Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » A 3D-modellezés nehéz szakma?

A 3D-modellezés nehéz szakma?

Figyelt kérdés
nemtom

2020. márc. 24. 03:29
 1/8 anonim ***** válasza:
44%
Igen. Ahhoz, hogy jó művész légy kell 5-10 év gyakorlás.
2020. márc. 24. 03:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
86%

A 3D-modellezés és a kulcsszavaidban megadott programnyelvekből (C++, Java, PHP) és a témaválasztásból eredeztethető programozás kissé távol állnak egymástól.


A játékfejlesztő cégeknél éppen ezért külön keresnek 3D modellezőt:

[link]

és programozót:

[link]

mert két külön terület.


Persze a programozás tud segíteni a 3D modellezőnek - gondoljunk csak a generatív/procedurális művészetre - illetve jó, ha egy játékfejlesztésben dolgozó programozó ért a művészek nyelvén is.

2020. márc. 24. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Szerintem a jövőben ennek nincs semmi értelme . Én imádok 3D modellezni ,inkább művészkedni , képeket létrehozni , értek is a programhoz de hogy ezzel a tudással egy vasat nem lehet keresni az is biztos.


Akik ezeket a játékokat készítik azok sem rajzolnak semmit , beszkennelik kamerával azt legfeljebb berendezik a várost és leanimálják a mozgásokat de azt sem hisz azt is megveszik készen és csak ráhuzzák a beszkennelt figurára.


Régen 5 10 éve még lehet hogy rajzoltak de a jövőben ez szükségtelen.


Állítólag pénzt lehetett keresni azzal hogy a modeljeidet feltöltötted ilyen adokveszek oldalakra de én egy vasat nem kerestem vele ill pár dollárt kaptam egy olyan munkámért amin hónapokat dolgoztam.


Ez 4 5 éve volt akkor is többezer felhasználó többezer lámpaoszlopa meg tűzcsapja volt felrakva pár centért és állítólag ezek kerestek vele valami értelmezhető pénzt a sok kicsi alapon.


Hülyeség én azt mondom hiszen sehova nem kell 3d rajzoló , hisz ha ez egy ipari gyár az eleve mérnökökkel tervezi meg cad cam szoftverbven a gyártmányt ,autót gépet akármit szóval előbb van kész 3d ben amit csnálnak mint fizikailag.


Nem értelmezhető az hogy miért lenne szüksége valakinek a mai világban 3d modellekre .


Álláskeresőn kiváncsságból bejelöltem magam én is hogy 3D állás érdekel, állandóan dobálja fel ilyen játékgyártó cégek hogy keresnek munkást de amikor felsorolja a tudáskövetelményt akkor a 20 mondatból kb egyet sem értek . Kb köze nincs ahhoz amire te gondolsz 3D alatt . Ez mérnök informatikai programozói anyámkínja aminek kb semmi köze nincs ahhoz hogy te letudsz ülni egy blender elé és baromi profin meg tudsz csinálni pl a magyar parlamentet.


Itt nem ilyen tudás kell hanem a játékok működésének a leprogramozása ami agyilag teljesen más terhelés és egyáltalán nem szórakoztató nem élvezetes .

2023. jan. 5. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

"Akik ezeket a játékokat készítik azok sem rajzolnak semmit , beszkennelik kamerával azt legfeljebb berendezik a várost és leanimálják a mozgásokat"

Azért egy űrlényt, vagy bármilyen képzeletbeli dolgot nem szkennelnek be (hacsak nem valós gyurma/agyagmodellt használnak, de azt is meg kell csinálni valakinek).


Ott a (3D modellező) művészekre (mert külön van, aki a modelleket gyártja, külön van, aki "csontvázat" készít hozzá és animálja azokat - utóbbinál esetleg egy ember mozgását rögzítik motion capture technológiával - külön foglalkoznak a világítással, a textúrákkal, az árnyalásokkal, stb...) van hagyva a dolog és nem CAD/CAM-et használnak (az mérnöki terület, kissé más), hanem 3D modellező programot - Blendert, Maya-t, 3d Studio Maxet, stb.... - lásd a már belinkelt álláshirdetéseket.


