Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » A monoblokk rögzítése mitől...

A monoblokk rögzítése mitől lazul le?

Figyelt kérdés

A menetes csészéket grafitos zsírral megkenve szereltem be, kezdetben jó is volt, aztán tekerés közben ahogyan egyre jobban lelazul, hangos nyekergő hangot ad.

Magának a monoblokknak azt a felét még nem kentem be zsírral amin a csésze elforog, hogy esetleg csökkentse a súrlódást miközben behajtom a csészét.

Nem találtam erről információt, hány nm nyomatékkal kéne meghúzni ha ezen múlna?

A monoblokk túl olcsó volt, ha esetleg ezen múlna, akkor kidobom...



2023. okt. 19. 19:16
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:

Kevered.


Most menetes klasszik sokdarabos genyózós cuccod van, vagy normális monoblokk amit jobbról bedugsz, balmenettel becsavarod, majd balról a másik részét is rácaavarod és kész. Itt nincs semmi kontraanya-igazítgatás, zsdírból is a leghulladékabb lítiumzsír bőven elég.

2023. okt. 20. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 A kérdező kommentje:

Nem keverek semmit!

Monoblokkot írtam és nem mást.

Csésze? Igen.

[link]

2023. okt. 21. 01:12
 3/18 anonim ***** válasza:
100%

Megértem az 1-est, tényleg nagyon félreérthető a fogalmazásod. Normál esetben a csapágycsésze az teljesen más alkatrész és nem a monoblokkoknál van, hanem a normális gyolyós, csészés, kónuszos agyaknál, csapágyaknál.


A linkelt példánnyal kapcsolatban:

A hajtómű (lánckerekek) felöli oldalon tedd be a vázba és hajtsd be tövig.

A bal oldalon pedig hajtsd be a rögzítő anyát (amit te csészének hívsz) szintén tövig. Ezeknek nem szabad kitekeredniük. (Bár láttam már ilyent nem is olyan rég. Egy 50ezres (új!) kerékpárnál a bal oldali anya kitekeredett. Jött a nénike hogy szorul, a pedál nézzem meg. Hát teljesen ki volt tekeredve és hozzáért a pedálhoz. Lehet így vette a boltban hogy direkt nem volt betekerve rendesen hogy menjen vissza "javításra".)

Nade mielőtt betekergeted a monoblokkot meg kell nézni a vázban a menetet és alaposan kitakarítani. A legjobb az lenne ha végig tudnál hajtani egy menetfúrót rajta, de ez elég ritka, nincs mindenkinek otthon. Ki kell tisztítani amennyire csak lehet, mert a monoblokk éa a váz közé kerülő kosz miatt nyekereghet, pattoghat, nem jól illeszkedik, stb. Ezt mindkét oldalon meg kell tenni.

Én a vázban lévő menetbe szoktam zsírt kenni halványan, mert ha a monoblokkra kened, akkor azt az első néhány menet felgyűri és mire végig betekered, nem marad rajta. (Ez igaz minden menetre, a lyukba kell tenni a zsírt, különben nem sok értelme van)

A monoblokk és a "csésze" közé nem kell zsír!

Négyszögtengely esetén a tengelre se tegyél zsírt! Az úgy szárazon zár jól.

A nyekergés abból adódhat, hogy a monoblokk mozog valamennyit és ennek a hangját a váz felerősíti. Hogy miért mozog az jó kérdés. Vagy koszos a menet ahogy fentebb írtam. Vagy nem jól raktad be, nincs teljesen betekerve, vagy pedig rossz a menet a vázban.

2023. okt. 21. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm utolsó!

Annak idején kitakarítottam amennyire csak tudtam, megnéztem mennyire tekeredik be monoblokk nélkül a hajtóművel átellenes oldali menetes rögzítő, most ezt újra meg fogom tenni.

Mivel egy régi Csepelről van szó, ezek után már elképzelhetőnek tartom, hogy a csapágyház belső átmérője túllépett egy tűrésen, és lötyög benne a rögzítő, még ha nem is ugrik át.

Van egyébként egy nyomaték adat, hogy hova kéne húzni? Hátha alulhúzom.

2023. okt. 21. 10:43
 5/18 anonim ***** válasza:

Ahogy sejtettem. Az nem csésze, hanem csavar. Egy balmenetes és egy jobbmenetes. A Bringaboard sosem állt a helyzet magaslatán, sok helyen írnak hülyeséget, ha pedigemilben kérdezel, hogy akkor most mi a túrót árulnak, nem válaszolnak. Komolytalan bagázs.


A régi csepel alatt mit értesz? Kínában szeretik beleszórni a festéket a menetbe, amitől aztán nem fogják rendesen betekerni a monoblokkot az összehányó üzemben, de légkulccsal beerőszakolják. Ez szépen elcseszi a menetet, cserénél kiszeded, beleraksz egy másikat, ighenám, de a szétcseszett menet miatt nem tudod te se rendesen összezárni.

Szét kell szedni, a menetet tűvel finom drótkefével kitakarítani, menettisztítós oda való menettel átmenni rajta, szárazon menjen be mindkét menet szépen teljesen, de külön-külön. Ha ez megvan, akkor rákensz menetrögzítőt és azzal hajtod be a jobb oldalit koppig, (ez balmenetes) majd a baloldalit ráhúzod. Nem kell ide az az újabban divatos meghúzási marketingnyomaték, érezni fogod, hogy meddig lehet húzni. Baloldalon normális, jobbmenet van.

Szóval, ha tele van trutyival a menet, akkor bashatod a nyomatékodat, mert önátverést csinálsz. Az mindig tiszta, ép menet esetén lenne érvényes, de én még gyári összehányású csepelnél olyannal nem találkoztam.

2023. okt. 22. 06:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:
Menetrögzítót csak akkor tegyél rá ha tudod hogy soha többet nem akarod szétszedni!
2023. okt. 22. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:

Régi Csepel alatt egy ilyet értek szürke színben, ez monoblokkot korábban még soha nem látott.

[link]

2023. okt. 22. 08:46
 8/18 anonim ***** válasza:
Szétjön az a menetrögzítős, csak fel kell melegíteni hőlégfúvóval egy kicsit. Az nem ragasztó.
2023. okt. 22. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:

Na ebbe vegyél egy tök egyszerű 3eFt-os monoblokkot, de előtte tisztítsd ki finoman a menetet fogkefével, pici bronz drótkefével menet szerinti forgatással, ne vadbarom módjára.

A monoblokkban van 2db mélyhornyú zárt csapágy, 1 tengely és a két végén 1-1 rögzítőanya amiből a lánckerék alatti balmenetes. A két golyóscsapágy között van egy aluvacak, aminek gyakorlatilag semmi funkciója nincs a bringádnál, csak a belső bowdeneseknél kellhet, hogy ne érjen a tengelyhez és így ne dörzsölje szét.

Egyszerű ez mint a faék. Nehogy méregdrága shimanót vegyél. Viszont arra mindenképpen ügyelj, hogy mind a két oldala fémből legyen, ne műanyagból!

2023. okt. 22. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 A kérdező kommentje:
Utolsó Pont így tettem, olcsóbb is volt 3 ezernél. Fogkefével tisztítottam és alkohollal, aztán zsír nélkül egyenként kézzel behajtottam, kihajtottam mindkét oldalt, majd zsírral megkenve összeraktam ÉS NYEKEREG.
2023. okt. 23. 00:54
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!