Kezdőoldal » Sport, mozgás » Versenyek, olimpiák » Forma-1-ben mi értelme a kék...

Forma-1-ben mi értelme a kék zászlónak, és/vagy a lekörözöttek elengedési/körvisszavételi kötelezettségének?

Figyelt kérdés

Az utóbbi 2-3 futam alapján gondolkodtam el rajta.

- Monacoban a piros zászlós újraindításkor a szokásos 1 helyett 2 kört mentek az SC mögött, mert az utolsó lekörözött autó, mire elment, már a boxhoz ért az SC a mezőnnyel.

- Kanadában szintén az volt, hogy +2 kört mentek a SC mögött (a Tsunoda-baleset mentése után), egyet azért mert elmentek, egyet meg azért, mert késő mentek el. Wéber G. valami olyasmit mondott, hogy ha 1 körrel hamarabb elengedik a mezőnyt, akkor az élboly még a célegyenes előtt utolérte volna őket.


Ezek kapcsán merült fel, hogy mi lenne, ha nem lenne se Safety Car idején ez a visszavehetik a körüket szisztéma, se a kék zászló normál versenyfolyamat közben?

Az élboly a győzelemért megy, szerintem izgalmakat hozna a nézőknek, és a 1-2-3. helyért küzdő versenyzőknek pedig ez is egy meg kell küzdeni vele - tényező lehetne, ahogy az is egy-egy másik nem rajtuk múló másik rizikófaktor, hogy pl. elrontja-e a csapat a kerékcserét, az érkező esőre/felszáradó pályára időben reagálnak-e, stb. na ez is pl. lehetne ilyen jellegű nehezítő.

Mit gondoltok?



2022. jún. 29. 17:48
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

A kék zászló szabály azért van így, mert ha belegondolsz, tulajdonképpen amúgy sem nagyon vívnának a helyért:

- a hátulról érkező autó sokkal gyorsabb (ezért van kör előnye) tehát az előzés amúgy is hamar meglenne, ha mást nem a következő DRS zónában

- a két autó tulajdonképpen nem pozícióért küzd, az ugyanaz marad akkor is, ha a gyorsabb megelőzi a lassabbat

- ha neki állnak "harcolni" egymással, azzal mindkét autó csak lassul, hiszen csata közben nem az ideális íven haladnak, így a saját helyzetükön a valódi riválisaikkal szemben (akikkel valóban pozícióért küzdenek) hátrányba kerülnének

Van persze olyan szituáció, amikor lenne értelme a dolognak, mert a hátulról érkező autó éppen most lassul vissza, az elől haladó meg épp felgyorsul, vagy épp a csapattársat lehetne segíteni, de ez a ritkább.

Személyes véleményem ezzel kapcsolatban, hogy ez az egész lekörözés dolog eleve azért van, mert a versenypályák rövidek. Tehát ha 300 km hosszú pálya lenne (nyilván semmi értelme, nem azért hozom fel) akkor nem fordulna elő ilyen helyzet, hogy az elől haladókat hátráltatja egy versenyző, aki a versenyben nála tulajdonképpen hátrébb van. Szóval számomra érthető, hogy ilyenkor elmennek egymás mellett.


Ami az SC-t illeti, éppen azért van, hogy kevesebb legyen a kék zászló. Az valóban zavaró, hogy emiatt az SC periódus lesz hosszabb, ezen még lehetne csiszolni, ezzel egyetértek.

2022. jún. 29. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%

Normál versenyben a mostani rendszer úgy korrekt, ahogy van. A lekörözöttek egyszer már le lettek gyűrve, nincsenek versenyben az élbollyal, tényleg csak azért vannak ott, mert a pálya véges hosszúságú és önmagában záródik.

Nem beszélve arról, hogy bizonyos pályákon pl. Monacóban pofátlanul vissza tudna vele élni az élen haladó versenyző csapata: egyszerűen lelassítják a másik pilótájukat, hogy egy kör hátrányból mozgó blokádként állhassa útját az üldözőknek.

2022. jún. 29. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
51%
Wéber Gábor a szabályt is elfelejtette Kanadában, pedig Abu Dhabi után elég sokszor volt kiemelve az SC szabály. Az eddigi szabály az volt, hogy nem lehet újraindítani abban a körben a futamot, amiben történik kör visszavétel. A mostani szabály pedig, hogy az esetek 99%-ban nem lehet újraindítani a futamot abban a körben, amiben történik körvisszavétel. (Azért csak 99%, mert elvileg lehetséges abban a körben is elindítani a futamot, amiben van körvisszavétel 2022-től, de itt az SC pozíciója a pályán és maga a lekörözés időpontja (vagyis a hivatalos üzenet) is meghatározott helyen és időben történik a pályán. Szóval ez nem lesz túl gyakori eset.)
2022. jún. 29. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Ha nem vehetnék vissza a körüket a lekörözött versenyzők, akkor az a versenyző, akit épp a safety car időszak elején köröztek le, de harcban volt az előtte menő autóval (akár pár másodpercre tőle), akit még épp nem körözött le az élen menő, esélytelen lenne utolérnie azt, akivel szembeni lemaradása korábban pár másodperc volt, a safety car miatt viszont több mint másfél perc, azaz egy teljes kör lett. Hát az ő szempontjából nem lenne túl igazságos döntés a kör visszavétel szabály eltörlése.

Ha nem csak ezt a sarkított esetet nézzük, akkor is, két részre szakadna a mezőny, a lekörözött, második részben levők nagyon nagy hátrányba kerülnének a mezőny első felének hátuljához képest, tulajdonképp semmi esélyük nem lenne innentől a jobb pozícióra.

2022. jún. 30. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!