Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Ha egy 60Hz-es monitoron...

Ha egy 60Hz-es monitoron játszok 120fps-sel, akkor minden képfrissítés alatt 2 képkockát látok, vagy lekorlátozódik 60fps-re?

Figyelt kérdés
Igen, tudom mi az fps és mi a Hz

2021. ápr. 23. 20:05
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

60 Hz-es monitoron 60 képet látsz másodpercenként. Teljesen mindegy, hogy mennyi fps "megy bele"

itt egy kis plusz infó:

[link]

2021. ápr. 23. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Pontosabban: ha kevesebb képet teszel rá, akkor kevesebbet is látsz.

De többet nem láthatsz, mint amire képes.

2021. ápr. 23. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Még pontosabban, ha a videókártya kevesebbet tud, mint hatvan, a monitor akkor is hatvanszor fog frissíteni, ezért töredezett lesz a kép.
2021. ápr. 23. 21:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 Közveszélyes Kontár ***** válasza:
100%

nem korlatozodik le de lekorlatozhatod attol fugg milyen lehetosegeid vannak jatekban driverben


nem latsz tobb haromszoget se negyzetet se kört


viszont sokkal stabilabb lesz minden, ha lekorlatozod akkor is viszont sok esetben elofordul hogy valamelyik idealisabb tehat hogy egyik megis instabilabba teszi a jatekmenetet, ezt probalgatassal ugyis kitudod tapasztalni melyik a legjobb beallitas adott jateknal


V-Sync a szabvanyos regi (tehat mar tobb evtizede jelenvan beallitas amivel fps t es Hz t szinkronizalhatod

2021. ápr. 23. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
100%

Mindig a megjelenítéshez közelebbit kapod meg. Tehát a gép majdnem feleslegesen kirenderel neked 120 képet, amiből te csak 60-at látsz.


Tehát a monitor freesync/gsync nélkül egységesen 16,6 ms-onként vált képet. Ha két képváltás között:

- nem készül kép,akkor az előzőt mutatja újra

- egy kép készül el, akkor értelem szerűen az jelenik meg

- több kép készül el, akkor a legutolsót.


És itt jön a szerepe annak, hogy minimálisan van értelme a dupla+ frame kirenderelésének. Azért, hogy az utolsó kép kirenderelése minél közelebb legyen a kép megjelenítésének időpontjához. Kb tényleg valahol 0-5 ms közötti időt lehet nyerni, de elhiszem, hogy van az a szint, ahol ez számít... kompetitív multiplayer játékokban.

single playerben nem, így ott bátran ajánlom elsődlegesen a rivatuner fps korlátját 60-ra állítva, másodsorban meg a játékba épített v-sync-et (ami szépen le is korlátoz 60 fps-re)

2021. ápr. 24. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!