Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Vásároltam horgászorsót...

Balogh István Lajos kérdése:

Vásároltam horgászorsót kettőből kettő hibát produkált. Vissza akarom cserélni, más termékre vagy a pénzemet visszakapni. Van mód valamelyikre, vagy forduljak a Fogyasztóvédelemhez?

Figyelt kérdés

Hibajelenségek :


1,a Az eggyik orsó hajtókarja használat közben eltört a leggyengébb ponton.


2,a A másik orsó a hal fárasztása közben az elsőfékrendszer vélhetően elégtelen működési zavarában,nem megfelelően működött,ami miatt a fárasztott hal,nem vagy csak alig fáradt.Ebből fakadóan sem élmény nem volt a horgászat,sem pedíg nem kíméletes volt az állat partra vonszolása.A zsinórt nem folyamatosan hanem eggyálltalán nem engedte csúszni,lazítás esetén pedíg többször megcsúszva sem engedte azt a megfelelő mértékben.Amennyiben a fék túlságosan ki van engedve,úgy a szabadabban húzhatja a zsinórt mindenféle irányválltoztatással eggyütt,de ekkor a horgásztársak állásaiból az ő zsinórjaikat is összeszedheti,ami nagy gubanchoz vezet,és anyagi kár is jelentkezhet.Nem beszélve a horgásztársak nagymértékű zavarásáról.


Ennek a hibajelenség pontosabb leírása : Az elsőfékrendszer folyamatos zsinóradagolását van hivatott ellátni.Gondolom ha ez meghíúsul,akkor nem megfelelő.

Nem vagyok horgászorsó szervízes,így nem piszkáltam meg a szerkezetet,sem kívűlről,sem belűlről,azaz érintetlen állapotban vittem vissza a boltba.

Szeretnék a vásárlói jogommal élni és elállni a vásárlástól,(3 napon belül jeleztem a hibát és vittem be a boltba)mert a termék függetlenül az árától nem megfelelő,azaz kettőből kettő olyan hibát produkál ami a tartós használati cikkből fakadóan minőségbeli problémákra utal.Mik a lehetőségeim?



2013. aug. 17. 12:40
 1/3 anonim ***** válasza:
Jók a lehetőségeid vissza kell adniuk a pénzt.
2013. aug. 17. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Nah azt nemadták vissza.
2013. aug. 17. 15:20
 3/3 anonim válasza:

Hibás termék esetében a fogyasztó a vásárlástól számított két éven belül érvényesítheti szavatossági igényeit.


Ennek alapján elsõsorban az árucikk javítását vagy cseréjét kérheti. A javítás és csere közül a fogyasztó választhat, kivéve ha a választott igény teljesítése lehetetlen vagy aránytalan.


Jelen esetben nem volt jogszerűtlen, hogy a kereskedő egyből nem akarta visszafizetni a vételárat, hiszen elsősorban javítással orvosolhatja a hibát, amennyiben az gyártási eredetű (és nem a helytelen használat okozta). Bejegyzéséből nem derül ki, hogy a kereskedő mit ajánlott fel a panasz rendezése során.


Abban az esetben, ha a kereskedõ sem javítani, sem cserélni nem tud, illetve nem hajlandó, a fogyasztó árleszállítást érvényesíthet vagy elállhat. Elállás esetén a kereskedõ köteles visszafizetni a vételárat (a hibás árucikk visszavétele mellett). Jelentéktelen hiba esetén azonban elállásnak nincs helye.


Az említett kétéves igényérvényesítési határidõ során a bizonyítási teher a felek között megoszlik. A vásárlást követõ elsõ hat hónapban a bizonyítási kötelezettség a kereskedõt terheli. Ennek alapján, ha a hiba hat hónapon belül merül fel és a kereskedõ vitatja a fogyasztó kifogását, neki kell bizonyítania, hogy a termék hibája a használatból adódott, nem pedig gyártási eredetû. Amennyiben ennek nem tesz eleget, helytállni tartozik a fent említett módokon, azaz javítani, cserélni köteles vagy árleszállítást adni, illetve a vételárat visszafizetni. Nem köteles azonban három napon belül visszavásárolni a terméket, vagy egyből cserélni, mivel a 3 munkanapos cserekötelezettség a jótállásos termékekre vonatkozik.


Álláspontunk szerint nem tekinthetõ bizonyításnak az, ha a kereskedõ csupán az álláspontját közli (miszerint a termék hibája nm gyártási eredetű), azonban ennek megalapozottságát nem igazolja (pl. egy szakvéleménnyel).


Mindezek alapján azt javasoljuk Önnek, hogy vegye fel ismételten a kereskedõvel a kapcsolatot és hívja fel õt a bizonyításra.


Amennyiben ennek a kereskedõ vonakodik eleget tenni, jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz vagy békéltetõ testülethez kell fordulnia. A békéltetõ testülethez fordulást az eljárás egyszerûsége, gyorsasága, valamint költségkímélõbb jellege miatt tekintjük kedvezõbb választásnak.


Abban az esetben, ha a kereskedõ a minõségi kifogását nem a jogszabályoknak megfelelõen intézte, így például nem vett fel jegyzõkönyvet a reklamációjáról, lehetõsége van bejelentést tenni az Ön lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi felügyelõségen.


Üdvözlettel: NFH admin1


----------------------------------------------------------


Portáljaink / Our websites:


Híreinket megtalálja weboldalunkon / News, official webpage: www.nfh.hu

Fórumportálunk itt érhető el / Forum portal: www.nfhforum.hu

Nemzeti Fogyasztói Termékkosár oldalunk elérhető itt / National Consumer Basket page: www.termekkosar.hu

Fiataloknak szóló oldalunk / Webpage for youth: www.nfhokoskosar.hu

English official portal: [link]



Facebook oldalaink / Our Facebook pages:


NFH / HACP: www.facebook.com/NFH.hu

Nemzeti Fogyasztói Termékkosár / National Consumer Basket: www.facebook.com/termekkosar

NFH Okoskosár / HACP Smart Basket: www.facebook.com/nfhokoskosar

English Facebook page: www.facebook.com/HACP.NFH

Kövessen minket a Twitteren is / Follow us on Twitter: [link]



Európai Fogyasztói Központ / European Consumer Centre Hungary:


Az Európai Fogyasztói Központról a www.magyarefk.hu oldalon olvashat. /

You can get information of the European Consumer Centre Hungary here: www.magyarefk.hu/en.html

Facebook oldal / Facebook page: www.facebook.com/EuropaiFogyasztoiKozpont

2013. aug. 26. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!