Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Van lehetőségem automatikus...

Van lehetőségem automatikus mentést készíteni egy céges szerveren lévő excelről?

Figyelt kérdés

Van egy raktározási táblánk (amit a ti segítségetekkel tudtam összerakni, ezért ezúton is hála :D ), ami nagyon jól beválik.

Havi szinten készítünk új táblát, addig egy táblába vezetjük kimenő-bejövő forgalmat.

A gondom az, hogy ebben az egy hónapban bárki bármikor bele tud visszamenőleg nyúlni, akár a másik műszakban dolgozó kolléga is, ergó ha nekem ma készlet vagy kasszahiányom van, akkor átírom a tegnapi kolléga által beírt adatokat, és hipp hopp már neki van hiánya.

Első körben lapvédelemre gondoltam, de ezzel az a bajom, hogy nem akarok mindennap belépkedni és lezárogatni az adott napot, nem szeretnék magamnak többletmunkát csinálni.

Ezért gondoltam arra, hogy csinálhatna az excel 24 óránként egy biztonsági mentést (mindig külön fájlba), amit a telepen lévő kolléga nem ér el, és ha valahol eltérés van, akkor ezen ellenőrizhetőek a dolgok.

Ez megoldható? Vagy van esetleg működőképesebb ötletetek a problémára?



2020. szept. 9. 15:12
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy amit szeretnél azt úgy hívják hogy raktárkezelő vagy készletnyilvántartó.

Erre vannak szoftverek (jómagam is csináltam már hasonlót egyedi igényre), de a neten is találsz kész programokat amik jóval olcsóbbak mint az egyedi fejlesztés. Ezek többsége nyilván fizetős (de talán még egy-két ingyenes megoldásra is rá lehet bukkanni), de mivel szinte egy excel is ellátja a feladatot, nem kell bonyolult vállalatirányítási rendszerek között keresgélni, szóval olcsón megúszható.


A házibarkács tök jó hobbinak, vagy tanulásnak, de ha a vállalkozásról van szó és PÉNZRŐL akkor lehet jobban járnál ha ezt olyanra bíznád aki tudja is, hogy mit csinál pontosan. Nem azt mondom, hogy kisebb feladatokat nem lehet házi "tákolással" megoldani, de ezt maximum addig érdemes míg nincs igazán tétje. Hidd el, láttam már olyan céget, amelyik megspórolt 60-70-200eFt-t egy szoftveren és bukott kb 1 milliót a barkács adminisztráció miatt.


Nyilván ezt csak te látod, ennek mekkora a tétje, én csak arra akartam felhívni a figyelmed, hogy ide már az excel kevés lehet.

2020. szept. 9. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:

#10-es igen, és ez univerzális tud lenni, más programot is indíthatsz..

Egy dolog, a feladatütemezőben ha beállítottad, akkor gépet érdemes újraindítani,mert addig nem jelzi jól emlékeim szerint.


De egyébként #11-es értek egyet.

Sajnos túl szokás tolni az excelt, néha én is használom komplexebb feladatokra, de a legnagyobb baj, hogy brutális hibákat lehet elkövetni vele, főleg, ha nincs keresztellenőrzés.


Pl: tarományon kívülre írsz és nem számolja bele, vagy számnak látod, de szövegnek érti...stb..

2020. szept. 9. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 A kérdező kommentje:

Jelenleg még a füzetről térünk át az excelre, úgy gondolom, hogy első lépésnek jó lesz.

Tervezek én is egy komolyabb szoftvert, de ez még egy útszéli raklapos telephely, arra pedig elég ez a védelmi megoldás, illetve maga az egyszerű tábla, tekintve, hogy van összesen 12 féle termékünk amivel dolgozunk, illetve erre ráhúztam egy kasszaszámolót, segítségnek, hogy ne számológéppel kelljen csekkolgatni, hogy hol áll a kassza.


De a jövőben mindenféleképpen integrálunk egy komolyabb rendszert, de azt csak akkor ha már a másik telep is készen áll erre, és lesz rá kapacitásunk, hogy egy átfogó komoly rendszert dolgozzunk ki. Most még elfér az excel.


Ellenben köszönöm a támogató szavakat, nagyon hasznosak :)

2020. szept. 9. 16:56
 14/14 anonim ***** válasza:
100%

Fogod a Google Docs-ot, nyits benne egy táblát, minden munkatársnak regisztráls egy accountot, megosztod a munkatársakkal a táblát és az eszközöknél beállítod az értesítési szabályokat úgy, hogy naponta kapj egy kivonatot a módosításokról, így nap végén lesz egy átfogó képed a változásokról.

Ha ez is pluszmunkát jelent neked, akkor egyszerűen csak bemész a fájl menübe, és visszanézed a verzióelőzményeket.


De ha valami komolyabbat akarsz, akkor fogod mondjuk az ingyenes a Dolibarr-t, az Odoo-t, a Square POS-t vagy valamelyik másik free ERP-t és azt használod. Ha ezek közül egyik sem fedi le az igényeiteket, akkor keresel egy komolyabb középiskolást, aki pár ezerért összerakja MS Access-ben azt, amire szükséged van.

De a legjobb valóban az lenne, ha megvásárolnál egy készletnyilvántartót.

2020. szept. 9. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!