Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem vezetik be az...

Miért nem vezetik be az online tanulás rendszert? Akkor nem is lenne szükség pedagógusokra, és megoldódna a pedagógushiány

Figyelt kérdés

Iskolában tanulni, padban ülve, tömeg oktatásban, elavult oktatási elvekkel és lehetőségekkel, ráadásul semmihez nem értő közalkalmazottaktól tanulni manapság nem vezet semmi jóra, és mindenképpen a gazdaság rovására megy.

Manapság mindent meg lehet tanulni online nagyon egyszerűen, egy havi milliós fizetéssel kecsegtető szakmát is röpke hónapok alatt maximálisan ki lehet tanulni a megfelelő online kurzusokból. Abban a korban élünk, ahol már nincs lehetetlen kihívás, minden tudás ott van a világhálón. Ilyen egyszerű még soha nem volt piacképes tudás birtokába jutni, mint most. Sokan mégis az elavult, vakvágány, hagyományos oktatás mellett vannak. 30 év alatt sem tanulsz meg semmi versenyképes dolgot a közoktatásban, mégis erőltetik a sok hülyeséget. Miért? Miért ilyen maradiak az emberek? Miért nem akarnak valami igazit alkotni? Amiből mellesleg meg is gazdagodnának.


2019. jan. 13. 12:00
 1/7 anonim ***** válasza:
72%
Helyből vagy ilyen hülye vagy nekifutásból?
2019. jan. 13. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
97%
Az e-learning létezik, tehát "be van vezetve". Sok egyetemen már kötelező félévenként minimum egy tantárgyat ilyen formában felvenni. Ez az arány az évek előrehaladtával nyilván fog változni. A közoktatásban viszont az iskolának nem szabad szem elől téveszteni a szocializációban és jellemfejlődésben betöltött szerepét, amiről ugye e-learning esetében nincs szó. Vélhetően te is más ember lennél ma, ha anyukádék 7 évesen nem az iskolapadba ültetnek be, hanem otthon a számítógép elé ahonnan fel se állsz érettségiig, és egy barátod nem volt soha, egy lányt nem csókoltál meg soha, egy házibuliban nem voltál soha, stb...A tudás sokféleképpen megszerezhető, emberré viszont nem tudsz online válni.
2019. jan. 13. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
79%
Így is kőbunkók a honi diákok,sereghajtók,analfabéták,európa szégyenei.Szép lenne ha még iskolába sem lenne kötelező járniuk.Mit csinálnának egész nap?
2019. jan. 13. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Andizsuzsi ***** válasza:
Gondolom te sem egy semmihez sem értő közalkalmazottól tanulták írni-olvasni. Amúgy a jogszabály lehetőséget ad a felvetésedre. Semmi nem tiltja, hogy valaki otthon tanuljon. Szép számmal élnek az országban olyan gyerekek, akik az évi 2 vizsgán kívül be sem teszik a lábukat az iskolába.
2019. jan. 13. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
53%

Pedagógusokra mindíg szükség lesz !


Egyrészt az iskolában nem csak a tananyagot verjük belétek (mert nem tanulnátok meg máshogy), hanem nevelünk is, hogy otthon rendesen viselkedj, ne feleselj, tudd mi a dolgod. Gép előtt a többi gyp-s sni-s korabeli gyerekekkel szemtelennek szocializálódnátok. Igazi antiszociális bűnözőkké válnátok. ez az igazság !


Az iskolában a tanulóim érdekes módon nem tanulnak neten semmit. Házit sem nézik meg. Ha van netes feladat akkor sem keresnek utána, ha nem kiabálnám le a fejüket, csak játszanának. Ha nem venném el az első órán a mobiljukat egész nap azt böködnék. Olvasni, számolni sem tudnának

2019. jan. 13. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
51%

6#

"mindíg"


Te mint pedagógus?

2019. jan. 13. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
70%

A pedagógus legfőbb feladata a szocializáció elősegítése.

Miként működj közösségben, miként láss el rád bízott feladatokat, miként felelj meg az elvárásoknak. Az iskola a társadalomba való beilleszkedés helye. A számítógépek képtelenek kipótolni teljes egészében.


Másrészt, e-learning módszerrel az ember egy sokkal statikusabb, adatközpontúbb tudást szerez meg (Ráadásul gyakran irdatlan unalmasan, gépesen.). Lásd: vezetési oktatás. A KRESZ-t lehet e-learningben tanulni, de lássuk be, annak kevés köze van a vezetéshez. Nem ugyanaz egy perc alatt kisilabizálni egy táblát és másfél másodperc alatt levágni a helyzetet majd reagálni. Ehhez már oktató kell melléd. Sok helyütt a rendes kreszoktatást is e-learning váltotta fel, megjegyzem, katasztrofális eredménnyel.


A pedagógus emberi oldalról oktat, fő feladata a jövőben az összefüggések megvilágítása, a gondolkodás módszereinek, retorikai képességeknek, szociális "skilleknek" az átadása lesz. Valamint egy látásmódot, világszemléletet kell interiorizálni a diák személyiségébe. Ezt robot, számítógép nem tudja kiváltani.


Ezek és még sok más, ami miatt a legkorszerűbb oktatási rendszerek sem technicizálnak olyan számottevően. Nincs ilyen trend, amit te felvázolsz. Senki nem akar aszociális "otakukat" nevelni.


Plusz az a fajta oktatásszemlélet, amit te képviselsz és gyakorlatilag GDP-termelő piaci statisztikává egyszerűsítette az iskolát, szinte mindenütt, ahol domináns, a közoktatás lerohadásához vezetett. Például az angolszász országokban, ahol amilyen jók az egyetemek, olyan ütemben rohadnak le a közintézményi iskolák. Ennek kipótlására főként a brain drain-t és a magániskolai rendszert használják.



Egy pedagógushallgató.

2019. jan. 13. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!