Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért tesznek méregdrága elit...

Miért tesznek méregdrága elit biciklikre V-féket? Miért nem tárcsaféket?

Figyelt kérdés

Nem naygon értek a biciklikhez, de az a lehet téveszmém van, hogy a különféle fékek között eleve van minőségi különbség.

Pl. a V-fék a legegyszerűbb fék.

A tárcsafék még nem olyan egyszerű szerkezet, drágább is, cserébe jóval hatékonyabb.

Azt azért sztem ki lehet jelenteni hogy egy akármilyen jó V-fék se lehet olyan jó mint egy tárcsafék.


Akkor miért tesznek, több százezres -félmilliós bringákra is V-féket?

Kinéztem egy orzságútit pl.

Ára fél milla felett.

ÉS V-fékes.

Meg még X másik hasonló árú is mind az.


Nem futja ennyiből tárcsára?

Vagy a gyártó szerint oútira nem kell tárcsa?

De miért nem:


2014. febr. 2. 15:00
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:

a V-fék 2db erőkar, arra lett kitalálva, hogy minimális erővel meg tudja fogni a kereket, ez egyszerű fizika, a tárcsaféknél sokkal kisebb az erőkar, ott sokkal nagyobb energia szükséges a kerék blokkolásához, emiatt sokkal sokkal könnyebb adagolni a fékerőt... legfőbb képen downhill és hasonló stílusoknál van nagy haszna, mikor egy hegyről lefelé, sár, stb stb a v-fék használhatatlanná válik, ráadásul, ha picit jobban ráfog a kerékre a kelleténél, akkor meghalsz...

Amúgy azt az országútit megnézném, amin V-fék van...


Amúgy egy valamire való tárcsafék rendszer ára ott kezdődik mint egy belépő kategóriás montié, míg egy értelmes v-fék rendszer 25-30.000ből megvan, tehát lényegesen olcsóbb, de mondom, inkább felhasználási terület függő, mint ár kérdés...

Ha országúti szerűt akarsz tárcsafékkel, akkor cyclo cross, abban a sportban is mennek rengetegen sáros földes úton, sőt sokszor hosszú távokon is szükség van a fékerőre, ezért aztán ott indokolt a tárcsafék, így azok tárcsával vannak szerelve...


Az meg aki szerint a v-fék a könnyebben adagolható, annak halvány lila gőze nincs mi fán teremnek a fékek, maximum életében ült egy vacak tárcsás, és egy középkategóriás v-fékes bringán...

2014. febr. 3. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 anonim ***** válasza:

"Amúgy azt az országútit megnézném, amin V-fék van... "


korabbi valaszban levo linkekben lathatsz ilyen gepet

2014. febr. 3. 18:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:
azóta láttam, de azért nem jellemző.
2014. febr. 3. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 A kérdező kommentje:

egy bolt teljes katalógusát végigpörgettem benne az összes oútival 150.000-700.000-ig. és kivétel nélkül csak V-fékes.

mind.

vagy 40 kerékpárt jelent ez, meridától cube-on át stb



Amúgy azt az országútit megnézném, amin V-fék van...

2014. febr. 3. 21:14
 15/21 anonim ***** válasza:
szerintem nem ismered a vfék és a patkófék közti különbséget.
2014. febr. 3. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 A kérdező kommentje:

hogy én mit ismerek az egy dolog.

de a gyártó csak tudja mi az a "V-brake" ami a leírásokban van



vfék és a patkófék közti különbséget.

2014. febr. 4. 09:00
 17/21 Alex Fly ***** válasza:

Ahogy nézem, outiról beszélünk. Ahogy írod: drága, elit gépekről.

Pontosan ezért nem használnak tárcsákat: azért kerülnek ennyibe, mert a végletekig csökkentik a súlyukat. Egy szint felett már minden egyes gramm lefaragása százdolláros költséggel jár, és éppen ezért nem fognak egy 6-7 kilós gépre plusz súlyokat aggatni. Márpedig még a legkönnyebb tárcsafékrendszer is többszörös súlyban van egy caliper- vagy V-fékhez képest. Fékerőben meg hiába van különbség (mellesleg nem akkora, mint gondolná az ember), egy jó minőségű és megfelelően beállított fék képes blokkolni a kereket -és a lassulást alapvetően az korlátozza, mikor csúszik meg a gumi az aszfalton. Akár V-, akár tárcsafék esetén ugyanazt a maximális lassulást éred el, akkor meg minek túlbonyolítani?

2014. febr. 5. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 A kérdező kommentje:

igaz.

vajon az igaz lehet amit a boltos mondott: lassan el lehet búcsúzni a V-fékektől mert a gyártók szinte mindenütt majd a tárcsát preferálják majd?

(mondjuk vszínűleg oútin nem, mert ott folyik a "gramm-őrület")


Akár V-, akár tárcsafék esetén ugyanazt a maximális

lassulást éred el, akkor meg minek túlbonyolítani?

2014. febr. 6. 09:23
 19/21 anonim ***** válasza:
mert terepre jobb a tárcsa. lefelé menet sokkal finonabban adagolható,mint a v-fék, Sárban, esőben, magas hőmérsékleten sokkal jobban működik. Ezek országúton nincsenek, ezért oda jó az ultravékony patkófék.
2014. febr. 14. 01:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 anonim ***** válasza:
Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy van tárcsafékes trekkingem, hidraulikus V fékes trekkingem, és outi patkófékes bringám. A három közül az outi patkóféke a legjobb. Fékhatás, és adagolhatósági szempontból is tökéletes. Talán a gyártók is ezért nem erőltetik a tárcsaféket.
2014. febr. 21. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!