Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Miért gondolják azt sokan...

Miért gondolják azt sokan Lewis Hamilton VB címeiről, hogy simán megszerzett címek, és Michael Schumacher címei sokkal értékesebbek?

Figyelt kérdés

Aki ismeri az F1-et, az tudja, hogy Schumacher dominanciája sokkal egyértelműbb volt.


Az első VB címében Hillel kellett megküzdenie, de 95-ben több, mint 30 ponttal nyert. Aztán 2000-ben Häkkinennel, 2001 ismét sima volt, ahogy 2002 is, 2003-ban pedig Räikkönen volt a riválisa, de 2004 ismét olyan év volt, ahol simán nyert.

Ezzel szemben Hamiltonnak 2008-ban Massa volt a riválisa, 2014-ben meg kellett küzdenie Rosberggel, 15 sima volt, 17-ben és 18-ban Vettel ellen kellett küzdenie, 19 és 20 viszont séta galopp volt.


Szóval, ha összevetjük, Schumachernek és Hamiltonnak is 3-3 riválisa volt, de inkább 4-4, akiket le kellett győzniük, de Alonsot Schumachernek nem sikerült, Hamilton viszont Verstappent még legyőzheti. És ha az éveket nézzük, Hamiltonnak 3, Schumachernek 4 simán domináns éve volt, amikor érinthetetlenek voltak.



2021. dec. 19. 09:53
1 2 3
 1/21 anonim ***** válasza:
39%
Valószínűleg azért gondolják sokan, mert nem szimpatikus nekik Hamilton. És ezzel így degradálják a képességeit. Én Schumacher-t is ugyan annyira semmibe veszem, mint Hamilton-t, mivel számomra egyik éra sem volt már szórakoztató. Az emberi oldala az F1-nek nagyjából Hunt versenyzői karrierjének végéig érdekelt, utána még a műszaki oldalát követtem a turbós korszak végéig, viszont azután már számomra minden értelemben halottá vált az F1.
2021. dec. 19. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/21 anonim ***** válasza:
56%

Az igaz, hogy nálunk a divatos-szivárványos-afrikai gyökerű Hamiltonnal kevesebben tudnak azonosulni, mint Schumacherrel, így alapból is kevésbé ismerik el a teljesítményét

De szerintem ennél meghatározóbb, hogy az emberek mindig azt szidják, ami éppen van. Schumacherről is hasonló volt a vélemény: ha ott volt mögötted a Ferrari, csodaautóval, Todttal, Brawnnal, akkor nem nagy cucc zsinórban nyerni a versenyeket és a címeket. Ami félig igaz, félig meg nem. A 2002-es vagy 2004-es Ferrarival valóban sok versenyző kényelmesen meg tudta volna szerezni a címet. Viszont egy bajnoki cím értéke szerintem abban mérhető, hogy mekkora teljesítmény áll mögötte. A megfeszített rivalizálás mint teljesítmény egy ilyen top autóban, gyengébb csapattárs mellett nyilván kiesik (sőt ciki lenne..). Ilyen esetben az a csúcsteljesítmény, hogy nem dőlsz hátra, hanem egymás után döntöd a rekordokat, és már augusztusban tied a cím. Schumacher általában ugyanúgy kihozott magából mindent szuper autóban is, mint Hamilton.

2021. dec. 19. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/21 anonim ***** válasza:
73%

Schumacher karrierjének az elején az autókat vezetni sem kellett, mivel telepakolták az összes vezetést segítő elektronikával, a Ferrariban még váltani sem kellett. A Ferrarinak akkora előnye volt minden téren, hogy a gumigyártók az ő autójuknak megfelelő gumit gyártott, és ha megépítettek egy autót, és ha nem tetszett nekik, építettek másikat.


Képzeljük el, ha Hamilton egy ilyen autóval szerezte volna meg a címeket, már a rajongók meg is lincselték volna. Schumacher a saját korszakában az egyik legjobb volt, ha érdemtelen lett volna, vagy rossz versenyző, nem kaphatta volna meg azt a Ferrarit. A legjobb kombináció a nagyon jó autó + nagyon jó versenyző.

Hamiltonnal is ugyan ez a helyzet, a Mercedes nem véletlenül akarta őt megszerezni, egy jó autóba jó versenyző kell, ha nem érdemelte volna meg, már nem lenne abban az ülésben, teljesen mindegy, hogy csak a csapattársat kell legyőzni, vagy az autó magától megy a pályán.

