Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Keletkezhet majd hátrányom...

Keletkezhet majd hátrányom ebből a tulajdonos - haszonélvező felállásból?

Figyelt kérdés

Elárverezték még évekkel ezelőtt a házunkat, de több hibát is vétettek közben, így anyukám - az akkori tulajdonos - pert indított.


Anyukám időközben meghalt, ezért most én vagyok a pernek a jogutódja, és úgy néz ki, hogy meg fogom nyerni, kártérítést fogok kapni. A terveim szerint a pénzből vettem volna egy lakást, amiben utána lakhattam volna az egyik anyai nagyszülőmmel.


Viszont ez a nagyszülőm most beijesztett, hogy majd elvihetik a fejem felől azt az új lakást, ezért ő kitalálta, hogy lebeszéli az ügyvéddel, hogy vegyen az ügyvéd egy lakást a perösszegből, legyen az ügyvéd a tulajdonos, neki meg nekem meg menjen rá holtig tartó haszonélvezet.


Nem tudom, hogy ez hogyan megy, de ellenérzéseim vannak. Lehet, hogy csak azért van, mert laikus vagyok a témában, de eléggé olyan, mintha már az előtt be lenne korlátozva a mozgásterem a pénzt illetően, mielőtt egyáltalán megkapnám. Mármint... ha annyira jó dolog ez a haszonélvezet, akkor miért tulajdonjogot akar mindenki, és miért nem haszonélvezetet?


Az ügyvéddel a nagyszülőm tartja a kapcsolatot, az e-mailjeire meg nagyon sok idő, mire válaszolni szokott, mert sok az ügye. Megkérdezem őt is, de gondoltam, feldobom itt is a kérdést, hátha hamarabb lesz válasz.



2020. jan. 16. 06:29
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%
Keress egy másik ügyvédet és konzultálj vele, bár én a helyedben nem mennék bele a nagyszülőd által javasolt kontstrukcióba!
2020. jan. 16. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 A kérdező kommentje:
Azt esetleg ki tudnád fejteni, akár privátban, ha ide nem szeretnéd, hogy te miért nem mennél bele?
2020. jan. 16. 06:58
 3/19 anonim ***** válasza:
100%

De miért venné el bárki is a lakást a fejed fölül? Mi a nagyszülőd indoka?

Én simlisséget szagolok, másik ügyvédet kérdeznék, nem az illetékest.

2020. jan. 16. 07:18