarodással okozott balesetek: 2328

Sőt, az ittas motor és személygépjármű vezetők is 905 balesetet okoztak.


A relatív gyorshajtás - azaz a sebesség helytelen megválasztása a megengedett sebességhatáron belül - is sok balesetet okozott, laza 3600-at, de azt meg nem tudod sebességméréssel kiszűrni..


Nekem nem azzal van bajom, hogy mérnek, mérjenek nem érdekel. Mindenki tartsa be az előírt sebességhatárt. Ez nem áll szemben az előző állításommal.

Az évi 15 000 balesetből ~450-et okoz egyértelműen gyorshajtás. Viszont a sebességmérések nem ott történnek, ahol a balesetek. Nézd meg az ORFK baleseti térképét majd vesd össze azzal, hol szoktak gyakran mérni. Nagyon nem lesz átfedésben a kettő egymással, na ez a baj. Tuti zsebre megy jó pár milla a trafi beszerzésekből és a pénzbeszedést leszámítva semmire nem jók, mert nem ott mérnek ahol kellene.


Én nem a gyorshajtást akarom támogatni, hanem a haszontalan pénzszórást ellenzem. Anno kitelepítették a fix trafikat, a románokon kívül senkit nem fényképeznek már le, mert mindenki tudja a helyüket és ott lassít. Erre most tervben van a telepített trafipaxok beszerzése.. biztos eredményesek lesznek azok is :D


Viszont a sok értelmetlen trafizással szemben be lehetett volna fektetni egy a németeknél már használt követési távolság ellenőrző és büntető rendszerre, amivel hatásosan fel lehetne lépni az autópálya bevezetőkön nem ritka ráfutásos balesetek megelőzése érdekében.


Ha már mindenképp trafi, akkor már rég ki lehetett volna építeni az autópályákon a szakaszokra osztott átlagsebesség mérős rendszert. Na annak lenne értelme, akkor nem csak a doboznál tartanák be a 130-at, hanem a teljes szakaszon.


Én támogatnék minden olyan mérési/büntetési rendszert, amely jobbá tenné a közlekedésünket. A bokor mögül trafizás az pont nem ilyen.

2015. ápr. 3. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 szántóvető ***** válasza:
na meg ott a büntetési tétel ugye.osztrákban a pályán 100-as tábla volt,128-al mentem.csendőr trafizott,utánam is jött azonnal,mellémért,mutatta hogy kövessem.20 eurómba fájt az egész.egy olyan országban ahol 3-5x-ös fizetések vannak.ez itthon 100 euró lett volna.(pár hónapja németben fizettem 10 eurót tilosban parkolásért) van visszatartó ereje ezeknek a büntetéseknek,szabályosabban fogok közlekedni,nem akarom hogy agyonbüntessenek.
2015. ápr. 3. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!