Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Az állami cégek miért nem...

Az állami cégek miért nem folytatnak olyan tevékenységet is, amivel kompenzálni tudják a veszteségeiket?

Figyelt kérdés

A Magyar Posta példáját tudnám felhozni.

Egyik példája annak,hogy egy állami cég,hogyan lett nyereséges.

A futárszolgálat és a pénzügyi szolgáltatások húzzák az egész céget és emiatt nem pénznyelőként működik, mint a MÁV.


Viszont, a posta jókor volt jó helyen, tudtak reagálni a növekvő internetes kereskedelem iránti igényekre.



A vasúti személyszállításnál árnyaltabba kép.Nyugaton a távolsági vasúti közlekedés nyereséges, ezeken a vonatokon a díjszabás is piaci alapú és nem előre behatárolt.

Viszont, a regionális az tényleg veszteséges.


Kint a vasút többnyire ingatlanbizniszben érdekelt, az állomásépületek nagyok, ezért üzlethelyiségeket alakítanak ki bennük, amit kiadnak bérbe.

Az ebből befolyt pénz pedig a személyszállítás veszteségeinek kompenzálására megy el.

Aztán, ott a teherszállítás is, annak a nyereségével is lehetne kompenzálni a személyszállítási részleg veszteségeit.


Az infrastrukturális fejlesztéseket fizesse az állam, viszont az alap működéshez ne kelljen állami támogatás.


2018. aug. 24. 14:00
 1/7 anonim ***** válasza:
Miért folytatnának ha senki nem kéri számon?
2018. aug. 24. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Vannak ágazatok amik nem mindíg nyereségesek. Ezért vannak állami kézben. Egyesek szerint ezért nem volna jó ötlet az egészségügy privatizációja. Csak arra fordítanának pézt ami nyereséges.
2018. aug. 24. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
2018. aug. 24. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
10%

A MÁV is folytatott nyereséges tevékenységet, ez volt a MÁV CARGO, a teherszállítás.

A ballibek eladták, a megfelelő szállítási jogokkal együtt. Nem lehet helyette másik teherszállítást csak úgy összehozni, mert az annyiba kerülne, hogy már nem csak veszteséges lenne tőle a cég, hanem csődbe menne.

Erre mondjuk azt, hogy nem kellett volna az állami vagyont eladni.

2018. aug. 24. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Mert lusták.
2018. aug. 24. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Minek írsz ki kérdést, ha megmondod előre, hogy mi a jó válasz, amit te annak hiszel?

A legjobb, hogy le is írod, hogy hát-hát a vasúti személyszállítás mindenütt veszteséges.

Nekünk meg van egy MÁV-Startunk, ami csak a személyszállítással foglalkozik, se teherszállítással, se épületekkel, se a pályával se semmivel még a mozdonyt is úgy rendelik meg és fizetnek a pályahasználat után.

Van a MÁV-nak nyereséges része, és nem csak örök felhozott példa az eladott teherszállítási rész, hanem például a pályakapacitás felett rendelkező, ha valaki ma Magyarországon vonatot rendel az oda kötelest pénzt fizetni. Ez egy kifejezetten nyereséges cég. Csakhogy a keresztfinanszírozás tiltott, ezért se értem miért hozzák el állandóan a Máv Cargo eladását, amikor a Cargo bevételei mindig külön voltak kezelve sosem tolták át a Startba, ezért volt veszteséges a vasút akkor is, mikor állami kézben volt a teherszállítás.

Meg 2004-után gomba mód kezdtek szaporodni a magánvasutak, amik ugyanazt a szolgáltatást kínálták, amit a Cargo csak olcsóbban, de szok is fizettek a MÁV illetékes részének, pl. pályahasználati díjat, de még azért is külön pénzt kér a MÁV, ha használ egy váltót egy vasúttársaság. De akkor is elkérik, ha ez történetesen a Start. Tehát papíron el lehet tüntetni a veszteséget, de személyszállítás akkor is veszteséges lesz, ahgy a postánál a postahivatalok üzemeltetése és a levélkihordás sem hoz vagyonokat.

2018. aug. 24. 16:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Azért, mert ha az állami cég nyereséget termel, abból a felsővezetésben ülő korrupt sógor-koma-jóbarát egy fillért sem lát. Lehet, hogy lesz őneki célprémiuma, de azt mondjuk akkor is megkapja, ha kis híján összedől a cég, a lényeg csak annyi, hogy jó elvtárs legyen.

Viszont a nyereséges üzletágakat errefelé nem fejleszteni, hanem kiszervezni szokták. Megveszi valamelyik haver, akinek jól tejel, esetleg egy külföldi befektetői csoport, akik zsíros jattot adnak a cégvezetésnek az aranytojást tojó tyúkért cserébe. Azért kellett a MÁV teherszállító üzletágát is eladni, mert az jó bevételi forrás volt, jól jött valakinek, a személyszállítás meg csak vergődjön az állam csecsén lógva. Már a '80-as években is így ment ez, mikor a TSz-ek nyereséges melléküzemágait átjátszották 1-2 ügyeskedőnek, aztán a többi, masszívan veszteséget termelő üzemágat hagyták szépen kimúlni az ún. rendszerváltás során.

Mivel az állami szektorban semmiféle eredményességi elvárás nincs, ezért a vezetők nem a cég eredményeinek javításában érdekeltek, hanem a saját zsebük tömésében.

2018. aug. 24. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!