Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » 8 napos elállás netes vásárlás...

8 napos elállás netes vásárlás esetén - egy kategória a "nem tetszik" és a "hibás termék"?

Figyelt kérdés

ha jól tudom, indoklás nélkül is visszaküldhetem.

de ilyenkor van különbség aközött, ha hibás terméket kaptam és azt küldöm vissza vagy csak élőben nem tetszik? (esetleg ilyenkor már a jótállás van érvényben?)



2020. dec. 15. 19:23
1 2 3
 11/23 anonim ***** válasza:
Feladástól
2020. dec. 16. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/23 anonim ***** válasza:
43%
Van különbség. Okulj a hibámból, és inkább hazudd azt, hogy csak meggondoltad magadat, ezért kéred vissza a pénzt, ebben az esetben törvényi kötelezettségük visszautalni. Én nemrég voltam olyan ostobán becsületes, hogy jeleztem a boltnak, hogy gyári hibás terméket kaptam, erre elvitték a fene tudja, hol lévő szervizükbe - ahol persze nem láthatom, mit csinálnak - és teljesen véletlenül hibátlannak minősítették, így nem kaptam vissza az árát, és lett egy baromi drága levélnehezékem.
2020. dec. 16. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/23 A kérdező kommentje:

na igen, egyszer már én is jártam így, csak kisebb összeggel, és tettem rá, de szal ha akereskedő akarja, azt talál ki, amit akar ...

ezért jobb utánvéttel feladni, csak nemtom persze, mi van, ha nem veszik át.

áhhh franc megette az ilyen ügyeket, csak az ideg van mindig.

és aza vicc, h akár egész nagy végek is csinálják ezt, nekem egyszer a Sonyval volt gondom, elvitték a szakszervizükbe, ahol a tökéletesen működésképtelen fényképezőről megállapították,. hogy nincs vele semmi baj, csak én nem tudom kezelni, és ennyi. utána csak azért kaptam vissza a pénzt, mert kb 4-5 vhétig veszekedtem velük, a végén már elég durván.


szal ez is amolyan díszjogszabály, aztán vagy tudsz kezdeni vele vmit vagy nem

2020. dec. 17. 10:21
 14/23 anonim ***** válasza:
Ha te azt írod, hogy ELÁLLSZ a szerződéstől, mert rossz, az még nem jelenti azt, hogy garanciális javítást kérsz. Egyébként is: még ha rendes vásárlásról van is szó, és visszaviszed, mert rossz, jegyzőkönyvben nyilatkozhatsz, hogy javítást kérsz, vagy új terméket, vagy a vételárat kéred vissza. Erről a jogodról elvileg az ügyfélszolgálatosnak kötelessége lenne tájékoztatnia.
2020. dec. 19. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/23 A kérdező kommentje:

14

ebben biztos vagy? mert én úgy tudom, h jogszabályilag első helyen köteles lennék elfogadni a javítást, és csak akkor jön a csere, ha nem tudják javítani. legalalábbis rendes vásárlásnál így tapasztaltam. ebből még viták is voltak jogi fórumokon, hogy sőt, még úgy is járhat az ember, hogy a más által visszavitt és kijavított terméket veszi meg újként, és ez állítólag szabályos a kereskedő részéről.

2020. dec. 20. 09:20
 16/23 anonim ***** válasza:

Pontosítok. A vásárló dönt, hogy javítást kér vagy cserét új termékre, vagy pénzt kéri vissza. A forgalmazó csak akkor nem köteles a csere termék biztosítására, ha az irreális költséggel járna. Irreális költség azt jelenti, hogy nincs magyarországi raktárában, külföldről kellene megrendelni, vagy legyártatni, tehát pl. egyedi gyártású termékről van pl. szó.


Továbbá azt is fontos tudni, hogy régen kötelező volt a meghibásodás után rögtön bejelenteni a vásárló a garancia igényét, most már megteheti azt is, hogy a garancia lejárta előtt egy nappal teszi ezt.


A garancia az érvényesítéstől számítva elölről számítódik, legyen az bármilyen garancia, pl. akciós +1 év garancia is.

2020. dec. 20. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/23 A kérdező kommentje:

16

köszi, akkor ÍGY LEGYEN, ezt nem tudtam.

2020. dec. 21. 07:49
 18/23 anonim ***** válasza:

Az akciós garanciát is köteles ilyenkor újra megadni, viszont nem tévesztendő össze a garancia és a jótállás.

Azt is tudni kell, hogy EU-s állásfoglalás szerint tartós fogyasztási cikkekre 2 év jótállást kell vállalni, az itthon is érvényesíthető. (Ha pampognak akkor erre kell hivatkozni, ill. a Békéltető Testülettel fenyegetőzni, de mindenképpen be kell íni a vásárlók könyvébe. Abban az esetben is, ha nem tájékoztatnak arról, hogy jogod van dönteni, hogy javítást, cserét vagy pénzt kérsz vissza.)

2020. dec. 21. 09:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/23 anonim ***** válasza:

Még valami: Neked van jogod eldönteni, hogy hol érvényesíted a jótállást: a kijelölt márkaszervízbe viszed a cuccot, vagy oda, ahol vetted, de ahol vetted, kötelesek fogadni, nem mondhatják, hogy vidd a márkaszervízbe.


+1 hogy a nagy háztartási gépek (több mint 10 kg) a forgalmazónak vagy a szervíznek kell tőled elszállítania, helyben kell javítania, stb. de itt is érvényes a cserejog.

Ha javítást kérsz, akkor is megillet a javítás alatt a cserekészülék, aminek legalább olyan színvonalúnak kell lennie.

2020. dec. 21. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

[link]


Téves infót adtak meg itt egyesek: A fogyasztónak semmilyen költséget nem kell viselnie a jogérvényesítés kapcsán, ideértve a postaköltséget is. Legalábbis az EU területén belül nem. Ha Kínából rendelted a cuccot, akkor természetesen más a helyzet.

[link]

2020. dec. 21. 09:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!