Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért nem fog egyik napról a...

Miért nem fog egyik napról a másikra a hidraulikus tárcsafék?

Figyelt kérdés

Tegnap letisztítottam a láncomat féktisztítóval, majd láncspayvel lefújtam, de óvatosan, meg ugye a másik oldalon van a fék, szóval kizárt hogy bármi is ráment volna, erre ma csak nyikorog, de semmit nem fog.

Rockrider 540, tényleg igaz hogy olcsó húsnak híg a leve, 1 hónapja van meg és már 3 hetet volt szervízben..


2017. júl. 11. 17:09
 1/6 anonim válasza:

Nekem egy hete van meg az 520-as dobálta a láncot, a léfélsó tányérról, aztán meg a fékek se akartak jól menni, eddig tudtam vele lassítani, most szinte tövig kell húzzam, hogy érezzen valami, ha egy milliméterrel jobban húzom akkor, akkor eltelik 1 másodperc és aztán kezd áll le.

Mechanikus tárcsa. Aztán meg ma ki is pattant a helyéről az első fék kábel...

Ma voltam állítgattak rajta de a fék nem lett jobb, valós helyzetben, az egy dolog hogy az alanyon megállítja a kereket de mikor, én is rajta vagyok a 95 kilómmal kicsit nagyobb erők hatnak :)).

Az zavar, hogy szinte tövig kell húzni hogy erezzen valami nem tudom ez mennyire normális. Mikor meg tövig húzom késve reagál mielőtt erezne, hogy fékez. Gondolom, ezert is pattant ki az első fék kábel túl erossen húztam a kart.

2017. júl. 11. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim válasza:
Én azon gondolkodom, hogy lehet vissza viszem amíg meg tehetem. Azért vettem RR 520 mert olcsó, és még nem voltam benne biztos, hogy napi szinten fogom használni, és persze féltem, hogy ellopják. De ez így nem jó ha pár nap alatt nem tudok javítani a fékjeimen és ha a váltó is tovább szórakozik akkor biztos vissza viszem, hétvégéig van esélye még bizonyítani. :)
2017. júl. 11. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 szlory ***** válasza:

Kedves kérdező, sajnálom, de ezt nagyon nagy valószínűséggel te toltad el, ha a fenti sztori után nem fog a féked.


A tárcsákat tisztítani féktisztítóval sem bolondbiztos munka, ha sokat fújsz és/vagy rámegy a betétre, nyikorogni kezd és veszít a fékerejéből. Ha pedig akár finom permetként (pl. a légmozgás szépen átviszi a túloldalra) kap egy kis zsírfelhőt, kész is a betétcsere.


Csak akkor kizárt, hogy bármi rámenjen a fékedre/tárcsádra, ha nem fújkálod a láncodat, hanem kened. Vagy ha már fújkálós vagy, legalább takard le ronggyal a túloldalt vagy javítsd a technikádat.


Konyhatrükk: a féktisztító sem rossz lánctisztításra, de még gazdaságosabb, ha petróleumalapú cuccal (pl WD40) fújod le. Rajta hagyod egy kis ideig, tisztára törlöd (vagy ekkor használsz egy gyors átfújást féktisztítóval - nem fog sokat kérni), utána mehet az olajozás.


De a legjobb, ha már hagytad elkoszolódni a láncot a bontás-vizespalackba Brigéciol-bele a lánc-shaker-küllővéggel "kipecázod"-visszateszed a hajtásra.


A leoldott olajsár veszélyes hulladék, egyetlen elfogadható helye az erre kijelölt lerakó (pl. benzinkút vagy hulladéktelep)

2017. júl. 12. 12:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Az igen, soha nem gondoltam volna, hogy nem érheti a féket féktisztító :)

Van rá még valami esély, hogy bekopjon esetleg, vagy megint 3 hét szervíz? Lassan kezdi elvenni a kedvem az egész bringázástól ez a f*s

2017. júl. 12. 18:11
 5/6 szlory ***** válasza:

Bocs, de ezt a fújkálást te szúrtad el, ha jól olvaslak. És az 1 millás bringa is ezt teszi. Tárcsa nem való ám mindenkinek, mert kényes jószág. Amire az egyszeri használja, arra egy remek V fék is.. "remek", hidd el. A legrosszabb persze a hidraulikus tárcsa, az még nyafisabb, rossz kézben könnyen fellevegősödik, miegymás.. Imádnád. :D


Nem fog bekopni, a betét felissza a zsírt, egyebet. Ha csak nyikorogna, azt mondanám, oké, még javulhat is. De ha konkrétan nem fog a fék, ennyire egyik napról a másikra, az leginkább a zsír felvitele a betétre - ami soha nem jön ki. Lehet csiszolgatni, de nem igazán fog segíteni. Betétcsere. A 3 hét mondjuk sok rá, egy bringaboltban ez megvan mondjuk... várakozás nélkül 10 perc. Kerekenként. A betét meg ezekhez saccolom 1000-2000/db. És legközelebb máshogy fújkálj. :)


Amúgy a Rockrider 540 azon túl hogy tömegkacat, jó választás, tárcakímélő és sokaknak bevált. De a legrosszabb, ha valami hasonló miatt hagysz fel az egésztől, mert elviszi a kedved (érthető valamelyest, csak mondom, ebben a user is benne van, nem önmagában a kerékpározás, vagy a konkrét kerékpár a rosszaság)

2017. júl. 13. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Nem kell mindjárt a boltba rohanni betétcserére.


Én gyakorlatilag beleöntöttem a finom műszerolajat az első fékbe mert a telóba öntöttem olajat.


Megfogod a betétet és nyilt lángon pl gázrózsán szépen ovatosan kiégeted. Már ha nem valami müanyag szr betét.


Nekem fél szinteres volt asszem .


Utána vadi újj állapotú lett és egy évig használtam amíg el nem fogyott.


A másik trükk ha minden áron fékbetétet akarsz venni 2 3 4 ezer ft okért magyar boltban akkor ezt elfelejted .

Ebayre felmész , típust beírod , származás Ázsia beixel és tádám 500ft ért megveszed ugyan azt a félszinteres betétet amit felmárkázva tüncimüncin becsomagolva a boltban 9000 ft ért levehetsz a polcról.


Természetsen postai költség free kiválaszt így tényleg 500 ft ért két hét alatt megkapod az áhított betétet. Ha tetszik egyből rendelhetsz 4 párat aztán pár évig elfelejtheted ezt a kiadást.

2018. nov. 5. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!