Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Mi lehet a probléma? (UDK)

Mi lehet a probléma? (UDK)

Figyelt kérdés
Blenderben csináltam egy kockát, vágtam rá egy ajtót. Importáltam UDK-ba(Unreal development kit), de ha az ajtón benézek átlátok az egész kockán. Igazából minden lyukas dolognál előfurdul ez a probléma.
2011. márc. 5. 21:26
 1/1 anonim ***** válasza:

Nem értek az UDK-hoz, és a Blendert is csak kicsit ismerem, de amit leírtál, az láthatósági dolog. Próbáld a Blenderben a kockát úgy exportálni (vagy beállítani valahol) hogy kétoldalas legyen.

Amikor egy tárgyat készítünk 3D-ben, akkor a lapoknak van egy globális láthatósági tulajdonsága. Ha a kamerához képest a lapot alkotó pontok az óramutató járásával ellentétes irányban vannak, akkor a lapot a kamera látja, ha azonos irányban, akkor nem látja. A kétoldalas objektumok esetén ezt nem veszi figyelembe a rajzoló (renderer).

Ennek történelmi okai vannak, mert a számítógépes grafika őskorában minden egyes képpont kirajzolása nagyon "drága" volt, sok processzoridőt vett igénybe.

Egy bonyolult szín (scene) rajzolásakor felmerül a kérdés, hogy azokat a dolgokat, amik biztosan nem láthatóak miért rajzoljuk ki? Végül ez lett az alap definíció, ami globálisan nem látszik, azzal nem is fog foglalkozni a rajzoló.

2011. márc. 6. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!