Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Bicikli lánc tisztítás,...

Bicikli lánc tisztítás, karbantartás, pontosan hogyan is?

Figyelt kérdés

Elsősorban kerékpár szervízeléséhez, karbantartásához értő embereknek szól a kérdésem!

Vettem láncbontót. Le szeretném szedni a bicikliről a láncot és teljesen megtisztítani. Első kérdésem, hogy mibe áztassam bele, hogy teljesen kioldja a koszt, pl a benzin jó lenne rá? Ha ez megvan, utána hagyom megszáradni. Hallottam olyat, hogy az ilyen áztatásos módszer a legjobb, viszont ez teljesen kimossa a lánc belsejéből is a zsírt/olajat. Azt mondták, hogy fel kell hevíteni zsírt és bele kell áztatni a láncot, hogy a belsejébe is kerüljön, ez után pedig meg lehet kenni kívül is? Na most ez igaz, hogy a belsejéből is kimosom az áztatásos módszerrel az olajat? Ha igen akkor hogyan juttassak újra olajat oda? A választ előre is köszi!



2012. jún. 24. 16:14
 1/8 anonim ***** válasza:
2012. jún. 24. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Hát én mindig magamnak tartom karban az összes biciklimet, mikor eljutok erre a pontra egy lánccal, inkább újat szoktam venni... még az extra márkásak sem haladják meg nagyon az 5000huf ot...

Ha mindenképpen ki akarnám mosni, én nem szedném le a gépről, hanem tekerés közben fújnám wd40 el majd közrefognám egy ronggyal szintén miközben tekerem... majd mikor már szépen letisztult, akkor tekerés közben olajoznám, így a lánc mozog és az olaj szépen eldolgozódik benne... De mondom én nem vesződnék vele, egyszerűbb új láncot vásárolni...

2012. jún. 24. 17:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
67%

Mikor kicsit szárazabb, körbedrótkefézem és utána megolajzom. Valaha én is ráizgultam az ilyen eszelősen tudatos karbantartási eljárásokra, de rájöttem, hogy semmi értelme.

(láncra olajat, nem zsírt)

2012. jún. 24. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
OK köszi :)
2012. jún. 25. 10:15
 5/8 anonim ***** válasza:

wd40 nem jó-ha igazán koszos akkor elkezd recsegni

kinyomod a csapot a láncból de előtte vegyél egy patentszemet (pár száz huf) de oylat ami a te láncodhoz jó sebességbe (7,8,9 sebességes lánchoz olyan való de megmondod a boltba h milyen a lánc és meg h hány sebességes és tudni fogják)

szétjött a lánc (egy szemet szedj ki belőle) és áztasd be benzinbe. tedd fém kannába és dobd bele a láncod és zárd le!!! aztán rázd meg és hagyd egy 1h állni. ha kész akkor kiveszed és egy benzines ronggyal áttörölgeted de úgy h megvezesd a láncot hogy kanyarodjon (mintha a fogaskereken menne) azért h kijöjjön a kosz. hagyd megszáradni és kész

én az utolsó tisztítás után nem raktam rá olajat és úgy se nyikorog+nem szedi a port. sztem azért mert a benzinbe van egy kis kenőanyag de ha nyikorogna akkor rohlhoff olajat neki(drága de nagyon jó)

a görgőket meg a fogaskereket is töröld át és a görgőkre egy kis olaj(bele a csapágyba)

2012. jún. 27. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Nem ma kérdezted, tudom, de a tisztánlátás végett...


Lehet, hogy a benzin is oldja az olajat a láncról, lánckerekekről, de az igazi a brigéciol.

Kapsz minden tetves teszkóban, semmi xtra.


Leveszed a láncot, áztatod a brigéciolban, közben ecsettel dolgozod... így olyan lesz a cucc, mint a salamon töke.


A már fent lévő olajra másik olajat nem javaslok - wd40-et meg főként nem - mert a két olaj konzosztenciája más lesz, ütni fogják egymást.

Én is megszoptam anno, csapágyboltban dolgoztam, gondoltam én majd megkenem ipari olajjal.

Lett is olyan turha a láncomon, hogy alig tudtam szabadulni tőle.

Fekete, nyújós anyag keletkezett... ocsmány volt.


Mindettől függetlenül én is azt mondom... végy új láncot... 2-3e Ft és megkíméled magad egy fél napos burcsázástól.

2013. jún. 6. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 nanotek válasza:
Tanúsíthatom, a Brigéciol a legjobb!
2016. nov. 2. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
Szia! A láncra felvitt kenőanyag megköti a szilárd szennyeződést. Fogva tartja. Mivel a szemcsék mérete meghaladja a csapok és gyűrűk közti olajfilm vastagságát, a kenés nem tud érvényesülni. A szennyeződés azonban nem csak belül a láncszemben, hanem kívül is gondot okoz. A tisztításnak is két iránya van tehát. A külső felület tisztasága felel a fagaskerekek épségéért, a belső a láncért. Ha csak fogassort akarod védeni akor elég ha jó alaposan áttörlöd, átkefézed stb... Aztán ugyan azzal az olajjal 1 csepp/láncszem átolajzod. Megjáratod. Ettől még maga a lánc belül kopik, nyúlik, valójában fél megoldás. A belső tisztítás (ami egyben külső is) macera. Ki kell szedni a láncból a kenőanyagot, majd a maradék szilárd szennyeződést. Az előbbit mondjuk benzin vagy gázolaj egy zárható dobozban (ételhordó) , bele a levett lánc.Öntsd nxakon hogy ellepje, lefeded. Rázd, majd öntsd le a koszos, homokos mosólét. Önts tisztát, ismételd míg megfeketíti a leváló olajsár. Mikor tiszta, már nincs több kenő anyag, de homok még lehet. Ekkor jöhet a slag, vagy magas nyomású mosó. Veresd át, töröld át szárazra. Ha hajtogatod oldal irányban, és nem ropog a homok benne, győztél. Szárítsd ki. Tedd fel. Olaj neki, szemenként kb 1 csepp. Járasd át. Go! Ne zsírozz, ne sprézz. Egyik sem jó. A zsírba ragad minden, a spray meg nem jut be, vagy ha igen, hamar vége, és hamar kiszárad. Gyártók is olajat ajánlanak. Van szilikon bázisú stb... Nézz utána. Ápolás nem a láncvétel, kopik minden fogaskerék, érdemes figyelni.
2017. aug. 28. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!