Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Hagyományos középcsapágyat -...

Hagyományos középcsapágyat - csészés, kónuszos - ki lehet cserélni monoblokkra? Ki lehet ütni a csapágyházból a csészéket valahogy?

Figyelt kérdés

2023. aug. 10. 09:55
 1/4 anonim ***** válasza:

Simán, mindenki azt csinálja.

De nem ütni-verni, hanem célszerszámmal kiszerelni, majd célszerszámmal beszerelni.


Ha nem vagy nagy mester vidd el szervizbe, a legolcsóbb kínai is teljesen jó lesz, így 5-10eFt -ra kijön a szerviz lehúzási és az adott bicikli szo.atási szintjétől függően.

2023. aug. 10. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Persze. Nincs külön váz csészés meg monoblokkos középcsapágyra. Az előző biciklimnek (még a 2000-es években) ez volt a gyenge pontja. Tisztában voltam vele, de ár-érték arányban annyira jó volt, hogy nem tudtam otthagyni. Egy éven belül tönkre is ment a hajtás. Ki lett cserélve monyblokkosra, többet soha nem volt baj vele.
2023. aug. 11. 07:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 Alex Fly ***** válasza:
100%

Általában igen. Ha kónuszos középcsapágyad van, akkor 99%, hogy hogy az a jó öreg BSA-szabvány -kivéve néhány régi olcsó típus, gyerekkerékpárok és BMX-ek egy része. Egyszerűen kitekered a vázból a csapágycsészéket (az esetek nagy részében a hajtásoldal balmenetes!), majd a helyére tekered a megfelelő monoblokkot és örülsz...

Amire figyelni kell, hogy többféle menetszabvány létezik: a legelterjedtebb az angol, ekkor semmi probléma. Van még az olasz (itt a hajtásoldal is jobbmenetes) -ez ritkább, de általában be lehet szerezni. És van még a francia menet, amit régebben a francia gyártók előszeretettel alkalmaztak -na ez szívás. Gyakorlatilag kihalt, ma már nem igazán beszerezhető...

Ami még lényeges, az a tengelyhossz és a negyszögkúp (négyszögtengelynél); mindkettőt a használt hajtőm< határozza meg. Az előbbi a láncvonal miatt fontos és 102-148 mm között több mint ehy tucat méretben kapható, a tengelyvég pedig lehet ISO vagy JIT szabványú. Ha a hajtóművet megtartod, akkor egyszerűen leméred a meglevő tengelyt és ugyanakkora monoblokkot veszel; ha hajtóművet is cserélsz, akkor megnézed, hogy a gyártó mekkora tengelyhosszt ajánl hozzá.

Ha minden stimmel (menet,hossz, tengelyvég),akkor egyszerűen leszereled a hajtóművet, letekered az ellenanyát, kitekered a csészéket, betekered a monoblokkot és a rögzítőcsészét (nem sajnálva a zsírt), felszereled a hajtóművet és kész.

[link]

2023. aug. 11. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

De ha be van rohadva a régi... :)

Arra ügyelj, hogy a jobb oldali jobbmenetes lesz. Tehát "fordítva" jön le, mint a rendes csavarok.

2023. aug. 11. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!