Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » 20-as gyerekbringa felújításho...

20-as gyerekbringa felújításhoz miket vegyek?

Figyelt kérdés

Használt bicó, felújítanám, mert nagyon szép és kiváló állapotú a váz és majdnem a többi is, de életemben nem láttam ilyen gagyi holmit és a régi technológiákat sem ismerem! :D

Shungfeng 6 sebességes menetes racsni noname SIS rendszerű váltóval, marokváltóval.

A váltó kuka szerintem, mert az 1es fogaskerékre nem vált fel. Nem lehet úgy végfokot állítani, hogy elérjen oda. Ha kézzel nyomom ott marad. A rugó jó, de a szegecs ami egybetartja ki van nyílva.

A racsni gyors forgásnál imbolyog.

Tolva erős ellenállást érzek, bár a korábbi apuka erős lehetett, mert a menetes kormánycsapágy olyan szoros, hogy alig forog.. :D

A gumikon pici repedések vannak, így 406x57mm mtb gumik is kellenek.

Na de a lényeg: Van rá 4 napom és 20eFt-om, miket vegyek?

Milyen szerszám fog kelleni? Lehet nincs minden, ennek költsége persze nem számolandó bele az árba!



2021. júl. 18. 01:12
1 2
 1/11 A kérdező kommentje:

Jelenleg a takarításnál és a csavarlazításnál tartok. És néztem már szörnyülködve. Nekem felső kategóriás DT kerékszettem van, így nem láttam még golyós csapágyú agyat belülről. 2db 15ös csavar tartja a vázban és mögötte is van 2-2db. A belső lehet a kónusz? Belsőt balra, külsőt jobbra ellentartva tekerve fog szétjönni? Van kónuszkulcsom! Mekkora golyók vannak benne? A tengely egy sima egyenes rúd a 2 végén menettel?

A racsni leszedése nélkül lehet agyat zsírozni? Nem kopottak a fogaskerekek, így azt lehet most még nem kell cserélni!

2021. júl. 18. 01:25
 2/11 A kérdező kommentje:

Váltó igazítását egyáltalán jól próbálom?

A bovden befűzve, marokváltón néhány kör tekerve, hogy megfeszítés után lazítani is lehessen. Fogóval meghúzva váltón fixálom (kicsit megfeszítve), a marokváltónál néhány menetet feltekerek, hogy váltson. A váltókaron a jó pozícióba téve az alsót belőttem szemre hátulról bele nézve. Felváltott szépen, de fent darál a nagynál és közben is még nem az igazi, de ez elvileg a karnál hangolható.

Na itt derült ki, hogy a váltó nem tud oldalra pozíciót tartani, 1mm kell kb. de nem tud arra mozdulni csak ha kézzel ráfogok a szegecselésnél.

2021. júl. 18. 01:37
 3/11 A kérdező kommentje:

Nem vagyok túl szakszerű, mint látjátok, de lelkes! :D Én akarom megcsinálni neki és átadni úgy, hogy tudom hogy jó, nemcsak kívül tiszta, ahogy néhány szaki csinálja... Saját bringám készre szerelve vettem át, így itt a nulláról összerakást a működése alapján próbáltam megcsinálni. OK, össze volt rakva, de nem váltott rendesen, gondoltam előlről kezdem.

6os váltóból nem sokat találtam. Rövidkanalas kell, füles. A váltóbovden marad, a marokváltó kart ezek után nem merem szétszedni.. :D

2021. júl. 18. 01:47
 4/11 A kérdező kommentje:
1" menetes kormánycsapágy van rajta, utoljára 20 éve láttam közelről az ugyanekkora bringámon.. Balra lazítandó a nagy csavar. Hogy jön ki utána a villa? :D
2021. júl. 18. 01:53
 5/11 anonim ***** válasza:
34%

Teso, hagyd. F*ngod nincs mit csinalsz.


A valto es a kar is val'szeg kuka, a csapagygolyokat konusszal es lehet h. tengellyel egyutt cserelni kene (tolomerovel megmerheted mekkorak), a racsnit nem kell leszedni hozza. A kormanycsapagyat is cserelni kell mert a szorulas miatt tuti h. be van ragodva az is. Ezek utan meg se merem kerdezni a hajtomutengely csapagyait, meg a fekeket, fekkarokat (muanyag, ugye?)


En nem vagyok biztos benne h. ez kijon 20k-bol, foleg ha a gumikat is cserelni kell.

2021. júl. 18. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 hypno ***** válasza:
48%

#4


Kilazítod a felső csavart, majd felülről kalapáccsal ráütsz egy határozottat a csavar fejére

[link]


Amúgy minden elemhez szereléséhez találsz videót a youtube-n.


Én javasolnám, hogy elsőre a kónuszos agyakat, pedálokat, és ha nem monoblokkos, akkor a hajtóművet is csak takarítsd ki zsírozd át és rakd össze. Sima egyszerű olcsó lítiumos zsír pont megteszi.

Ha szerencséd van, akkor csak begyantásodott a régi zsír és nem csesződtek szét a perselyek és a golyók.


Szerszámkészletnek - ha nem egyszeri szerelést tervezel - javasolnék egy 10 ezer forintos ALDI kerékpáros szerszámkészletet. A legtöbb fontos szerszámot megtalálod benne és vállalható minőségű anyagból készült. Az egyetlen hátránya, hogy kampánycikk, vagyis nem mindíg kapható.

2021. júl. 18. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Ha nem lenne izomból megtépve minden, már kész is lenne. Nem hülye vagyok, csak nem láttam ilyet belülről, nem tudtam mik kellenek bontani és a cseréhez majd miből mekkora. Szét van cseszve minden csavar, rátepve és odagyógyulva, mert az apuka k.va okos volt..

15ös dugókulcs, 5-6os imbusz, 13as villáskulcs és csillagcsavarhúzó kb. ami kell, ha nem akarom leszedni a racsnit. Minden normál menet, csak a pedálé fordított.

Nem értem miért derogált ezt itt leírni. A váltót megrendeltem, aztán felrakom majd.

Köszönöm a kioktatást, az aztán sokat segített!

2021. júl. 18. 10:06
 8/11 anonim ***** válasza:
De mi a kerdes akkor? Mindened van hozza, szetszeded, aztan meglatod mit kell cserelni. Latatlanban megis mit vartal, pontos mereteket / darabszamokat / webshop linkeket?
2021. júl. 18. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 hypno ***** válasza:

#7


A franc se oktat ki. Segíteni próbálunk.

A kónusz kulcsok nem sima villáskulcsok, hanem acéllemezmől vannak formázva, hogy elég vékonyak legyenek. A legtöbb kerékpárhoz készült villáskulcs is ilyen.

2021. júl. 18. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 A kérdező kommentje:

Közben egész jól haladok: a váltót megnyomkodtam kicsit fogóval, máris jó! Hosszú a lánc, még ki kell venni 1 szemet és ha találok itthon patentszemet, akkor az is belekerül. A kormánycsapágy, hajtás és maga a kerékpár is tiszta, már jó a kitámasztó, a nyeregcső se szorul és leszedtem a fékfelületre ragasztott matricázást is.

A hajtókarhoz nincs szerszámom és az istennek nem jönnek le a kereket tartó csavarok.

Erre valami ötlet? WD40 nem oldotta a kötést.

2021. júl. 18. 20:10
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!