Kezdőoldal » Számítástechnika » Hardverek » APC szünetmentes táegységet...

APC szünetmentes táegységet hova lehet vinni garanciális javításra? A céget se telefonon se emailben nem érem el, nem válaszolnak.

Figyelt kérdés

2019. febr. 27. 14:58
1 2
 11/12 A kérdező kommentje:
Beviszem holnap a szervizbe. Hihetetlen hogy ebben az országban ennek is így kell mennie...
2019. febr. 27. 16:04
 12/12 anonim ***** válasza:

A jótállást a forgalmazónak kell állnia 1 évig.


A Fogyasztóvédelem oldalán írnak is erről:

"Ismert olyan forgalmazói eljárás is, amelynek keretében arról tájékoztatják a fogyasztókat, hogy minőségi kifogásaikat csak három (munka)napon belül tehetik meg az üzletben (a vállalkozásnál), és ezt követően már csakis a jótállási jegyen/használati útmutatón feltüntetett szervizhez vagy a gyártóhoz fordulhatnak minőségi kifogásaikkal.


A hibás teljesítés miatti – akár szavatosság, akár jótállás alapján fennálló – felelősség az eladó felet, vagyis a forgalmazót terheli. Ebből adódóan a fogyasztó jogosult minden esetben annál a forgalmazónál megtenni minőségi kifogását, akitől a terméket megvásárolta. Még akkor sem lehet (jogszerűen) továbbirányítani őt a szervizhez, ha kötelező jótállás alapján kijavítás iránti igényt kíván bejelenteni.


A Kormányrendelet 5. § (1) bekezdése alapján ugyanakkor a fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti, vagyis, ha ez kedvezőbb számára, a kijavításra irányuló igényét nem csak az eladó félnél jelezheti, tehát a fogyasztót illeti meg e körben a választás joga. Amennyiben cserét, árleszállítást, vagy vételár visszatérítést kíván, úgy az ezek valamelyikére irányuló igénybejelentését viszont minden esetben az eladó féllel, a forgalmazóval kell közölnie. A kijavítás iránti igény kapcsán pedig jogellenes őt ide-oda küldözgetni (üzletből a szervizhez, vagy fordítva). "

[link]


És lásd:

* 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról ( [link] )

illetve:

* 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről ( [link] ) - 6:171 - 6:173. §


Ha sehogyan sem hajlandóak átvenni, akkor kérd a Vásárlók könyvét - lásd 2005. évi CLXIV. törvény a kereskedelemről ( [link] ) 5. § 4. bekezdés - és írd be bele - névvel, címmel, elérhetőséggel, a termék adataival ellátva - hogy nem hajlandóak panaszoddal foglalkozni.


Meglengetheted azt is, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulsz - ezt bármely kormányablaknál elintézheted:

* [link]

illetve vannak ezzel foglalkozó blogok is, ahová elküldheted az eseted:

* [link]

illetve "pontozhatod" is őket:

* [link]

írhatsz a Facebook-oldalukra:

* [link]


Az emlegetett "15 napig élhetsz a vásárlástól való elállás lehetősége" csak 14 napos - lásd: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól ( [link] ).

2019. febr. 27. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!