Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Milyen karbantartást igényel...

Milyen karbantartást igényel egy kerékpár hogy használat során jó állapot maradjon?

Figyelt kérdés

2020. jún. 27. 06:33
 1/7 anonim ***** válasza:
Milyen bringád van és mire használod?
2020. jún. 27. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Csapágy, lánc kenés
2020. jún. 27. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Én, mivel nagy műszaki ember nem vagyok, a következőket csinálom:

Nem teszem el (nagyon) sárosan a biciklit, amúgy is a lakásban van, tehát ha sáros lesz, lemosom.

Nem hagyom a napon sokáig.

Ha tehetem, áttörlöm, ha nagyon vizes, ha nincs rá mód, lecsöpög...

Ha vizes lett, vagy lemostam, átkenem a láncot, a külsejéről letörlöm az olajat. Utána végigváltok a soron.

Amúgy is havonta megcsinálom ezt a lánckenést, illetve ha hosszabb útra megyek, előző este is egy kicsit.

Évente egyszer elviszem szervizbe, ahol átnézik, átkenik, ha kell állítanak, illetve fék betétet kellett cserélni.

Igazából ha nincs baja a biciklinek, mást nem csinálok vele. Ha valami gond van, akkor azonnal szerviz, mielőtt még nagyobb gond lenne belőle. De ismétlem, én tényleg nem vagyok egy szerelgetős típus, nyilván aki jobban ért hozzá, az ezek nagy részét otthon megcsinálja magának, de az nem én vagyok...

2020. jún. 27. 09:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

A kerékpár leginkább igénybevett és kopó része a hajtáslánc. Ennek tisztán tartása és rendszeres kenése a legfontosabb. Nekem ami nagyon bevált, az a Squirt wax, ami egy viasz-víz emulzió. Előtte teljesen zsírtalanítani kell a láncot, majd felvinni szemenként az emulziót, ami beszivárog a szembe, majd onnan a víz kiszárad és a kenőanyag bent marad. Nem gyűjti a port, ami leginkább felelős a kopásért. Azóta csak lemosom a bringát, letörlöm száraz rongggyal a láncot, újrakenem, és kész. Fontos, hogy a lánc nyúlását időnként megmérd, mert a nyúlott (valójában kopott) lánc a fogaskerekeket is hamarabb elkoptatja. Ha 0,75% kopás előtt cserélsz láncot, a fogaskerekeket nem kell cserélni. Lehet több láncot váltogatni, ezzel lassabban, egyenletesebben koptatni az egész rendszert. Én ezt csinálom, és az állítólag kényes 1x11 hajtásom 2600 km után is hibátlan.

Én időnként a középcsapágy környékét is kitakarítom, mert az integrált hajtásoknál a por be tud menni a hajtókar és a csapágy közé, és kellemetlen zajokat okoz.

A guminyomást érdemes ellenőrizni, egyrészt hogy ne legyen nagy a gördülési ellenállás, másrészt a lapos gumival felütéses defektet lehet kapni. Mindenképp ajánlom defektgátló folyadék használatát, ezt viszont 1-2 évente cserélni kell, ami belső gumi esetén annak cseréjével jár.

Ha van teleszkópod, azt is karban kell tartani időnként. Egy egyszerű, rugús villákat szét kell húzni, kitakarítani és újrazsírozni. A levegősök lábában legalább évente illik olajat cserélni, szintén alapos takarítással egybekötve és szimmeringet is kell cserélni, ha már nem tömít tökéletesen. Időnként a lengéscsillapító és a légrugó egységet is szét kell szedni, kicserélni a tömítéseket, olajat. Ezt a legtöbbször érdemes szakszervizre bízni.

2020. jún. 27. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

...Hidraulikus tárcsafékek esetén 1-2 évente illik cserélni a fékfolyadékot, különösen DOT folyadékosok esetén. Bovdeneket akkor kell cserélni, ha már nem tökéletes a váltás vagy szorul a fék.

A hátsó váltó görgőit is kitakarítom időnként, különösen ha nagyon poros helyen mentem.

2020. jún. 27. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"Hidraulikus tárcsafékek esetén 1-2 évente illik cserélni a fékfolyadékot" ilyen szabály, előírás, javaslat nincs.

Évente teljesen felesleges, de még két évente is ha jól működik nem kell hozzányúlni. Ásványi olaj van benne, nem romlik, nem változik a viszkozitása, nem lesz semmi baja akkor se, ha 10 évig van benne. Ha levegősödik, a fékkarok nem tökéletesen fognak, akkor kell esetleg cserélni, de akkor se feltétlenül, elég légteleníteni, a levegőt eltávolítani a rendszerből, amihez nem kell teljes csere.


A lánc tisztítása, kenése, kopás esetén cseréje, ezzel együtt a hátsó sor cseréje, a fékbetétek cseréje, gumik cseréje, néhány évente a csapágyak kenése. Persze függ használati körülményektől és hogy mennyit használod a biciklit, egyébre is szükség lehet (pl. centírozás)

2020. jún. 27. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

A Sram/Avid fékekben DOT folyadék van, és évente ajánlott a cseréje. A Shimano elszíneződés esetén ajánlja a cserét. Ezek a konkrét előírások. A szín ellenőrzéséhez már minimum egy légtelenítés kell.

Nekem a két éves fékből már szinte fekete olaj jött le.

2020. jún. 28. 08:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!