Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Szerintetek forduljak a...

Szerintetek forduljak a fogyasztóvédelemhez?

Figyelt kérdés
A Vidanet szolgáltatást jelenteném be. Majdnem minden nap elmegy az internet több órára, de pár óra múlva helyreáll magától. Egyszer 5 órán keresztül nem volt internet, és amikor felhívtam az ügyfélszolgálatot, akkor azt mondták, hogy belső hiba, hamarosan visszaáll. Múltkor kijöttek a Vidanet szerelők, azt mondták, hogy többet nem fordul élő. 3-4 nap múlva ugyan úgy nem volt net. Másnap újra kijöttek, kicserélték a modemet, majd azt mondták, hogy a wifi routher miatt nincs net. (akkor is ilyen, ha nincs csatlakoztatva a routher-hez) Tegnap elégeltem meg, amikor 3 órán keresztül nem volt net. Írtam az ügyfélszolgálatnak, azt írták majd kijavítják a hibát. Ha "kijavítás" után is fennáll a hiba, akkor bejelentést tehetek a fogyasztóvédelemnél? Havonta 3500 forintot fizetek, de a semmiért nem akarok fizetni. 2016 februárjáig van szerződésem (hűségnyilatkozatom), de amíg nem jár le, addig nem megyek át más szolgáltatóhoz, mert nem akarok nekik kötbért fizetni nekik.

#fogyasztóvédelem #hiba #Vidanet #fogyasztóvédelem bejelentés
2015. júl. 13. 14:05
 1/10 anonim ***** válasza:
Sajnos nem tudom a választ, de nem lehet hogy esetleg a gépeddel van valami probléma? Vagy abszolút teljesen a net megy el?
2015. júl. 13. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
2 gépen használom a netet, és mind a kettőn ilyen sajnos :( Köszi a választ
2015. júl. 13. 14:29
 3/10 anonim ***** válasza:

#1: ha a gépével lenne hiba, akkor nem kapná azt a választ, hogy "belső hiba", meg hogy javítják.


Szerintem igen, fordulhatsz hozzájuk. Tök mindegy, hogy mennyi a havidíj, te fizetsz egy szolgáltatásért, amit ők nem biztosítanak megfelelően.

2015. júl. 13. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Igen, erre gondoltam én is. Köszi a választ :)
2015. júl. 13. 14:36
 5/10 anonim ***** válasza:

3-as: Ohohhhóó! Akkor te még nem jártál így. Minden egyes szolgáltató, legyen az kliens, internetszolgáltató stb. mondhat olyat hogy " belső hiba van ". Én UPC-s vagyok, és egyszer sikeresen tönkre tettük a netkábelt. Rá lett húzva bútorpakolásnál egy szekrény, így egy kevésbé látható ponton gyakorlatilag szétment. Nem tudtuk mi a baj, betelefonáltunk, és mondták hogy " Látjuk a bajt, belső problémák vannak, hamarosan kijavítjuk ". Később vettem észre a dolgot, kicseréltem, és jó lett.

Másik példa: Originen megvettem a Medal of Honor Airborne-t. Tudni kell hogy úgy árulják, hogy a régi EA klienst használja, ami már nem létezik. Pong fiók kell neki, úgy hogy erről egy szót nem szól. A játék nem működik ha nem a Windows-ot tartalmazó meghajtóra teszed. Erre a rajongók jöttek rá.. Na de.. a Support mit írt nekem? Belső kapcsolati problémák miatt nem csatlakozik az Airborne. És van akinek 2012 óta ugyan az a baja a játékával.. Nincs semmi belső kapcsolati probléma, csak nem tudnak megoldást a dologra. Mai napig árulják, mai napig ugyan az a probléma Win7-től felfele. Mit mondanak rá? Speciális csapathoz irányítják a problémát (tavaly július óta teszik ezt..), vagy hogy majd egyszer csak helyrejön.

2015. júl. 13. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
#3-mas. Köszi a választ nekem is pont ezt mondták mint neked.Mindig amikor nem jó a net újraindítom a modemet, és ellenőrzöm a kábeleket. Biztos hogy nem a géppel, vagy a kábellel van a baj.
2015. júl. 13. 14:51
 7/10 A kérdező kommentje:
Bocsi nem hármas hanem ötös :) Nem figyeltem :)
2015. júl. 13. 14:52
 8/10 anonim válasza:

Tisztelt Kérdező!



A szolgáltató köteles az internet minőségre vonatkozó hibabejelentést 48 órán belül kivizsgálni és annak alapján értesíteni az előfizetőt a hibaelhárítás körülményeiről. A szolgáltatónak a hibabejelentést nyilvántartásba kell vennie és a hiba elhárításának módjáról és időpontjáról, eredményéről a szolgáltatónak az előfizetőt értesítenie kell. Ezen kívül a szolgáltató köteles az előfizető által bejelentett, a hibabehatároló eljárása eredményeként valósnak bizonyult, érdekkörébe tartozó hibát a bejelentéstől számított 72 órán belül kijavítani.


