Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi a véleményetek arról, hogy...

Mi a véleményetek arról, hogy 200 évre el lettünk adósítva Kínának?

Figyelt kérdés
Ti mit gondoltok az ezer milliárdos hitelekről, főleg annak fényében, hogy a jelenlegi kormánypárt volt az aki legjobban bírálta az ellenzéket az IMF hitelekért? Mitől jobb a kommunista Kínának meg Oroszországnak tartozni mint az EU-nak? És főleg, hogy fogja ezt a pénzt kiköhögni egy ilyen kis ország?

2017. nov. 30. 17:54
1 2 3
 21/27 anonim ***** válasza:
70%

"ugyanazok sivalkodnak a Pieras-Budapest vasútépítés miatt, akik annakidején kiagyalták Trianonban, és felszedették a Budapest-Belgrád vasúti sín második sínpárját."


Jaj Isten Pozvisz, te annyira naiv hiszékeny kisfiú vagy, hol hallottad/olvastad ezt? Valamelyik szentkoronás turulmadaras oldalon még 2010 előtt mikor csúcsra járatták a nemzeti bloggerkedést?

Ugyanis ez egy Trianon-mítosz, ha elolvasod az országgyűlés által 1921-ben becikkelyezett békeszerződési szöveget


tessék:

[link]


akkor abban a sínpár szó nem is szerepel! A vasútvonalakról gyakran van szó a határkijelöléseknél, mint támpont illetve egy rakás egyéb szállítmányozási egyezményre hivatkoznak, ami a vasutat érinti, de a legenda, hogy Trianonban felszedették a második vágányt nem igaz.

Igen szedtek föl második vágányokat ekkoriban, de ennek az volt az oka, hogy az ország gazdaságilag a padlón volt, és nem volt pénz, se nyersanyag elég új sínszálat gyártani, így úgy döntöttek, ott ahol nem kell elbontják a második vágányt, és azt építik be.

Aztán meg csodálkozol, hogy mindenki röhög rajtad, hogy vegyünk bárkit komolyan, aki beszop mindent, ami neki tetszik, ha igaz ha nem.

2017. dec. 1. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/27 anonim ***** válasza:
93%
21: Pozitívat van még olyan aki komolyan veszi egyáltalán? :D Mióta követem ezt a rovatot, azóta eddig nem találkoztam olyan esettel mikor nem sült volna fel hasonlók miatt, mint most. :D
2017. dec. 1. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/27 anonim ***** válasza:
0%

#21


A jóvátételnek kirótt fát és acélt a felszedett sínekből is fizettük...


" A békeszerződés értelmében a kisantant érdekeit sértő vasútvonalak közül föl kellett szedni a Békéscsaba-Lökösháza, Soroksár-Kiskunlacháza és Hatvan-Salgótarján szakaszok második vágányait."


[link]


A sárvári viszkóza gyár is azért égett le, mert a műselyemből ejtőernyőt lehetett gyártani...


De még a 80-as években is a Mikroelektronikai vállalat is azért égett le, mert az ott fejlesztett processzorok gyorsabbak voltak az amerikaiaknál...


Szóval Trianon szelleme sokáig kisért...


Látod, a mai napig mekkora a sivalkodás meg kapálódzás, ha az ország fejlődni akar.


Treianonban nekünk megszabták a helyünket, korlátainkat, és mindent elkövetnek, hogy ebből ne tudjunk kitörni.

Sajnos ehhez hazai segítséget is adnakk egyesek.

2017. dec. 1. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/27 anonim ***** válasza:
100%

Igen hallottam már erről, hogy állítólag ezeket a szakaszokat a kisantant kérésére kellett visszabontani, de ez gyaníthatóan félreértésből származik, a mítosz, hogy Trianon miatt kell visszabontani a vonalakat már a Horthy-korban megjelent, hasonlóan ahhoz, hogy Trianon csak X évig tart, meg a hajózható Ipoly és társai, ezek közül egy sem volt igaz.

Törvény e három szakasz visszabontásáról, mármint olyan, ami azt nemzetközi szerződés keretében írná alá nincs, pontosabban sosem találkoztam vele.

Ahogy a Trianoni békében sem szerepel sehol bármelyik vasútvonalunk visszabontása sem, de ezt már írtam.

Ami igaz, és bizonyítható, hogy a világháború után leesett a hazai árufuvarozás volumene, és ott ahol nem volt rá szükség, vagy meg lehetett oldani egy vágányon a közlekedést, ott egyszerűen spórolásból szép lassan visszabontották a második vágányt.


na nézzük a többit itt szokás szerint átcsúszol konteózásba, a sárvári gyárról őszinte leszek nem tudtam semmit, kicsit szétnéztem a neten valóban felrobbant a gyár 1905-ben, kettő évvel az után, hogy felszálltak a Wright testvérek, és jó hét évvel az első ejtőernyők elkészítése előtt.

