Kezdőoldal » Politika » Rendőrség » Mit tehetek? Hogy törhetett...

Mit tehetek? Hogy törhetett össze?

Figyelt kérdés

Az interneten vásároltak tőlem egy mobiltelefont. A telefon hibátlan állapotú volt, készülék csere miatt adtam el 11.000Ft-ért. Valós, saját képekkel hirdettem a mobilomat. Egy hölgy megvásárolta, én még aznap feladtam MPL-lel utánvételesen.

Másnap átvette a csomagot, és miután elment a futár jelezte nekem hogy egy betört képernyőjű mobiltelefont kapott kézhez.

Azt mondja, hogy a dobozon amiben elküldtem nincs semmilyen sérülés.

Feladás előtt, a telefon csomagolása közben készítettem még azért a biztonság kedvéért képeket a mobiltelefonról, mert a nővérem ezt tanácsolta, azt mondta ez hogy sosem árthat.

Ezeken látszik hogy hibátlan.

Jelenleg rendőrséggel fenyeget.



2016. dec. 5. 18:12
1 2
 11/14 Koplárovics Béci ***** válasza:

"Csak azt nem értem, hogy ilyen feltételekkel, ki mer rendelni bármit is? Főleg magánszemélytől. "


Azért 90-95%-ban nincs probléma a magánszemélyes utánvétellel. Csak ugye abból nem lesz kérdés, ha valaki rendben megkapta a csomagot és mindenki heppi.


"Velem megtörtént egyszer, hogy a kiszállított mosógépről kicsomagoláskor kiderült, hogy a tetején egy jókora repedés van. Az áruház szó nélkül kicserélte egy másikra. "


Ne keverd össze az áruházból való vásárlást két magánszemély közti rendeléssel. Nyilván egy áruháznak meg kell őriznie a jó hírét, egy magánszemélyek közti oldalon meg ha sok a negatív, akkor legfeljebb regisztrálsz egy újat.


"Volt pár internetes eladásom, de minden alkalommal a személyes átvételt preferáltam. "


Egy 11000Ft-os telefonért nem éri meg a fél országot átutazni. Helyben meg nem feltétlen van eladó/vevő (attól függ, melyik oldalon vagy). Nem csak nagyvárosok vannak az országban...


"A vételárat pedig legalább 3 hónapig nem költöttem el, mert mit lehet tudni? "


Azt sem árt figyelembe venni, hogy nem mindenkinek megy ilyen jól. Sokan vannak úgy, hogy pont az a pénz hiányzik a másik telefonhoz (rosszabb esetben a havi rezsihez), most akkor legyen 3 hónapig telefon nélkül? Sajnos nem mindenki tud zsebből megvenni bármit, amit megkíván.


Mindezt úgy írom, hogy nem nagyon szoktam eladni az elhasznált dolgaimat interneten. Ha adnám/adtam/vettem, akkor is valóban a személyes átvételt preferáltam. Nyilván még ebben is lehet átverés (lopott telefon, rejtett hiba, bármi). De arra nem válaszoltál, hogy hogyan ellenőrzöd a csomagot fizetés előtt? Ugyanis ez - hacsak nincs külön ilyen szolgáltatás - nem lehetséges. A csomagolás sértetlenségét ellenőrizheted minden esetben. Ezt szokás félreérteni ("ellenőrizze a csomagot átvétel előtt"). A posta vagy futár hogyan vállalhatna felelősséget a csomag tartalmáért? Ők nem azt vállalják, hogy egy telefont leszállítanak A címről B címre, hanem azt vállalják, hogy egy csomagot leszállítanak A címről B címre. Ennyit, és nem többet. Vagy ha többet, mert lehet ilyen szolgáltatást igénybe venni, az nem 1-2000Ft lesz, hanem 4-5-10000Ft. Itt megint más lesz a díjszabás, amikor az általad említett áruházi esetben háztartási nagygépet rendelsz, nekik nyilván van külön szerződésük, ami kiterjedhet akár nemcsak az áru sértetlenégének ellenőrzésére, de még a beüzemelésére is, vagy a régi készülék elszállítására is (pl meghibásodott mosógép). Szóval amit én mondok az, hogy ne csak a saját életedből indulj ki, valószinűleg nálad rosszabb helyzetben lévők is vannak.

2016. dec. 6. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

Próbálj meg kiegyezni vele. Küld el neki a képeket, amiket készítettél a csomagolás közben leírva a fentieket. pl.: reális javíttatási költséget felajánlod.

Megjegyzem, én több ezer kilométerre is küldtem párszor törékeny csomagokat is időnként órákig töprengve, hogy hogy csomagoljam, hogy véletlenül se törhessen el...

2016. dec. 6. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Bécikém!

