Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » Ha az ember szemei elvileg 24...

Ha az ember szemei elvileg 24 képkockát tudnak rögzíteni másodpercenként, akkor miért van az, hogy a játékoknál a "30 fps"-re mondják azt, hogy az alatt már nem folytonos?

Figyelt kérdés
Ezt én magamon is tapasztaltam, hogy 30 fps alatt már érzékelem a szaggatást, viszont 50 és 100 fps között már nem tudok különbséget tenni, mégis vannak olyan gamerek akik azt állítják, hogy ők igenis látják, hogy 70 fps-el megy a játék, vagy 100-al (mikor mondták gondoltam magamban, hogy biztos akkor látják amikor a FRAPS program alul kiírja nekik.. amúgy nem látnák..) Ki tudná megmagyarázni, hogy pontosan hogy is van ez?

2014. nov. 12. 16:16
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Képkocka ahogy írod,az egy dolog hogy 1 mp alatt hány képkocka van ,csak az nem mindegy hogy adott képkocka mennyi ideig van a képernyőn,mert ha felbontjuk a 24 fps-t ("folytonos kép") akkor elvileg 0,042 mp-re jön ki az az idő ami kiteszi,hogy mennyi az aktuális idő 1 képnek hogy ténylegesen folytonos legyen.

Mert ha egy képkocka már több ideig van és utána a többi csak úgy odazúdul az már mikro laggnak érzékeled.

Éppen hogy csak a papíron folytonosságot adó fps számnál láthatod ezt az effektust.(24-31 fps elvileg).

a fraps pedig csak számolja,hogy kb mennyi kép jelent meg a képernyőn másodpercenként (az elmúlt másodpercet jelzi) ezért nem mérvadó.

Nem fogja tudni pontosan,hogy adott másodpercben mennyit fog produkálni.

2014. nov. 12. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

A látás egy nagyon bonyolult dolog, a legtöbb film 23,976 FPS-sel megy, amit ugye folyamatosnak látunk tény, de fix kameraállások vannak. Ezen felül, ha csak a Hobbit-nak összehasonlítod a 24 vs. 48 Fps-es verzióit látni fogod a különbséget. Én úgy gondolom 24FPS jobban fárasztja a szemet, mint mondjuk 40-60 és valahol 60 körül már nincsen "szemfáradás" ott már valóban nem képes a szemed, agyad feldolgozni a képeket. De tényleg ez spekuláció, nem vagyok szakember, és a látás/érzékelés, főleg az emberi látás egy rohadt bonyolult és összetett dolog.


Még hozzátenném azt, hogy én is játszottam végig 20-30FPS-sel játékot, mert nem tudtam többet kicsikarni és játszható volt, de sokkal "kellemesebb" fix. 60FPS-sel játsznai, mint 20-30 közötti értékkel.

2014. nov. 12. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 CspCsj ***** válasza:

Igen, ahogy az első hozzászóló írta. A gép elkészít egy képkockát, majd még egyet stb. Ezek nem feltétlenül egyforma időközönként készülnek el, van amelyikhez többet kell számolni, van amelyikhez kevesebbet.


Ezenkívül az ember szemei nem 24 képkockát tudnak "rögzíteni" másodpercenként, hanem kb. 20 képkockától már többé-kevésbé folyamatosnak látja az agy a mozgást. Minél több annál jobb. Persze az észlelés felső határa bizonyos személyeknél lehet magasabb.

Itt van több minta eltérő képkockaszámú animációra:

[link]

(alul meg 24 és 60 képkockás filmrészlet tölthető)


Látod a különbséget?

2014. nov. 12. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Mostmár értem. Bár mindhárom válasz szükséges volt ahhoz, hogy megértsem. :)


A 30 és a 60 képkocka között még látom a különbséget, de már jóval nehezebben mint a nyilvánvaló 15 és 30 között. Akkor ezek szerint a 60+ FPS a szem kényelmessége miatt jobb.

2014. nov. 12. 17:42
 5/5 BoogeyMan666 válasza:
100%

Így van a digitális baromságot ne keverjük ide fps meg videókártya gamer netto fassság

"200fps kell mert a szem kívánja" izleli baszsod

az a pc hibája hogy laggol

olyankor azt veszed észre hogy nem folytonos a kép fél másodpercig semmit nem ad képként vagy csak 1 állóképet aztán másik felében késve rázúdítja a többit az lehet 200 is azt még 200fps-nek fogja írni a rendszer aztán mégse jó az

2017. máj. 5. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!