2021. dec. 19. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/21 anonim ***** válasza:
19%

Én nem tudom, Schumacher idején még általános iskolás voltam, amikor dominált a Ferrarival, de én arra emlékszem, hogy abban az időben mindenki tisztelettel beszélt róla a környezetemben. Nekem családba is, meg rokonságba többen olyan szinten rajongtak érte, hogy még páran aláírást is igyekeztek tőle szerezni, Hungaroringre elmentek, honlapjáról rendeltek Schumacheres termékeket stb.


Hamilton esetében meg azt érzem, hogy kb 10-ből 7-en utálják. Minden egyes sportoldalon világszerte nézem a híreket, alatta a kommenteket, mindenütt a kommentelők döntő többsége szidja, meg a dühítő szmájlikat nyomnak azokra a posztokra, amikor ő nyeri a futamot. A Verstappen kilökése után is instagramon akkora gyűlöletáradat lepte el a bejegyzését világszerte különböző felhasználóktól, hogy már a Merci is kiadott egy közleményt, hogy ezt elutasítja. Szóval nem csak a magyarok utálják. Ami miatt ez a gyűlölet van az részben az, hogy Hamiltonnál mindig is ott volt az az érzet, mitha ő egy megkülönböztetett versenyző lenne. Mindig kedvezőbb helyzetbe kerül valahogy a legtöbb futamon (kivételesen a szezonzárón most az egyszer nem), mindig szerencséje lesz, elnéznek neki olyanokat, amiket másoknak nem, rettentő sokat hisztizik a csapatrádióban, minden egyes szituban, amikor csatáznia kell, az öltözködéséről pedig ne is beszéljünk. Igazából szerintem nagyon nem egy példaképnek való ember, de ez szubjektív.


A kérdésre válaszolva: Schumachernek azért 1994-ben meg kellett küzdenie a vb címért, és az igazság az, hogy jönnek ezzel sokan, hogy rázárta Hillre az ajtót Adelaideben, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy simán vezette a bajnokságot abban az évben, amikor egy mondvacsinált indokkal kizárták 2 futamról, mert mindenféle csalással, meg stb.-vel megvádolták a csapatot, amikor abban az évben amúgy mindenki úgy csalt, ahogy tudott, az egyik legbotrányosabb szezon volt a forma 1-ben, de csak őt büntették apróbb csapat trükközések miatt, ezért csökkent le az előnye az utolsó futamra.

A Ferraris érában viszont az is becsületére írandó, hogy egy akkoriban mélypontján tartó csapathoz igazolt, gyengébbek voltak, mint tavaly mondjuk, és onnan építették fel közösen a csapatot, de már 1996-ban, amikor első szezonját töltötte náluk, a spanyol nagydíjon szakadó esőbe beárazta a komplett mezőnyt, mindenkire kört vert szinte 3-tól lefele. A másik, ami kiemelendő hogy 2000-2002-ig 3 domináns éve volt a Ferrarinak, de abból is inkább az utolsó volt a legdurvább, a következő évre egyből hoztak is direkt szabályváltozásokat, hogy megtörjék a dominanciát. Sikerült is, ugyanis Raikkonen ellen igen csak kemény szezonban sikerült nyernie. 2004-re visszaállt a dominancia, és 13 futamot megnyert a szezonban. Ez volt szerintem a legdominánsabb éve, ennyi futamot egyébként Hamilton se nyert egy szezonban sem, hiába volt alatta jobb autó évekig, mint az a Ferrari volt akkoriban a mezőnyhöz képest. Ráadásul Hamilton még azt a rekordot se állította be, hogy minden futamon dobogón álljon egy szezonban, ez is csak Schumachernek sikerült 2002-ben, ebben és az egy szezonban szerzett futamgyözelmek számában mai napig rekorder (a futamgyőzelmek egy szezonban rekordot Vettellel együtt tartja).


Az összképet nézve, Schumacher Ferraris érájában 5 domináns év volt, de igazából 4. 2000, 2001, 2002, 2004. Ezzel szemben Hamiltonnak 2014-2020 között minden év adott volt, egyedül Rosberg tudta legyőzni, de nekem van egy olyan konteóm, amivel nem vagyok egyedül, hogy azt az évet odaadták Rosbergnek, hogy cserébe vonuljon vissza utána, és hagyja nyerni Hamiltont. Nekem Hamiltonnál valahogy megvan az az érzésem, hogy ő egy tudatosan felépített marketing termék, egy sikersztori. A Mercedes szerintem tudta jól, hogy az új szabályokkal dominálni fognak, már amikor 2013-ban leigazolta Hamiltont, akkora hype volt körülötte. A szegény sorsú színesbőrű srác, aki elhatározza, hogy egy nap forma 1-es pilóta lesz, és végül rekordokat döntöget. Nézettségben is nagy siker, meg el lehet vele adni sok mindent...

