Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Ilyenkor lehet valamit tenni...

Ilyenkor lehet valamit tenni vagy egyszeruen lepjunk tul mert az ilyen megesik?

Figyelt kérdés

Sziasztok! Ma az egyik bevasarlokozpontban egy ruhaboltbol kifele jovet engem es a baratnomet megallitott a biztonsagi or es felszolitott arra hogy pakoljuk ki a taskainkat mert o latta hogy a baratnom elrakott egy napszemuveget es rendort akart hivni.

Termeszetesen ez nem igy tortent kipakoltuk a taskakat.

Az ügy azért érdekesebb mert a férfi tűrhetetlenül arrogáns volt, szinte kiabált velünk hogy valljuk be hogy elraktunk egy napszemüveget (a plusz poen hogy természetesen a kiválasztott napszemüveget megvettük de szerinte mi egy másikat csak úgy elraktunk...)

Természetesen az úr nem hagyott szóhoz jutni hogy megmagyarázzuk mit láthatott, a táskák kipakolása után pedig nem akart elengedni hanem folyamatosan mondogatta hogy valljuk be hogy elraktuk a napszemuveget.

Az arrogans “társalgást” megelégelve megmondtam neki hogy nincs nálunk és elmegyünk és így tudtunk kisétálni a boltból.

Mivel kiskorúak vagyunk nem tudjuk hogy ilyenkor lehet e bármilyen lépést tenni vagy hangot adni a nem tetszésünknek?

Vagy fogadjuk el hogy igenis léteznek ekkora bunkók akik vásárlókat szegeznek le?

(Plusz informacio: a biztonsagi őr mikor beléptünk a boltba már figyelt ránk és követte minden lépésünk majd mikor a jelenet után átmentünk egy másik üzletbe követett minket és beszélt a kollégájával, valószínüleg rólunk...)


Előre is köszönöm a válaszokat hogy ti mit tennétek a helyemben. :)

17/L



2018. júl. 17. 23:26
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
0%

9.


Ha ez a "normalitás", akkor a globalista cégekkel importálódott. A helyi kereskedőknél nem így van. Fel kell lépni valóban a globalista kereskedelemmel szemben. Mindenkinek jobb lenne.

2018. júl. 18. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

Dehogy a globalista cégekkel importálódott...


Menj el néhány hivatalba ügyet intézni: az ügyintézők egy része egy inkompetens idióta, egy másik része arrogáns bunkó, és vannak, akik a két halmaz metszetében helyezkednek el... (Természetesen vannak normálisak is, akik mind szaktudásban, mind viselkedésben jó szinten vannak. Majdnem azt írtam, hogy kifogástalanok, de azért az túlzás lenne.)

Vagy különböző szakrendelésekre ha elmész, sokszor ugyanezzel a stílussal találod szemben magad - és gyakran nem is az orvos részéről, hanem az asszisztensnők "olyan kedvesek, mint a lópokróc", ahogy egy számomra ismeretlen ember mondta egyszer a traumatológián.


Bárhova megy az ember, azt tapasztalhatja, hogy akinek csak egy csepp "hatalom" van a kezében, az rögtön arrogánsan, lenézően, bunkó módon bánik másokkal - természetesen tisztelet a kivételnek.


Ha csak az üzletekre összpontosítunk, én azt látom, hogy sok üzletben alapkövetelmény a dolgozókkal szemben, hogy udvariasak legyenek a vevőkkel. Meg hogy gyors legyen a kiszolgálás a pénztárnál. Pl. a Lidlnél van egy olyan szabály, hogy ha átlagosan 3-nál több kocsival állnak sorban a vevők, akkor új pénztárat kell nyitni 2 percen belül. Az Aldinál nem tudom a szabályokat, de ott sem szokott kilométeres sor lenni. Ellenben a Sparban és a CBA-ban igen, előbbiben rendszeresen 6-8 ember áll egy-egy pénztárnál. A CBA-ban is ekörül, és ott nem egyszer vártam már 5-8 percet a húspultnál, mire végre szíveskedett odafáradni egy eladó. Vagy tegnapi "élmény", hogy a raktárban ordítva káromkodott az egyik, nyitott ajtónál, jól hallhatóan; ugyanott a múltkor az egyik mellettem ment el, így pont az én fülembe ordított a kollégájának valamit... Ha helyre van szükségük melletted, már csak azt sem mondják, hogy "picit", mint régen, hanem még örülhetsz, ha nem löknek fel, vagy nem tolják neked a rakodókocsit. Karácsony napján (24-én) 12 előtt pár perccel vagy öten álltunk sorban az egyetlen pénztárnál (kettő van összesen, vevő meg általában alig-alig); az ajtót már bezárták, a bunkó biztonsági őr meg hangosan ott röhögött azokon, akik kintről már nem tudtak bejönni, meg "dumált nekik". Undorító volt, és akkor nekem is eszembe jutott, hogy jelzem a problémát a vezetőségnek... Egyetlen eladót tudok ott, aki már régi dolgozó, és normális.

Szóval sok eladó is azt hiszi, hogy ő tesz szívességet a vevőnek, hogy egyáltalán odamehet vásárolni. Gondolom, a központban meg teljességgel a közeli konkurrens üzletek nyitásának tudják be az utóbbi években a töredékére esett forgalmat. Minőségbiztosítással nem foglalkoznak, nem teszteltetik a dolgozóikat, mint pl. a Rossmann, a DM, a Lidl.


Szóval ez a mentalitás sajnos teljesen elterjedt a kereskedelemben, meg még sok helyen. (De pl. nézd meg a banki biztonsági őröket, többségében náluk is követelmény az udvariasság.)

Ja, igen, "normális": a szó eredeti értelmében persze, hogy nem normális ez a fajta viselkedés. A másik válaszoló bizonyára nem így értette, inkább úgy, hogy általános/gyakori jelenség. Sajnos ez igaz.

2018. júl. 18. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
100 % bizonyiték szükségeltetik mert különben munkáját teszi kockára. A másik dolog az hogy örnek nincs joga kipakoltatni a vásárlók táskáját, ha a vásárló nem engedelyezi, de viszont ha bebizonyosodik a lopás (kamera, Kapu) akkor rendöri intézkedésnek kell megtörténie, de akkor sem nyulhat a vásárlohoz. A biztonsági ör hibát kovetett azzal is, hogy nem vitte be a vádlotatt ( ö szerinte) egy elkülönitett szobába, és nem beszélve arrol hogy a biztonsági ör köteles fentartani a rendet, mert a hangoskodás elkerülése, része a munkájának
2018. júl. 19. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!