Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Fogyasztóként ebben az esetben...

Fogyasztóként ebben az esetben van ilyen jogom?

Figyelt kérdés

pl tegyük fel, hogy veszek egy gépet (egyben/cégtől) pl 16gb rammal 2x8 ként meghirdetve


amikor megkapom csak 1x8 van benne (az oldalon továbbra is 2x8 szerepel) és mondjuk azt mondanák, hogy nem tudják pótolni, mert "drágább lenne" de vissza kérhetem a pénzem


Ragaszkodhatok ahhoz, hogy ők azt hirdették nekem továbbra is az kell azon az áron amin meg volt hirdetve?



2022. febr. 1. 21:12
 1/5 A kérdező kommentje:
Remélem nem az jön le, hogy én vagyok a rosszfiú, én csupán azt akarom amit és ahogy meghirdettek.
2022. febr. 1. 21:12
 2/5 anonim ***** válasza:
100%
Igen. Mivel az eladó a gép postázásával/átadásával szándékát mutatta a vételi ajánlatod elfogadására, így köteles a megrendelést teljesíteni. Ha el akar állni az üzlettől, akkor azt még ez előtt kell megtennie. Magyarul: ha mondjuk rossz az ár a weblapon, akkor mondhatja, hogy bocsi, nem teljesítem, inkább visszaadom a pénzed ha már fizettél. Ha már átadta az árut, akkor ezt nem teheti meg, mert az hibás teljesítés, és köteles pótolni a hiányt (kb mintha garanciában javítania kellene)
2022. febr. 1. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Ha neten vásároltad üzletből, akkor 14 napon belül törvényadta jogod elállni a vásárlástól, tökmindegy milyen indokkal. Ez garanciától független és az eladó üzlet nincs mérlegelési helyzetben. Természetesen az igazságérzeted ettől még nem billen helyre, de a pénzed vissza kell kapnod. Ha ragaszkodsz ahhoz, hogy nem is azt kaptad, amit vettél, akkor nyilván van az üzletnek egy felügyeleti szerve (vagy Fogyasztóvédelem), ahol jelezheted az esetet, aztán várhatsz hosszú hónapokat, amíg kivizsgálják - és remélhetőleg rád nézve kedvezően bírálják el a dolgot.
2022. febr. 2. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

2# és ha nem áll módjában pótolni a hiányt akkor mit lehet tenni?

Csak a visszafizetést lehet választani? vagy pl akkor olyat mondani, hogy akkor adj egy más terméket (ami drágább) mert "kárt okoztál nekem", de ezen az áron? (na ez már rosszfiúsra sikeredett xD, de csak példaként hoztam fel)

2022. febr. 2. 19:22
 5/5 anonim ***** válasza:

"A kereskedőnek a termék árát és az egyéb költségeket az elállásról való tudomásszerzést követően haladéktalanul, de legfeljebb 14 napon belül a fogyasztónak olyan módon kell megtérítenie, ahogy a fizetés történt. Például készpénzes fizetés esetén készpénzben, banki átutalás esetén átutalással."

Nem fog menni a rosszfiús megoldásod.

2022. febr. 2. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!