2021. dec. 19. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/21 anonim ***** válasza:
57%

A hozzászólás elején még azt részletezted, hogy mennyien utálják Hamiltont, akkor hogy lehet az a végső konklúzió, hogy ő egy mesés nézettséget hozó marketingtermék? Ha már agymenés, legalább legyen koherens.

Egyébként a Merci sem uralt minden évet 2014-20 között (pl. 2018-ban Vettel sokáig versenyben volt, Bottas pedig csupán az ötödik lett). Schumi pedig azért is tudott annyi futamot megnyerni egy-egy szezonban, mert Barrichellót akkor is mögé parancsolták, ha véletlen jobban ment nála. Hamiltonnak mind csapattársak, mind mezőny tekintetében jóval keményebb ellenfelei voltak, mint Schumachernek (aki Sennáék generációjának megszűntével egy légüres térbe érkezett, Häkkinen csak egy rövid ideig volt egyenrangú ellenfél és hamar kiégett, Alonsóék pedig még eléggé tejfeles szájúak voltak a Ferrari-dominancia idején).

2021. dec. 19. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/21 anonim ***** válasza:
0%

"A hozzászólás elején még azt részletezted, hogy mennyien utálják Hamiltont, akkor hogy lehet az a végső konklúzió, hogy ő egy mesés nézettséget hozó marketingtermék? Ha már agymenés, legalább legyen koherens."


Nem tom mit kell az analfabétát játszani, ebbe semmi ellentmondás nincs. Ezt akarják elérni, de valójában inkább utálják, mint szeretik.


"Schumi pedig azért is tudott annyi futamot megnyerni egy-egy szezonban, mert Barrichellót akkor is mögé parancsolták, ha véletlen jobban ment nála"


Áhh, kabaré vagy. Jó, ha 2x jobban ment nála 5 év alatt Barrichello, amúgy meg fél perceket vert rá is mindig. Na m8ndegy galambbal nem állok le sakkozni, másik kérdéseknél is megjelent már pár ilyen nagyokos, semmi értelme vitázni, mert baromságokat ír. A továbbialban felesleges reagálnod, nem olvasom a válaszod.

2021. dec. 20. 06:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/21 anonim ***** válasza:
57%

Nem kötelező ám nyilvános fórumokat látogatni, ha ennyire nem bírod az ellenvéleményt.

Nem egészen jól jött le a megfogalmazásomból: Schumachernek elsősorban azért volt könnyű dolga a Ferrarinál, mert Barrichello a ferraris korszakában egy nem túl erős pilóta volt, alkalmankénti villantásokkal (és emellé jön még az, hogy ha néha jobban is ment, akkor is mögé parancsolták). És még mindig ő volt a legerősebb Schumacher csapattársai közül (2006-ot leszámítva, de az akkori Massa sem volt még beérve). Ilyen csapattársak mellett pedig nem olyan nehéz összehozni azokat a rekordokat. Hány győzelme lenne Hamiltonnak, ha nem kell házon belül Alonsóval, Buttonnel, Rosberggel viaskodnia, hanem végig Bottas-szintű pilóták a csapattársai?

2021. dec. 20. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/21 anonim ***** válasza:
0%

"Nem kötelező ám nyilvános fórumokat látogatni, ha ennyire nem bírod az ellenvéleményt."


Csak reagálok, mert ráérek èpp. A baromságot nem bírom, nem az ellenvéleményt.


