Vélemény az 1x10-es hajtásról?
Leginkább az első váltó hiánya érdekelne. Nem kicsi az a fogaskerék elől? Hobbiból érdekelne főleg terepen(közeli erdő), de városba is gurulgatnék vele. Vélemény az 1x10-ről? Nem is a nagy fogaskerék hiánya a gond, mert azt nagyon ritkán használom. A jelenlegi kerékpárom 8 éves, nem volt kímélve, elég ramaty állaptban van minden téren, nem akarok rá költeni. Nagyon tetszik ez a modell és most akciós.
0,78-tól 2,99-ig tart az áttétele. Mászni jó, gyorsan menni nem fogsz vele. 90-es pedálfordulattal 33-34 körül lesz a végsebessége.
Terepen, ahol viszonylag sok akadály (pl. gyökerek, kövek) van, azaz nem tudsz olyan gyorsan menni, ott elég lesz.
Én sose voltam híve az 1xes hajtásnak, minimum 2 lánctányér legyen nálam (jelenleg 3 van). Terepen a középső lánctányért használom (xczek), ami ha jól tudom 32es. Aszfalton általában a legnagyobbon (44es) van, a legkisebbet (22) ritkán használom emelkedőn).
Én 2 lánctányért ajánlanék (ha dombos vidéken élsz, akkor 3), mert ez városban lehet lassú lesz (igaz, mtbvel nem fogsz száguldozni, 44es fogszámmal sík terepen 30as tempót terepgumival kényelmesen lehet tartani).
én a 9-esre váltást is megbántam.
a láncok árai miatt!
a 8-as után is nagy ugrás van árban, de a 10-11-es láncok már k. drágák.
Ez is megfontolandó dolog.
Ha normálisan karban tartod a kerékpárt, akkor illik a láncot rendszeresen cserélni, mert ha hagyod elkopni, akot elnyalja a lánckerekeket is és akkor azokat is hamarabb cserélni kell.
utolsó vagyok.
ja és a big nine 300-at vettem, csak ezért :D
Elől 30, hátul 11-42, a 30-42 nem rossz azért.
Merida Big.Nine 300 is nézegettem, az is tetszik. Nem tudom most megfogtak a Meridák. Ezen két hajtás van elől.
36-22, hátul 11-36
400: 30-42 a legnagyobb
300: 36-36 a legnagyobb
Szóval ugyanott vagyok, az legnagyobb áttét 72.
Hobby szinten jó.
Bár én jobban szeretem ha elöl is vál(asz)thatok. Vannak olyan emelkedők ahol kell a kicsi fogaskerék,és olyan lejtők ahol bele taposva a 44esbe megvan a 65km/h is (mtb).
Lánckopos tapasztalatom nincs de szerintem cserélgetés marhaság, több figyelmet igényelm mint amennyit rá akarok szánni,és a lánc amúgy sem szereti ha bontják-zárják. Ha pedig elkopik a sor akkor egy adag láncot is kukázhatsz mert azok a láncok semmihez nem lesznek jók. Bár tényleg tovább tart de nem annyival...pláne nem hobbi szinten.
Szerintem egyelőre ne vegyél láncterelőt. Ez a hátsó váltó már rendelkezik kuplunggal, ami meggátolja a lánc csapkodását. Ha az első lánckerék narrow-wide, az szintén sokat számít. Ez azt jelenti, hogy az egyik fog széles, a másik keskeny, így váltakoznak. Erre jobban felül a lánc.
Így már nagyon kicsi a valószínűsége, hogy leesik a lánc. Ez amúgy sem egy DH gép, hogy brutál sziklakerteken csapass át tempóval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!