És akkor nem beszéltünk még a procedurális grafikáról/modellezésről/pályaszerkesztésről, mert az meg egy külön, jelenleg feltörekvő terület (Minecraft, No Man's Sky, stb...).

2023. jan. 5. 14:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Én meg a csontvázazást kivéve mindhez értek valamilyen szinten mert egyedül mindent tudnom kellett ha meg akartam csinálni . És mire megyek ezzel ? Semmire mert az iskolához érettségi kell és ott se fognak mindent megtanítani hanem csak egy két dolgot többszázezer ft ért . Utána meg sehova nem vesznek fel ilyen tudással , azok a külföldi álláshírdetések 20 követelményt felsorolnak hogy ilyen szoftver meg olyan szoftver 5 éves gyakorlat stb , hagyjuk már .


Lehet hogy külföldön angolul tudsz valami ilyet csinálni de magyarul semmit.


Minecraft ? Az a dedós hülyeség ami pixelekből áll? KOmolyan ez valami professzionális grafikai szaktudás eredménye ? :D

2023. jan. 7. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"Én meg a csontvázazást kivéve mindhez értek valamilyen szinten mert egyedül mindent tudnom kellett ha meg akartam csinálni ."

Az kevés. Nem is rólad van szó, hanem a 3D modellező művészekről.


"Lehet hogy külföldön angolul tudsz valami ilyet csinálni de magyarul semmit."

Az informatika nyelve az angol. Ha nem értesz hozzá, az nem a te pályád.


"Minecraft ? Az a dedós hülyeség ami pixelekből áll?"

Ott nem is a grafika a lényeg - mint írtam is: az egy külön terület - hanem a procedurális pályagenerálás.

És ahhoz képest, hogy pixelekből áll, 200 millióan töltötték le (a "dedós hülyeség" meg a "pixelekből álló" grafika ellenére is - a játékmenet adta el a játékot), a Microsoft 2,5 milliárd dollárért vásárolta fel a fejlesztő Mojang-ot.

2023. jan. 7. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
2 milliárdan is letölthetik attól az még egy rakás szrrar. Nekem ne akard már megmagyarázni hogy kockák mozognak meg eltünnek és akkor ez hű de nagy élmény. Az egy nyers programozás , semmi köze a cgi hez . A 3d művész meg inkább képeket csinál ,nem hiszem hogy csontávazakat animálna vagy motion trackelne mivel nem is kell neki mozgatnia alakokat ,az már megint más azt úgy hívják hogy animációs film de azt se a művész csinálja hanem a művész stílusa szerint gyártják le . Az autók vonalvezetését sem gépen készíti a művész hanem ceruzálal rajzolja le egy papírra és az lesz felvíve gépre.
2023. jan. 8. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

"Nekem ne akard már megmagyarázni hogy kockák mozognak meg eltünnek és akkor ez hű de nagy élmény"

Mint írtam, ott nem a vizuális élmény adja el a terméket.


"Az egy nyers programozás, semmi köze a cgi hez."

Nem is állítottam azt. A procedurális pályagenerálás/grafika (de ide tartozik a zenekészítés is) egy művészeti/programozói határterület.


"A 3d művész meg inkább képeket csinál ,nem hiszem hogy csontávazakat animálna vagy motion trackelne mivel nem is kell neki mozgatnia alakokat ,az már megint más azt úgy hívják hogy animációs film de azt se a művész csinálja hanem a művész stílusa szerint gyártják le ."

De, ő csinálja. Számítógépes játékoknál is. Van erre külön terület a játékfejlesztésen belül - lásd az előbb belinkelt Ubisoft-állásajánlatokat.

2023. jan. 8. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!