"Nem egészen jól jött le a megfogalmazásomból: Schumachernek elsősorban azért volt könnyű dolga a Ferrarinál, mert Barrichello a ferraris korszakában egy nem túl erős pilóta volt, alkalmankénti villantásokkal (és emellé jön még az, hogy ha néha jobban is ment, akkor is mögé parancsolták)"


Így már valamivel másabb, de az elöbb nem ezt jelentette amit írtál, mellesleg 2x kellett elengednie Barrichellonak Schumachert. Az a Barrichello pedig Bottasnál egy fokkal jobb pilóta volt. Bottas egy igazi szerencsétlen, aki egy AlphaTauri mögé is képes beragadni egy fél futamon keresztül, ennek ellenére a csúcsot jelentő 2019-2020-as években sem tudott rekordot dönteni Hamiltom az egy szezonban szerzett futamgyőzelmek számában. Ez a két olyan Bottas melletti éve volt Hamiltonnak, amikor hasított a Merci, előtte is, de akkor fogjuk rá, hogy ott volt Vettel is (az egyébként sokkal gyengébb Ferrariban, de a sok Hamilton nyaló szereti azt híresztelni, hogy 2017-2018-ban a Ferrari volt a legjobb autó, ami egy totál baromság, de a lelküket megnyugtatja, hogy Hamilton, a császár a "legjobb" autót győzte le.


"Hány győzelme lenne Hamiltonnak, ha nem kell házon belül Alonsóval, Buttonnel, Rosberggel viaskodnia, hanem végig Bottas-szintű pilóták a csapattársai?"


Te miről beszélsz? Annyira bírom ezt a mi lett volna ha... dumàt. Button 2011-ben eleve be is árazta Hamiltont, előrébb végzett a pontversenyben. Emlékeim szerint Schumachert egy csapattársa se verte el sehol hàzon belül, csak a visszatérése után 40+ évesen Rosberg, de azt vonjuk ki. Amúgy meg eleve Alonso is mögé lett utasítva hàzon belül már 2007-ben is, amikor újonc volt Ron Dennis kis kedvence, csak Alonso meg nem az a fajta, aki ebbe beletörődött és ment az adok-kapok. Rosberg se volt kikiáltva másodszámúnak ugyan, de sokáig Hamiltonnak volt a jobb szerelőgárdája, csak 2016-ban tudta verni Rosberg, de mondom azt a szezont valszeg odaadták neki, elvégre az apja is bajnok volt, német is, ami jó a márkának, meg Hamiltonnak volt is abban az évben problémája. Amúgy a 2015 is sima év volt. Ennyi ideig űrautóban ülve igen is ezt a rekordot meg kellett volna ugrania. Érdekes mód Vettelnek sikerült 2013-ban, ráadásul ő egy másik rekordot is megdöntött, zsinórban 9 futamot nyert egymás után abban az évben. Egy olyan mezönyben, ahol Webber volt a csapattársa, aki 2010-ben még bajnokesélyes volt, tehát erős másodhegedűs volt, hiába nem elsőszámú pilóta, ott volt Hamilton, Alonso, Button.


Ezzel az autóval láthattuk tavaly Sakirban, hogy egy helyettesítő, akkor 21 éves Russell is első helyen tud haladni, amig el nem cseszik a kiállását.

2021. dec. 20. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/21 anonim ***** válasza:
57%

Még egyszer: Schumacher melyik csapattársa volt a világbajnok Alonso, Button, Rosberg szintjén? Egyik sem. Ez nem "mi lett volna, ha" duma - ha szerinted nem számít az eredményekben, kikkel kell megküzdeni házon belül, akkor nem tudom, miről beszélünk.

Vettel a rekordjait egy teljesen szétesett Webber mellett hozta össze. Ha Webbó megőrzi a 2010-es formáját (amikor szezon közben vezette a bajnokságot), akkor nem lett volna könnyű dolga. Vettel egyébként cseszheti a rekordjait, mert azóta sokszor bizonyította, hogy kicsit erősebb csapattárs mellett többnyire szétesik, sőt akár egy Stroll mellett is. Hamilton ki mellett esett szét? A leggyengébb éveiben (2011, 2016) egy erős pilóta nagyon jó formában képes volt utolérni, ez nem szégyen. Button sehol nem árazta be, az időmérőkön átlag két tizedre kikapott 2011-ben is, a pontversenybeli 43 pont előnye, az pedig inkább az új pontozási rendszer torzítása, a 2010 előtti rendszerben össz-vissz 4 ponttal végzett volna Hamilton előtt. Schumachernek is volt egy-egy leeresztett időszaka, de a gyenge csapattársak miatt nem volt kérdés, hogy házon belül ekkor sem lesz fenyegetve.

Egyébként vicces, ahogy engem vádolsz baromságokkal, de te vagy az, aki egyre több bajnoki cím mögött gyanít összeesküvést és előre eltervezett kimenetelt.

2021. dec. 20. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/21 A kérdező kommentje:

Azért kezd egyre jobban kirajzolódni a megfogalmazásodból az, hogy neked személyes problémád van Hamiltonnal, és így nehéz bármi következtetést levonni abból, amit írsz, ha nem objektíven teszed ezt.


