Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Hogy kell animciós képet...

Hogy kell animciós képet photoshoppolni?

Figyelt kérdés

Animált képek esetében nem működik minden olyan simán mint a photoshopban mintha igazi képet szerkesztenék és vagy rosszul keresek rá vagy nem nagyon vannak ilyen tutorialok.


Esetleg erre van egy másik program?



2018. júl. 7. 09:46
1 2
 1/14 tabaki ***** válasza:
Nem mondhatnám, hogy értem a dolgot. Szerintem minden képkockát egyenként meg tudsz szerkeszteni, pont úgy, mint egyéb képeken. Hogy azok mitől "igazibbak", mint az animációba fűzött képek, az maradhat a te titkod -- szerintem nincs lényegi különbség.
2018. júl. 7. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Tabakinak igaza van, animált képek szerkesztése is ugyanolyan "sima", mint állóképeké. De azt tudnod kell, hogy a Photoshop nem After Effects, amiben egy kattintással az egész videóra rá tudsz húzni egy effektet. Photoshopban erre van az automatizálás (Window - Automate ha jól emlékszem), ha le van mentve az összes képkocka külön, akkor az első képet megnyitva felveszed (Record) a műveletet, amit végre akarsz hajtani (fontos, hogy az utolsó két művelet legyen a mentés és a kép bezárása, ha nem akarod kidögleszteni a gépedet), majd automatizálod, amit egy-egy mappára tudsz alkalmazni, ilyenkor a Photoshop helyetted megnyitja a képet, effektezi, elmenti, bezárja, megnyitja a következőt és így megy végig az összes képen ezerszer gyorsabban, mintha kézzel próbálnád megcsinálni.


Ha olyan szerkesztést kell végre hajtanod, hogy az minden képkockán egyedi legyen (pl egy háttérelem kivágása), azt Photoshopban képkockánként kell megcsinálnod, de nem is erre lett kitalálva ez a program. Ilyen mozgóképes utómunkákra van az After Effects.

2018. júl. 7. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:

itt most csak animációs képről van szó nem animációs gifről sem animációs videóról


Olyanra gondoltam mint az SFM vagy a G-mod headhack-et megphotoshoppolni hogy ne látszódjon a nyoma. A probléma az hogy a head és a body teljesen más árnyékolást és a $bumpmap sem ugyanaz és nem tudom megoldani hogy ne látszódjon.

2018. júl. 7. 14:11
 4/14 anonim ***** válasza:

Nem tudom, miről beszélsz, de azt látom, hogy képzavarban szenvedsz. A Photoshop képet, GIF-et meg még esetleg videót tud kezelni, de ha jól rémlik, azt is csak GIF-fé konvertálva, úgyhogy ha ezek egyike se kell neked, akkor ahhoz a Photoshopnak nagy eséllyel semmi köze. A bumpmap alapján 3D-re tudok tippelni, amire ott a Blender (teljesen ingyen), de nagyon zavarosan írsz, nem tudom kivenni, hogy mit szeretnél. A Photoshopnak van minimális 3D-s tudása, de valljuk be, az azért igencsak gyengécske. Bump/Normalmap konverátálásra szeretem használni, ha lusta vagyok, de kb. ennyi és annak se mindig jó az eredménye.


Amit tisztába kell tenned, hogy a GIF animációs képet jelent. Még esetleg a Flash-ből kimentett cuccokra rá lehet húzni ezt, amennyiben nem tartalmaz ActionScriptet, de legelterjedtebben a GIF-re mondjuk, hogy animációs kép, és ha ezt mondod, minden a témában jártas ember erre fog asszociálni és könnyen félreértések kereszttüzében találod magad.

2018. júl. 7. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 tabaki ***** válasza:
47%
Lassan tényleg elmondhatnád, miről van szó. Ezek szerint az "animált kép" csak egy animációból kiollózott képkockát jelent? Tehát egy 3D-programmal hibásan renderelt képet akarsz kiretusálni? Milyen alapon titulálható ez "nem igazi" képnek, hiszen ugyanolyan adatokról van szó, mint egy fényképezőgéppel, szkennerrel, képszerkesztővel, vagy bármiféle képgeneráló program használata esetén? És még mindig nem kaptunk egy kukk infót sem arról, mi akar lenni a "nem működik minden olyan simán" kitétel. Földön csúszó fantáziával megvert, együgyű népek vagyunk, akik nem tudnak mit kezdeni az ilyen mégoly sokat sejtető utalásokkal sem. Amíg köntörfalazás nélkül -- sőt, ezentúl esetleg értelmezhető mondatokkal körítve -- a képünkbe nem vágod az igazságot, addig a problémának a megsejtése is kevés reménnyel kecsegtet, nemhogy még a megoldása.
2018. júl. 8. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:
#5: a #3 válaszomba tiztáztam
2018. júl. 9. 09:49
 7/14 tabaki ***** válasza:

Dehogyis. Ha nem tűnt volna fel: A következő két választ pontosan azért kaptad, mert a #3 egy értelmetlen zagyvaság. Annyival többet tudtunk meg, hogy ennek a bizonyos képnek valami köze lehet a lustaságból csak rövidítésükkel megnevezett Source Filmmaker illetve Garry's Mod jellegű 3D-programokhoz. Ha ezt a $bumpmap változó emlegetésével összevetem, akár odáig is rugaszkodhat a képzeletem, hogy te tulajdonképpen a textúrát akarod úgy megszerkeszteni, hogy az a rendereléskor hitelesebb képet adjon. Nem, mintha a ködös „tisztázásod” tápot adna ennek a gondolatnak, de nem is zárja ki. Az mindenesetre ellene szól, hogy ebben az esetben teljesen hétköznapi képszerkesztésre lenne szükség, így nemigen világosodik meg a probléma általad továbbra is titokban tartott mibenléte. A drága mobilnet miatt nem vettem a fáradságot arra, hogy utánajárjak, hogyan tárolja ezeket a képeket az említett két program, de remélhetőleg van rá mód, hogy külső fájlokból olvasd be őket. Talán errefelé érdemes keresgélned:

[link]

[link]


+

Természetesen nem tudhatom, te voltál-e, aki az előző hozzászólásomat lepontoztad, de valószínű, hogy akárki más inkább kifejtette volna, hogy mi az, amit helytelennek talál benne. Ha te voltál, javaslom, hogy olvasd el a sajátjaidat is, hogy csakugyan olyan százszázalékosan tisztáztál-e mindent, hogy a lelkedre kelljen venned a segítő szándékú figyelmeztetést. Szerintem nem. Huszárosan előrukkoltam ugyan egy feltételezéssel, de semmi garancia arra, hogy bármi hasznát látod. Vedd figyelembe, hogy csak előtted világos, miről van szó, mert te küszködöl ezzel a problémával. Mindenki más csak annyit ért meg belőle, amennyit ténylegesen szavakba foglalsz belőle.

2018. júl. 9. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 tabaki ***** válasza:
+ Jaj, ezek a szóismétlések, úgy tűnik örök időkre meg vagyok verve velük! Az utolsó mondatból tetszés szerint húzd ki az egyik „belőle” szót.
2018. júl. 9. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:

10 órakor írni akartam egy nagyon részletes választ de elment a netem és karba veszett amit írtam és lusta vagyok ugyanazt a hósszú szöveget rekreálni szóval most pontokba szedve írom le neked:


- mivel S.F.M.-ben nem lehet modellt szerkesztem kitaláltak a programhasználók egy úgynevezett "headhack" módszert

- a headhack nyomot hagy a nyakrésznél általában eltakajuk egy gallérral vagy a kezével stb

. ezt a nyomot photoshoppal akartam orvosolni de akárhogy próbáltam nem ment

- aztán arra gondoltam 3d képt lehet nem ugyanazzal a módszerrel kell pshoppolni mint az "igazi" képeket

- mivel erről nem nagyon találtam semmit jött a kérdés: Hogy kell animációs képet photoshoppolni?

2018. júl. 9. 22:58
 10/14 anonim ***** válasza:

Na ez már sokkal jobb, és sokat segít abban, hogy megértsük a problémát. Nem mondom, hogy különösebbképp értek az SFM-hez, de két dolog jutott az eszembe.


1. Ha jól értem, az előzőekben arra utaltál, hogy külön map van a testhez és a fejhez? A módszer ugye az lenne, hogy Photoshopba behívva átszínezed vagy elmaszatolod a hibát, hogy beleolvadjon a modelbe, de ha a hiba pont a két külön map határán van, az elég necces, és akkor ez felejtős.


2. A másik, ami miatt hangsúlyoztam, hogy az SFM nem igazán a területem, hogy esetleg ha lehet FBX-et konvertálni a modelből vagy valamilyen más módon behívni Blenderbe, akkor a Blender festőeszközeivel közvetlenül a 3D-s térben tudnád átfesteni vagy elmaszatolni a hibát. Nem tudom, ez mennyire tud működni, esetleg ennek utánanézhetnél. Illetve egy villám kereséssel ezt találtam a Blender-SFM átjárhatóságra, de nem biztos, hogy jó ez neked:

[link]

2018. júl. 10. 00:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!