Nem keverem össze az áruházból való vásárlást két magánszemély közti rendeléssel, hiszen pont ezt írtam én is. (Te magad is idézted tőlem.)


Íme az egyik (kevés) előnye a nagyvárosoknak. Abban igazad van, hogy még a személyes átvételnél is lehetnek buktatók.

Soha nem értettem, hogy a vevők megelégedtek az egyszerű szemrevételezéssel, ha külső sérülést nem láttak, vitték az árut. Egy VGA-nál azért nem egyértelmű, hogy működik is, csak mert jó állapotban van. (Arra mindig nagy gondot fordítottam, hogy előtte alaposan megtisztítsam a rárakódott portól, kosztól. A doboz, a tartozékok, (esetenként a garancialevél) is hiánytalanul megvoltak, beleértve még az antisztatikus zacskót is. Volt vevő, aki azt hitte bolti új a kártya. Nem akarta elhinni, hogy használt. :)


"De arra nem válaszoltál, hogy hogyan ellenőrzöd a csomagot fizetés előtt?"

Válaszoltam. Előtte már felvetették ezt a problémát, és én igazat adtam zoligyereknek. Elismertem, tévedtem.

"lásd ott: Kedves zoligyerek! Jogos az észrevétel. "


Nekem sem megy "olyan jól". A KSH szerinti nettó átlag és a minimálbér között keresek. Akkor már gazdagnak számítok? Van mit a tejbe aprítani? (Tudom, nagyon sokan vannak, akik még ennyit sem keresnek. Szomorú dolog ez. )


Az egyetlen hobbim a számítógépem, ennek fejlesztésére az EL NEM SZÍVOTT napi egy doboz cigarettám éves költségvetésének (ez kb. 365000 Ft lenne - ugyebár) töredékét költöm.

Kevésbé költőien: nincsenek káros szenvedélyeim, ezzel sokat spórolok.

Plusz, eladom a lecserélt alkatrészt. Viszont sosem alapoztam arra, hogy az eladásból bejött összeget alapból beszámítsam a megvásárolni kívánt cucc árához. Mert a vevő bármikor reklamálhat, és mint fentebb említettem, a win-win biznisz híve vagyok. Tőlem senki ne távozzon rossz szájízzel, úgy érezve becsaptam. (Ez természetesen nem vonatkozik a kérdező esetére. Könnyen lehet,hogy a vevő - mittomén' - leejtette kicsomagoláskor a készüléket.)


Száz szónak (megszámoltam) is egy a vége, tényleg nem magamból kellett volna kiindulnom, de hát ezt a hibát gyakran elkövetjük az életben. Még közmondás is született erről. Ha bárkit megsértettem, úgy elnézést kérek!

2016. dec. 6. 17:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 Orfeus ***** válasza:

Ha kapnál is beidézést amit kétlek, akkor sem kell komolyan venni. Neki kell bizonyítani hogy mi történt, neked pedig van képed a csomagolás előttről, persze a legjobb kép a dátumozott lenne. Ilyenkor kicsit drágább de kell kötni rá biztosítást, törékenyként kell küldeni mert akk fizet a posta jobb esetben.


Én pl egyszer elcsesztem a témát. Gondoltam nem fizetek 6000-et egy 200 km-es fuvarért, így feladtam egy LCD tv-t rogyásig tömve papírral, szélein rongyal, és amit még el tudsz képzeli. Akkor mondták ugye h mennyibe kerül, jaj mondom de jó h így becsomagoltam, nehéz meg minden csak van annyi esze h nem dobálja, így 2000-ért elmegy.


Hát igen, jól elküldtem, kb darabokban érkezett meg, de a doboz patika állapotú volt, belül a tv ripitya. Visszaküldte a vevő, fizettem a postát, visszaküldtem a pénzt. A posta mosta kezeit, és ennyi. -60k...


Szóval ilyenkor a vevő terhére adj el bármit is, és kérdezd meg h törékenyként mennyi feladni a csomagot, és úgy kalkuáld az árat.


Nem fogja tudni bizonyítani hogy rossz telót küldtél, de te sem hogy jó volt, a posta pedig ha tudja még le is tagadja h ő szállította :D

Amikor felkerestem őket akk is azt mondták h mit magyarázok ilyen csomag nincs a rendszerben (szám alapján), ilyet nem szállítottak. Aztán mutattam a szelvényt, a válasz: "ja hogy ilyen csomag". Nem, anyád csomag... Vicc ez a posta.


10.000-ért a rendőrség fel sem kel a székből, sajnos többért sem sokszor. Nem kell aggódni. Itt valszeg a posta lesz a ludas, de a te hibád hogy nem törékenyként adtad fel, így "ő nem tehet róla". Úgyhogy te szívtad meg.

2016. dec. 16. 04:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!