Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Tudnátok alkatrészeket ajánlani?

Tudnátok alkatrészeket ajánlani?

Figyelt kérdés

Kb két hónapja vásároltam meg a lenti biciklit L-es vázzal, napi használatra, ami úgy összeségében nekem nagyon bejött, a fékeket leszámítva. Mivel a keretbe ezt fért bele, így sajnos a váltás, fékek, a legalja kategória, jelenleg még jól működnek, de érzem, hogy nem túl masszív rajta semmi. A biviklivel semmi extrémet nem csinálok, nem is tervezem, csak szeretek rossz minőségű földutakon, erdőkben kirándulni, így arra gondoltam feljeszteném a rajta lévő dolgokat. Abban kérnék segítséget, hogy ajánljatok rá váltást, féket, esetleg első villát, olyanokat, amik már a használható és megbízható kategóriába tartoznak. Konkrét keretem most nincsen, de jó lenne mindennel együtt 100e Ft alatt maradni, esetleg villa még maradna és csak később cserélném. Szívesen veszek ehhez kapcsolódóan bármilyen tanácsot. Sajnos teljesen laikus vagyok a témában, így legfőképpen azt nem tudom, mi alapján tudom meg, hogy mi-mivel kompatibilis.


[link]



2020. máj. 10. 11:06
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Ha az áttételeket nézzük, akkor a mostanihoz képest egy 1x10 rendszerrel a végsebességedből fogsz veszíteni közel 20%-ot. Ez azt jelenti hogy a két legnagyobb fokozatodat veszíted el, tehát amikor elől a nagy tányéron vagy, hátul pedig a két legkisebb fogaskerék valamelyikén. Ez síkon nem igazán fog hiányozni. A többi tartományt lefedi egy 1x10, de a fokozatok közt nagyobbak lesznek az ugrások. Viszont nem kell két váltóval bajlódni, figyelni a keresztbe váltások elkerülését, ami főleg terepen jelent nagy előnyt. A nagyobb ugrások hátránya annyi, hogy síkon, főleg aszfalton nehezebb megtalálni az ideális pedálfordulatot így lehet, hogy egy kicsit könnyebb fokozatra szorulsz, mint ami ideális lenne, amitől picit lassabb leszel.

Ezt az új Deore hajtással számoltam, 32 fogas első tányérral és 11-46 hátsó sorral. Egy 1x11 már nagyobb tartományt lefed, mert 11-51-es kazettát fogad, az 1x12 pedig már 10-51-est, ami nagyjából megegyezik a mostani teljes tartományoddal. Viszont az 1x12 már tényleg kerékagy cserét igényel.

Ezen kívül az áttételt az első lánckerék méretével tudod befolyásolni. Ha nagyobb végsebességed akarsz, akkor a 32 vagy 34 fogast választod, ha inkább felfelé akarsz brutál mászós fokozatot, akkor a 30 fogast. A 32/11-46 1x10 rendszerrel a mászó áttételed minimálisan hosszabb lesz, mint most, és kb. 35 km/h-ig lesz tekerhető a bringa.

2020. máj. 13. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Azt írod, hogy jelenleg nincs baja a váltónak, de akkor miért cserélnéd? Majd ha tönkre ment, akkor ráérsz cserélni, addig meg használd és ne ilyeneken agyalj. Ha csak könnyű terepen használod hobbi célból, akkor teljesen jó ez a váltó, pont a hobbi kategória. Ne ess bele abba a hibába, hogy a bicajozás a gép buzerálásáról szól a tekerés helyett!
2020. máj. 19. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 A kérdező kommentje:

Amennyiben mégis most fejleszteném,az m5100-as 1*11-es Doere-t néztem ki,plusz féket az mindenképpen lecserélném valami olcsóbb hidraulikusra, mert ez a mechanikus tárcsa egy kalap kaki.


Úgy láttam magyar áruházakban nincsen ez a szett, honnan rendelnétek?


[link]


itt is csak alkatrészenként találom, esetleg valaki össze tudja szedni, miket kellene rendelnem?


Köszi mindenkinek!

2020. jún. 9. 07:46
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!