Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » 1x12 vagy 2x11? Milyen legyen...

1x12 vagy 2x11? Milyen legyen az új bringám váltója?

Figyelt kérdés
Nem tudom eldönteni, melyik lenne a jobb... Kinek van tapasztalata? Előnyök-hátrányok?

2021. ápr. 3. 08:57
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
Milyen kerékpár, milyen célra lesz használva? Mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai.
2021. ápr. 3. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 tothp ***** válasza:

Azzal nem árt, ha tisztában vagy, hogy a 11-es és 12-es rendszer elemei:

-lánc

-lánckeréksor

-(hajtómű)

Gyorsabban "fogynak", és lényegesen drágábbak, mint a 3*9 ( esetleg 3*8, de az már kezd kikopni a köztudatból)

2021. ápr. 3. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:
Pardon, hegyi biciklire gondoltam. Igen, én is a kopás és a magasabb (jelentősen?) költségekre gondolok. Kérdés, hogy vajon olcsóbbakká válnak-e a jelenleg horror árú alkatrészek?
2021. ápr. 3. 10:52
 4/8 anonim ***** válasza:
9%
1szeres a városi sík betonra való , a több fokozat túrára terepre jó , de elkel ha fel akarsz menni Budán II ker emelkedőin .
2021. ápr. 3. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 tothp ***** válasza:

A kopás mértékére nem nagyon tudnék számot mondani.

Olcsóbb biztos nem lesz. kisebb, de (elvileg) nagyobb szilárdságúak az alkatrészek. A gyártás is precizebb.

A terepviszonyokkal nincs baj.

Bikepacking-os körökben is előszeretettel használják az 1x-es rendszereket.

A kevesebb lánctányér és a hiányzó első váltó miatt talán néhány dekával könnyebb az egész bicaj.

2021. ápr. 3. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%

2x11-et biztosan nem vennék.

2x10-nél is nagyon ritkán használom a kistányért. HHH-re aszfalton bőven elég a nagytányér. Terepen is elég lesz nyáron, ha már formában leszek.

A következő bringámon 1x12 lesz. Hullámzó pályán van előnye az 1x12-nek, mert a hátsó váltó gyorsabb, mint az első, így nincs az a rövid kihagyás.

2021. ápr. 3. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

A 6-ossal érték egyet. Ha a montit tényleg terepen használod, dinamikusan változó terepviszonyok közt jobb az 1x. Ha összteleszkópos, akkor csakis 1x. Lesz még szerintem olcsóbb. Már leszivárgott Deore szintre, sramnak ott az SX.

Amúgy ha szóba jön, jó az 1*11 is. Kicsit olcsóbb is. Szerintem elég is 11 fokozat terepre. Deore M5100 eléggé bajnok ár/érték arányban.

2021. ápr. 3. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nem a súly miatt találták ki az 1x rendszereket, hanem mert sokkal egyszerűbb és gyorsabb megtalálni a megfelelő sebességet és váltani. Ha egy 2x11-esnél átváltasz az egyik lánctányérról a másikra, akkor egyúttal váltani kell hátul is és beletelik pár másodpercbe megtalálni a megfelelő fokozatot.

Én se örültem, amikor azt láttam, hogy kezdenek elterjedni az 1x rendszerek, de aztán hasonlítgattam a 2x-essel, meg hogy mennyit is váltogatok én a CX-emen a lánctányérok között és arra jutottam, hogy valóban jobb lehet az 1x. A 2x -es "legkönnyebb" és "legnehezebb" fokozatai megtalálhatók az 1x esen is. Persze nem egy az egyben, de közel hozzájuk.

2021. ápr. 3. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!