Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért nem elsőkerék-meghajtású...

Miért nem elsőkerék-meghajtásúak a versenykerékpárok?

Figyelt kérdés
2021. okt. 22. 15:47
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Mert semmi előnye nem lenne, cserébe viszont bonyolult, drága és nem hatékony lenne.
2021. okt. 22. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
89%
Mert az első kerék kanyarodik. Hogy teszel rá láncot?
2021. okt. 22. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 nemaRendőrség ***** válasza:
100%

Hogy képzeled mi viszi át a nyomatékot az első kerékhez?

Lánccal nem lehet megoldani.

Régen volt egy kezdeményezés hogy lánc helyett egy tengely viszi hátra az erőt és agyváltóval lehet váltani.

Ez végülis megoldható lenne első keréknél, de azért nem terjedt el, mert maga az agyváltó 3-4x olyan nehéz mint egy láncváltó, illetve a tengely a házzal is vagy 6-10 kiló volt.

Ez meg kb 8-12 kiló plusz, ami megtriplázná a bicó súlyát

2021. okt. 23. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Ennek a megoldásán még nem gondolkoztam.
2021. okt. 23. 13:46
 5/12 anonim ***** válasza:
87%

:DDD


a nap felesleges kérdése

2021. okt. 23. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

A hidraulikus átvitellel megoldhato volna elsö, hátso vagy mindét kerék meghajtása. Ha rendelkezésre állna egy kisméretü, jo hatásoku, szabályozhato

hozamu pumpa, a két kerék meghajtására egy-egy hidraulikus motor, akkor ez volna a leg elönyösebb meghtás. A pumpa szabályozásával nagyoon széles határok között változtathato, fokozatmentes váltonk lene. Hajlékony nyomásállo csövel egyszerü volnna az elö kkerék meghajjtása is. Lenne hátránya is a hidraulikus meghajtásnak, de szerintem megoldhato vona.

2021. okt. 24. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

#6!


Elektromossal még egyszerűbb lenne megoldani. Csak éppen semmi értelme nem lenne.

Vannak mechanikus összkereks bringák. Jó poén, de semmi értelme.

2021. okt. 24. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 Alex Fly ***** válasza:
75%

A kormányzás miatt - és a UCI előírásait se felejtsük el.

De a rekumbensek között szép számmal akad lengőorrú (azaz elsőkerékhajtású).

2021. okt. 24. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
75%
Csak meg kell forditanod a nyerget es a hatad mogott kell kormanyozni :))) Cirkuszban lattam ilyesmit :DDD
2021. okt. 24. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 Wadmalac ***** válasza:

A bringánál az első kerék nem csak a kormányzásban vesz részt, hanem az egyensúlyozásban is, amit iszonyatosan bonyolítana az első kerékre ható hajtónyomaték változása. Ha megnézel egy elsőkerekes kocsit, mennyire befolyásolja a kanyarviselkedést, hogy nyomod a gázt vagy nem, gondolhatod, mit művel ott, ahol az egyensúlyozásba is beleszól.

Léteztek régen első kerékre hajtó dongó motorok. Meg kéne kérdezni azokat, akik ültek ilyenen, merték-e a gázt kotorászni kanyarban. :)


Persze elvben lehetne úgy is kerékpárt csinálni, hogy elsőt hajtasz, hátsót kormányzol.

Gondolom ott is meg lehetne tanulni egyensúlyozni, de gyanítom, hogy sokkal nehezebb lenne.


És tényleg az a fő baj vele, hogy nem igazán volna előnye.

2021. okt. 25. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!