A hiba javításának sikerességéről a szolgáltatónak meg kell győződnie. Nem minősül elhárítottnak a hiba, amennyiben az előfizető az eredeti hibabejelentés szerinti hibát ismételten bejelenti a hiba elhárításáról szóló szolgáltatói értesítéstől számított 72 órán belül.


Amennyiben a szolgáltató a hibát neki felróható okból 72 órán belül nem hárítja el, a határidő utáni időtartamra az előfizető kötbérre jogosult.


A kötbér összege, a szerződésben vállalthoz képest alacsonyabb minőségű szolgáltatás esetén a havidíj egy napra vetített összegének a négyszerese, teljes szolgáltatás kiesés esetén (ha a szolgáltatást egyáltalán nem lehet igénybe venni) az előbbi összeg nyolcszorosa. A kötbért nem kell igényelni, azt a szolgáltató automatikusan köteles kiszámítani és az előfizetőnek jóváírni.


A fenti határidők, illetve a kötbérfizetési kötelezettség kizárólag akkor terheli a szolgáltatót, ha az adott hibát az előfizető bejelentette.


Tájékoztatjuk, hogy az előfizetőnek lehetősége van az elektronikus hírközlési (pl.: televízió, internet vagy telefon) szolgáltatásra vonatkozó szerződést bármikor felmondani (azaz egyoldalúan a jövőre nézve megszüntetni). Nem mellékes azonban, hogy az előfizető határozott vagy határozatlan időtartamra kötötte-e meg a szerződést.


Ha a határozott időtartamú szerződést, amelyben kedvezményeket vett igénybe az előfizető („hűségszerződés”), még a határozott idő lejárata előtt akarja felmondani, akkor a szolgáltató által meghatározott mértékű pénzösszeget (jellemzően kötbér címén) kell megfizetnie. Ez az összeg azonban semmiképp sem lehet több, mint az előfizető által már a felmondási idő lejártáig igénybe vett kedvezmények összege (pl. az elengedett belépési díj, a kifizetett havidíj). Azaz a szolgáltató kizárólag az előfizető által, a felmondásig igénybe vett kedvezményeket követelheti, a felmondáshoz egyéb hátrányos jogkövetkezményt nem fűzhet. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet.


Azonban a fogyasztó nem köteles a kötbér megfizetésére az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 6/2011 (X. 6.) NMHH rendelet 21. § (5) bekezdése alapján. E szerint a szolgáltató nem kötelezheti kötbér megfizetésére a fogyasztót, amennyiben például a miatt mondja fel az előfizető az előfizetői szerződést, mert a szolgáltató a hibabejelentéseit követően a hibát 30 napig nem tudja elhárítani.


Tájékoztatjuk, hogy a fentiekben említett kötbér, illetve a szerződés felmondása vonatkozásában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) fordulhat, amely széles körben jogosult vizsgálni, hogy a hírközlési szolgáltatók betartják-e a jogszabályokban és az Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat.


Az NMHH elérhetőségei:


Honlapcím: www.nmhh.hu

E-mail: info@nmhh.hu

Levelezési cím: 1376 Budapest, Pf. 997.

Fax: (+36 1) 468 0680

Központi tájékoztatási telefon: (+36 1) 468 0673


Kérjük, hogy a hatóság tanácsadó tevékenységéről való visszajelzés érdekében - akár név nélkül - töltse ki az alábbi linken található, egy perces ügyfél elégedettségi kérdőívet: [link]

Köszönjük!


Üdvözlettel: NFH Fórum admin1

[link]

2015. júl. 14. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a hosszú értelmes választ! :)
2015. júl. 14. 12:12
 10/10 anonim ***** válasza:
Ez de komoly! :D Nekünk ugyan ez a Vidanet van. Borzalmas. 4-5 hónapja szívunk vele. 4-5 héten keresztűl hívogattuk az ügyfélszolgálatot hogy küldjenek ki egy embert hogy nézze meg miért lassú a net meg minden. Azt megkérdezhetem milyen típusú új modemet adtak?? (Egy pontos típús kellenne, hátha tudok szerezni valahol.) A milyenk kb 10 éves és valószínű az a rossz. Mi vettünk eggyet, de az nem működik. Nem kommunikál a vidanettel. Ami most van az D-link 360R. Nekünk meg papíron 10 megás a net de a valóságban kb 5. Ha a router is be van üzemelve akkor ilyen 3, valamennyit mér a speed test. Modemmel csatlakozva meg 5mb kb. Az a baj ahol mi lakunk csak telefon vonal van semmi más. Nincs kiépítve semmi. Nekünk már nincs határidő meg semmi, lépnénk is innen, mert ez egy forintot nem ér, de ha ki is lépünk nem tudjuk hova léphetünk át.
2016. febr. 16. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!