Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Milyen változások lesznek a...

Milyen változások lesznek a Formula-1-ben 2022-től?

Figyelt kérdés

Folyton azt hallom a kommentátoroktól amikor nézem az f1-et, de akár az f2-t f3-at, hogy milyen nagy változás lesz 2 év múlva, meg hogy nem érdemes belegondolni, hogy akkor is a mercinél lesz-e az előny stb. Viszont sosem térnek ki arra, hogy mik lesznek ezek a mélyreható válatozások.


Ha valaki tudja, legyen szíves leírni!



2020. okt. 25. 11:56
 1/10 anonim ***** válasza:
13%
Kb minden évben bejelentik hogy a jövőévben nagy változások lesznek és mennyire más lesz minden. 2012 óta várom a nagy változásokat amik minden 1-2 évben érkeznek.
2020. okt. 25. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Itt egy magyar nyelvű értekezés róla, az évszám ne tévesszen meg, mert ezek jövőre lettek volna, de a vírus miatt lesz 2022.

[link]


És néhány külföldi

[link]

[link]

2020. okt. 25. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen!

Ha valaki még kiegészítené, azt is szívesen fogadom.

2020. okt. 25. 16:01
 4/10 anonim ***** válasza:
76%
Sík padlólemez helyett formázott padlólemez lesz cserébe egyszerűbb szárnyak lesznek. Ettől várják a csodát, de hát önmagában ez se fog semmilyen extrém változást hozni. Kevesebb turbulens levegőre számítanak az autók mögött ettől, de mivel a csapatok úgy tervezik az autót, hogy kavarja hátul a levegőt, hogy minél nehezebb legyen megelőzni így kvázi semmit nem ér az egész.
2020. okt. 25. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

4-es

Na igen, hatalmas gondok vannak!

2020. okt. 25. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
51%

#4 A formázott padlólemez bevezetésének nem az a lényege, hogy kevésbé legyen turbulens az autó mögött a levegő, hanem hogy turbulens levegőben is majdnem ugyanannyi leszorítóerőt termeljen.


A szárnyak precízen terelgetik a levegőt, és ha álló levegő helyett össze-vissza kavargó levegőben mennek, akkor nem tudják ideálisan terelni azt és jóval kevesebb leszorítóerőt termelnek. A formázott padlólemeznek nincs ilyen problémája, mivel az azon alapul, hogy a padlólemez alá jutó kevés levegő nagy térfogatúra tágul, lecsökken a nyomása, és az aszfalthoz "szívja" a kocsit. Ez álló levegővel és turbulens levegővel is kb ugyanannyira működik.


Kérdező, ami még nagy változás, hogy költségkorlátozást vezetnek be jövőre, így a nagy csapatok nem költhetnek annyival többet a kicsiknél, mint most. Vannak akik szerint ez sumákolást meg hamis könyvelést szül majd, de ezzel együtt is számítani fog. A szélcsatorna használatát és az szimulációs üzemidőt előző évi konstruktőri helyezés alapján fogják korlátozni (győztes a legkevesebbet, utolsó a legtöbbet), és ezeket úgy ellenőrzi / dokumentáltatja az FIA, hogy sokkal nehezebb lesz csalni.

2020. okt. 28. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen!
2020. okt. 28. 10:12
 8/10 anonim ***** válasza:
20%

6

Hát ez így ebben a formában nettó baromság.

2020. okt. 28. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
37%
A #6 válaszadó nagy valószínűséggel akkor látott közelről szélcsatornát, amikor szomszéd házának ereszcsatornájába belefújt az északi szél. ;)
2020. okt. 29. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Ha tudsz angolul:

https://www.youtube.com/watch?v=hk-JKrs0rrc


vagy


https://www.youtube.com/watch?v=epdmatdvSzk&t=241s


röviden leírva:

költségvetési sapka, az előző évi helyezés szerint csökkenő mennyiségű szélcsatorna használat; új aero, amivel elvileg jobban tudják követni egymást és az autók nehezebben irányíthatóak, mivel nem a szárnyak, hanem az autó alján lévó Venturi csatorna adja majd a tapadást, ami másik autó követése közben nem csökkenti hatását. (A szoknyákat egyébként a '70-es évek végén, '80-as évek végén már használták)

2020. nov. 13. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!