Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Ha egy szerviz a szervizdíjat...

Ha egy szerviz a szervizdíjat feladathoz köti és nem időhöz, akkor jogosult a szokásos díj többx felszámítani, arra hivatkozva hogy problémás volt a javítás?

Figyelt kérdés

Tehát a szerviz azt mondja hogy itt egy laptop kéne rá egy új oprendszer, aminek a telepítése 6000 ft. Oké.


Egy mai gyors laptopra egy Win10 kb 20 perc alatt feltelepül.


Igen ám de kiderül hogy a gépnek spéci nagyvállalati bios-a van és nem enged csak egy spéci nagyvállalati Win10-et feltenni. Erről senki se tudott, én se , a szerviz se. Látszólag egy kutya közönséges sima bios.

Na a szerviz elkezdi túrni a netet mindenféle win telepítőket húz le, de egyik se jó.

Míg végül 1 nap cseszkelődés után nagy hirtelen az egyik iso települ. És kész.


És az a feladat, ami elvileg max 20 perces művelet lett volna, 1 napos szívás lett.



Na igen ám, de az ár meg nem időkötött, hanem feladatkötött.

Én op rendszer telepítést kértem, és azt is kaptam. Ennek a szabott díja 6000 ft és nincs mellette a kitétel hogy „de csak akkor ha 20 perc alatt megvan“


A szerviz a szokásos díj 5x akarja felszámolni mert sokáig tartott.


Na ilyenkor mi a helyzet?


2021. júl. 21. 11:12
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:

"Ekkor viszont lehet, hogy fel tudnád őket jelenteni, de az nagyon sokáig tartana. Szerintem, ha kell a gép fizesd ki és mond meg nekik, hogy költsék gyógyszerre és hogy milyen szánalmasak, hogy ilyen aljas módszerrel szereznek pénzt."

Miután kifizette, azután is megteheti a feljelentést. Akár a rendőrségen csalás miatt, akár a figyasztóvédelmi főfelügyelőségnél.

Gusztustalan, hogy egyesek mit meg nem engednek maguknak. És ő csak egy ügyfél. Vajon hányszor csinálják ezt meg? Hány ügyféltől gomboltak már le 30 ezret egy telepítésért?

2021. júl. 21. 12:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
27%

Elméletileg és gyakorlatilag is megteheti, de alap, hogy a plusz költségekről értesítenie illett volna a munka megkezdése előtt. Azt is megteheti, hogy visszatartja a gépet, amíg ki nem fizeted a gépet.

De te meg fenyegetőzhetsz perrel vagy fogyasztóvédelemmel, erre valószínűleg azt fogják mondani, ott a vackod, vidd el akkor 10 ezerért, mert ennyi pénzért senki nem fog évekig perben lenni.

2021. júl. 21. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

#12: Nem, nem tehetik meg. Ez kimeríti a csalás fogalmát. Ez kb olyan, mint ha elmennék tankolni, töltök a kocsimba 5 ezerért benzint, a pénztárnál meg közölnék, hogy fizessek 100 ezret, és addig az autóm közelébe sem engednek.


Egyébként meg érdemes a száraz tényeket a szerviz Fb-oldalára, vagy a Google-értékelésekhez, stb. leírni. Csak a tényeket. Meg adni rá a legalacsonyabb értékelést.

2021. júl. 21. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

#13


Nézd, évekig dolgoztam nem számítógép szervizben, később pedig én magam is üzemeltettem PC szervizt. Hidd el, hogy megtehetik, mivel az ilyen szerelési-javítási munkálatok minden esetben máshogy alakulnak, nincs két egyforma eset. Alapvetően ez nem ütközik törvénybe.


Az már más kérdés, hogy egy polgári perben ilyen esetnél szinte biztos, hogy elmarasztaló ítélet születik.


-------


Ettől az esettől függetlenül SEM lehet azt általánosságban kijelenteni, hogy egy Windows telepítés 20 perc és kész. Tele van a piac 8-10 éves laptopokkal, amikre - ha fel is megy a Windows 10 - eleve nem 20 perc, és utána még driverezni is kell. Van olyan gép, amire majdnem az összes driver alapból felmegy, 1-2 marad vissza, azt letöltöd, telepíted, 10 perc max.

Más gépeknél pedig alig megy fel automatikusan pár driver, ráadásul ilyen esetben jellemzően olyan szutyok gépről van szó, hogy nem ritkán már nincs hozzá működő driver sem.

2021. júl. 21. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

Egy használtan 150k értékű laptop azért tán nem a 8-10 éves informatikai hulladék kategória.

Fogyasztóvédelmet küldd rájuk szerintem.

2021. júl. 21. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
Fogyasztóvédelem. Ingyen van. Tanácsot is tudnak adni.
2021. júl. 22. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
Fogyasztó védelem szerintem is, ilyen esetben értesíteni kellett volna téged, hogy "ez a baj" megoldjuk, de az + pénz, kell-e igen/nem...
2021. júl. 22. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!