Az első világháborúban nagyobbik részében egyébként még nem is használtak ejtőernyőt az első sikeres ugrást katonai gépből, ami ütközetben sérült meg is a háború utolsó évében hajtották végre.

A gyárat egyébként lőgyapot gyártásra az állam lefoglalta a világháború idején.

Az üzem végét pedig az hozta el, hogy egyszerűen bezárták 1927-ben.


[link]


A Mikroelektronika fejlesztő részének leégése legalább igaz, de az is, hogy a legvalószínűbb magyarázat az egyszerű üzemi baleset, mert utána meg sem próbálták az újrainditását, ami nem arra utal, hogy olyan fontos lett volna az államgazdaságnak vagy épp a katonaságnak.

Persze van olyan konteó is, hogy épp a szovjetek kérése a magyar állam gyújtotta föl, miután a "titkait" elvitték a Szovjetunióba.

2017. dec. 1. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/27 anonim ***** válasza:
100%

Amúgy ha már Mikroelektronika, én nem leszek konteós (khm. mint egyesek) szóval nem állítom, hogy igaz, de rémlett mintha olvastam volna róla, és meg is találtam


NAPI OPERATÍV INFORMÁCIÓS JELENTÉS

104. szám

Budapest, 1986. május 29.

[...]

16./ Hivatalos kapcsolat - nem ellenőrzött - értesülése szerint a Mikroelektronikai Vállalatnál történt tűzeset azért következett be, mert a hűtő-szellőztető berendezést kikapcsolták. Erre azért volt szükség, mert a csernobili atomreaktor katasztrófája nyomán a légtérbe került radioaktív anyagok a termelés minőségét nagymértékben befolyásolták volna, mivel a nagyteljesítményű ventillátorok az üzem légterébe juttatták a rádioaktív anyagokat.

Az információ forrása megbízható, ellenőrzött; tartalma nem ellenőrzött.

Intézkedés: tájékoztatják a BM III/II Csoportfőnökséget.

/BRFK/


forrás: Állambiztonsági Szolgálatok Történeti Levéltára


ami tovább erősíti, hogy igenis egyszerű baleset volt, bár tény, hogy ez a forrás csupán attól hiteles, ahonnan származik, más konkrétum nincs benne.

2017. dec. 1. 14:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/27 anonim ***** válasza:
81%

#17:

"EU-s megközelítés: Adjunk nekik támogatást és segélyt olyan dolgokra, ami soha nem térül meg. "


De azért nagyjából az összes nagy közlekedési és közmű fejlesztésnél kint van a nagy kék EUs tábla, és elég sok gyárban is találsz ilyet. Érdekes nem ? :D


"Ázsiai megközelítés: Kereskedjünk velük, hogy mindketten prosperáljunk. "


A kínaiak prosperálni fognak a gigahitelből, mi meg szívjuk a fogunkat :D



#19:


"A pierasi kikötőt már megvették a kínaiak, és kiszámolták, hogy sokat spórolnának, ha nem kellene Európát megkerülve Hamburgba meg Rotterdamba hajózni azt a sok millió konténert. "


A pireuszi kikötőt nem Kína vette meg, hanem egy kínai hajózási cég a Cosco. Nekik simán megy direktben hajójuk Rotterdam/Bremerhaven/Hamburg felé. Egy combosabb konténerhajóra felfér 12 000 konténer. Egy vonatra max 60db. Egy hajónyi cucc megutaztatása 200 szerelvényt igényel, mindezt menetrend szerint és pontosan. Mivel ezek a hajók heti 2-szer jönnek erre ez azt jelenti, hogy óránként minimum 3-4 vonatnak kellene indulnia Pireuszból Hamburgba.

Nem akarlak elkeseríteni, de 3 nap alatt a Budapest-Hamburg szerelvény sem fordul meg, nem hogy a Pireusz-Hamburg. Itt 20 asával kellene vásárolni a konténervonatokat és szükség lenne jó pár szerelvényre :)

Ez mind mind mind beruházás ( nem beszélve a Balkánon szükséges pályaépítésről, mert arrafelé még katasztrofális vonalak vannak) amik az életben nem térülnek meg :D

Főleg azért nem, mert a hajó 4-5 nap alatt kényelmesen felér a Szuezi-csatornától az észak-német kikötőkbe a több mint 10 000 konténerrel. Időben és árban sem versenyképes ezen a távon a vasúti szállítás a tengeri szállítással.


Mások biztosan beveszik ezeket a meséket, én viszont négy éve a konténeres szállítmányozásban dolgozom, van egy pici rálátásom :)

2017. dec. 1. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/27 anonim ***** válasza:
100%

Ti Pozitív visszacsatollal vitatkoztok?


keressetek inkább valami más hobbit


Annak lehet több értelme lesz.

2017. dec. 1. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!