Szervíz előtt muszáj letisztítani a kerékpárt?
Bár a kerékpárszervizek többségében nem feltétlenül kötelező patyolattiszta kerékpárral érkezni, de erősen ajánlott, sőt, sok helyen felszámolnak extra díjat a tisztításért, ha koszosan viszed be a biciklit.
A magyarországi kerékpárszervizek általában nem veszik át koszosan, vagy plusz díjat számolnak fel. Több szerviz is egyértelműen jelzi, hogy csak tiszta kerékpárt vesz át javításra, vagy külön díjat (akár 5.000 - 15.000 Ft, vagy a munkadíj 20%-a) számolnak fel a tisztításért, mielőtt hozzáfognak a javításhoz. Ennek a prózai oka az, hogy a tiszta bringán könnyebb és gyorsabb felfedezni a hibákat, és a szerelők munkáját is megkönnyíti.
Érdemes közvetlenül a kiválasztott szervizzel egyeztetned a pontos szabályzatukról és a koszos kerékpár leadásának feltételeiről, esetleges plusz költségeiről. Így elkerülheted a meglepetéseket, és mérlegelheted, hogy a tisztításra fordított idő és energia vagy az extra szervizdíj éri meg jobban neked.















Nem. Mondd meg nekik, hogy kifizeted a leganajozást is, mert lusta di.znó vagy sok lével.
Ha van egy icipicike csöpp eszük akkor minimum 15eFt + Áfáért fogják lemosni neked. (tehát 5 perc alatt 2*100Ft-ból a szomszédos benzinkúton, de ezt neked nem kell tudnod)





Magasnyomásúval ne mosogassunk kerékpárt kéremszégyen!
Még szerviz előtt se!
Max akkor ha értünk hozzá és pontosan tudjuk hogy szét fogjuk kapni a kerékpárt apró darabokra.
Ha bemosatsz mondjuk a kormánycsapágynak de azt a szervizben nem javítják mert nem kell hozzányúlni akkor majd pár hét múlva kezdesz el szitkozódni hogy miért darál a csapágy... és persze a szerviz lesz a hibás nem az a nagyokos aki telibeverette magasnyomású mosóval.
Kérdezném kérdező hogy ha sem időd sem helyed akkor még a port sem törölted le róla amióta megvan?
Ha a kerékpár szervizes felszámol +2 órát a takarítástért (cirka 15ezer) akkor ne csodálkozz. Én nem szeretek koszos kerékpárt javítani és nem is igazán lehet... ha retkes kerékpárt hoznak kap egy alapos takarítást amit fel is számolok. Ha nem tetszik akkor vigye máshova.
Újabban már csinálok előtte-utána képeket is mert nem hiszik el a mosás tényét. Némelyiknek a színe nem látszik, de azt mondja az ember hogy nem is mostam le.





Aki nem ért hozza ne mosson nagy nyomásuval.
Én a jósaras verseny(ek) után telibevertem magassal,hogy legalább a kocsit na b@ssza össze. Otthon aztán atomjaira szedtem és még 1x 2x átmentem rajta.
A lényeg. Kérdező,valamennyire azért gányoldle!





Ha nem patyolat tiszta az nem baj, de azért álljon rajta vastagon a kosz. Gondolj bele milyen lenne egy olyan bringát szerelni, amiről potyog a sár.
Miért ne lehetne már magasnyomásúval mosni? Én mindig azzal szoktam. Az sem igaz, hogy mindent darabjaira szedve kellene átzsírozni utána. Annyi hogy ésszel kell csinálni, és nem közvetlen közelről kell mosni az érzékenyebb részeket (csapágyakat, fényezést, matricákat, rugóstagokat). A láncot és fogaskoszorút meg direkt közelről szoktam, utána hagyom megszáradni és olajozom.















Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!