Szerintem az a 2011 beárazás kissé túlzás, maradjunk annyiban, hogy Button stabilan hozta, amit tudott, Hamilton meg egész évben labilis volt magánéleti problémák miatt. Egyébként 2010-ben meg pont fordítva volt, akkor mindketten jól mentek, mégis Hamilton volt jobb. És ha az együtt töltött időt nézzük is elég komolyan kirajzolódik az, hogy Button egy átlagos pilóta volt Hamilton mellett. Negyvennégyszer volt gyorsabb Buttonnél időmérőkön, kilencszer szerzett polet, Button egyszer, huszonháromszor az első rajtsorból rajtolt, ezzel szemben Button csak kilencszer. Úgyhogy ami egykörös tempót illeti, Button eléggé elvolt tőle maradva, talán Alonso volt hozzá a legközelebb e tekintetben, és Rosberg, de pl. még Bottas is közelebb tudott lenni Jensonnél.


Persze futamgyőzelmeket nézve más a szitu, ott 10-8, de az is Hamilton javára, dobogókból 25-22 Button javára, pontszerzésekben 47-45 szintén Button javára, de Hamilton többször esett ki önhibáján kívül, ami néha futamgyőzelembe is került. Button összesen több pontot szerzett, 672, míg Hamilton 657, de mint írtam, egykörös tempóban hatalmas volt mindig a hátránya Buttonnek, és versenyen se volt mindig partiban Lewisszal.


A 2017-18-as Ferrari nem volt olyan gyenge, mint ahogy azt sokan tartják mai napig. A motortrükkel nekik volt a legerősebb motorjuk. Ami miatt viszont sokat buktak az az aero, ami a Mercinél mindig jobb volt, és így kompenzálta a motorerő különbséget, na meg több pálya volt, amit inkább a jó aero konfiguráció határozott meg, és nem a motorerő. A másik része az egyéni hibák, mint pl. Vettel megpördülése, vagy a Hockenheimi kiesése, és a Ferrari stratégiai hibái, amin VB cím múlott, mert azzal az utóval ha nem is nyertek volna, de simán a végéig pariban lettek volna a Mercivel még úgy is, hogy a Ferrari híres arról, hogy az évközbeni fejlesztésekkel lemaradnak, vagy még inkább mellé nyúlnak.


2007-ben nagyon sok minden történt, a kémbotránytól kezdve a hungaroringi balhéig bezárólag. De a számok itt is azt bizonyítják, hogy Hamilton jobb volt időmérőkön, és ezért beálltak mögé még úgy is, hogy Ron Dennis elmondta, hogy nem lesz egyes vagy kettesszámú pilóta. Szóval Alonso és Hamilton kapcsolata leginkább ezen ment el, hogy Dennis rosszul kezelte őket, pont mint tette azt Prosttal és Sennával, ezzel együtt pedig a VB cím is. Alonso meg túl arrogáns volt ahhoz, hogy csapatjátékos legyen és beálljon Hamilton, egy újonc mögé, de fordítva ugyanezt el lehet mondani Hamiltonról is, mondjuk 2016-ot nézve, csak Rosberg már akkor nem volt újonc. Itt egy Bottas szintű pilóta jelentette volna a megoldást vagy Hamilton vagy Alonso mellé. De egyébként ha jól emlékszem, a monacói nagydíjig mindketten egyenlő bánásmódban részesültek.


Ami a véleményed többi részét illeti, sok benne a konteó. Ez, hogy Rosbergnek oda adták, meg hogy azért, mert német, és a Mercedes is az, meg az apja is VB volt... :) Megmosolyogtató, de ezeknek semmi köze ahhoz, hogy Rosberg hogy lett VB. Ennyi erővel Hillre is lehetne mondani, hogy pl. csak azért lett bajnok, mert az apja is az volt, és hát akkor adjunk már neki is egy címet, mert annak mekkora médiaértéke lenne. 2016-ban Rosberg kiegyensúlyozottabb volt, jobb volt időmérőn, de ha nem is, mindig Hamilton nyomában volt, aki abban az évben sokszor rontotta el a rajtot, Rosberg meg ezeket a megbotlásokat kihasználta. Év végére pedig beosztotta az előnyét, nem kockáztatott egy esetleges ütközést vagy technikai hibát.

2021. dec. 20. 13:26
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!