Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Miért kapok mindig defektet?

Miért kapok mindig defektet?

Figyelt kérdés
Idén már hatodjára vagy hetedjére kapok defektet. Pénteken voltam bicikliszervízben, ahol kicserélték a belső gumit. Ma vasárnap van és durrdefektet kaptam. Mi miatt lehet? Nem bírja a meleget a bicikli vagy benne hagytak egy szilánkot a külső gumiban? Az is lehet, hogy nem bírja el a 105 kilómat?

2017. júl. 30. 18:18
 1/7 anonim ***** válasza:

Több oka lehet:

- Vékony a külső gumi

- szilánk van a külsőben

- Durrdefektnél túlterhelés, stb.

2017. júl. 30. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

- tulfujtad a kereket

- rossz a terep es/vagy tele van mondjuk tuskekkel, uvegszilankkal

- nehez vagy, erosebb gumit kene feltenni

2017. júl. 30. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
nézted hol a lyuk? nem a küllő vége szúrja ki mindig?
2017. júl. 30. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Alex Fly ***** válasza:
Külső milyen állapotban van? Lehet érdemes lenne cserélni.
2017. júl. 30. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 szlory ***** válasza:
100%

Van elkerülhetetlenül defektes útszakasz, de általában máshol van a gond. 105 kilóval semmi durvát nem csinálsz egy gumin.


1) Mindig meg kell találni a defekt okát. Anélkül szerviz sem tehet(ne) fel belsőt, hogy nem próbálja meg. Ellenben reális életkép, hogy lesz*rják, mert sok a meló vagy bármi egyéb, nem megbocsátható.


2) Külső, belső, felniszalag. Ezeknek az állapota, sértetlensége a cél. Szalag esetében elcsúszni is tud, az sem jobb, mivel a küllő ilyenkor mint a varrógép tűje - egy buckánál indul is befelé. Különösen gyengébb kerekekre jellemző, hogy túl hosszú a küllő, gyenge a felni, végezetül egy nehezebb embernél azonnal szurkálni kezdi a belsőt, ami aztán durran.


3) Durran. Azaz gyorsan ereszt le. Ehhez bazi nagy szilánkot kéne bennehagyni. Vagy nagyon tré belső kell.


A belsőn meg kell keresni a lyukat, annak helyéből és formájából lehet következtetni, hogy a külső felől vagy a felni felől van a bibi, netán a használat volt rossz (pl. túl/alulfújás a terephez képest).


Ha a külsőből érkezett, akkor jöhet annak átvizsgálása. Szemetet kiszedni, ha még használható, vissza, lekoptatni halálba, legközelebb erősebb defektvédelmű gumit vásárolni, legalább 5000 Ft / db irányártól nézelődve.


Ha a felni irányából, akkor vagy a felniből vált le szilánk, szemét, sorja, vagy a küllő okozta. Szalagot levesz, abroncsot kitakarít, felniszalag ha nem kellően rugalmas, csere, pontosan visszahelyez (minden küllőfuratot fednie kell). Ha átszúrta a szalagot is - akkor rosszabb. Kerékcsere lenne a megfelelő, ezt megelőzendő lehet barmolni a küllőkkel, reszelgetni akármi. Ha már duplafalú a felnid, szerintem nem ezzel lesz baj. Ha nem, akkor szinte tuti, főleg, ha hátsó kerékről beszélünk.


Remélem tudtam segíteni.


3)

2017. júl. 31. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Wadmalac ***** válasza:

Már mindent leírtak, ami ok lehet. Csak megnyugtatásul, én 110 fölött vagyok és két bringám is van, utoljára kb. 7-8 éve volt defektem.

Jó minőségű külső, belső, felni, nem kiálló küllővég, jó védőszalag a felniben, felső határérték közelében tartott guminyomás szinte minden okot kivéd.

Persze egy méretes rajzszögön egy jó kevláros külső sem mindig tud kifogni.

2017. júl. 31. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Mindenkinek köszönöm a segítséget, hasznosak voltak.
2017. aug. 5. 11:45

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!