Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » 1000 km megtétele után van...

1000 km megtétele után van valami karbantartandó, ellenőrizendő dolog egy biciklin?

Figyelt kérdés

Vagy ez még nem olyan sok. Új bicikliről van szó. Eddig ennyit tettem meg vele. Nyilván nem a lánpucerálásra-kenésre meg keréknyomás ellenőrzésre gondolok. Azt ennél sűrűbben is meg szoktam tenni. Ezen kívül kell még vele valamit csinálni megelőző jelleggel?

Első 3 hónap utána szervizen terészetesen voltam, de igazából ott se nagyon csináltak vele semmit.


ápr. 7. 12:56
 1/6 anonim ***** válasza:
Semmi extra nincs még ilyenkor. Én kb olyan 3000 km-enként érzem hogy szervizt igényelnek a bringáim. Ilyenkor lehet hogy már fékbetét és lánc csere is kell.
ápr. 7. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Értem, köszi.
ápr. 7. 17:57
 3/6 anonim ***** válasza:
49%
Én minden egyes út után egy általános ellenőrzést, tisztítást tartok a bringáimon, nyilván nem egy boltba szaladás után, de egy 50kmes túra után már indokoltnak tartom.
ápr. 8. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Nem írtad, milyen bringa és mire használod. Nagyon nem mindegy, hogy kosaras, tempolma járós bicóról van szó, vagy egy valóban terepen használt montiról, esetleg magasabb kateriás országútiról.

Ennek fényében csak általános tanács adható:

- ellenőrizd a láncot láncnyúlás mérővel! Párezer forintos cucc, de komoly költségektől ment meg, ha időben észreveszed a kopást és cseréled. 1000 km-nél még nem kellene beleesni, de utána már elképzelhető, főleg ha elhanyagoltad a kenést és sokat használtad "szárazon".


- Ha van benne teleszkóp, azt is érdemes karban tartatni! Ha levegős villa, akkor 50 üzemóránként, de legalább évente célszerű olajat cseréltetni benne és ha kell, szimeringeket is. Ha sima rugós villa, akkor nem kell túlaggódni, de azt is érdemes egy évben egyszer szétkapni, kipucolni és újra zsírozni.


- Fékfolyadék-csere legalább évente! Ez sem egy komoly tétel (6-7 ezer forint szervizben), de meghosszabbítja a fék élettartamát.


- Csapágyakat ellenőrizni/ellenőriztetni, szükség esetén cserélni, de legalább újrakenni.


- Ha tubeless kereket használsz, érdemes kivakarni a beszáradt, letapadt löttyöt a külsőkből és újra tölteni.


Hát.. nagyjából ennyi. De ha nem értesz hozzá, inkább vidd be egy normális szervizbe, mondd el, mire használtad és mennyit és ellátnak tanáccsal.

ápr. 8. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Ami jó azt nem kell megjavítani szokta volt mondani tanult kollégám. Ha nincs baja a gépnek, akkor nem kell rajta csinálni semmit. Új kerékpároknál a bowdenek szoktak kicsit nyúlni és emiatt a váltók elállítódhatnak. De ezt úgyis lehet hallani.
ápr. 8. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Egy Gepida Albion 900-asról van szó. Nagyjából gyári konfig, olyan apróságokat cseréltem rajta, mint a pedálok, gumik, nyereg.

Nem használom durva terepen, de télen is, esőben is megyek. Az útpadkáról is oszonyat mennyiségű sarak képes felszedni, jó időben meg port. Ez első esős utam után csurom sár a váz meg a lánc. Természetesen ilyenkor kimosom, újre kenem. A váltóbovdeneken is kellet már utánaálltanom korábban is, az nem nagy dolog.

És nem, nincs semmi hibajelenség, csak megelőző jelleggel kérdeztem.

Köszönöm midnkinek.

ápr. 8. 17:37

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!