Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Hogyan lehet saját számítógépe...

Hogyan lehet saját számítógépes játékot csinálni?

Figyelt kérdés
Jelenleg programozást tanulok iskolában, még nem olyan nagy szinten, de kíváncsi lennék hogyan lehet játékot csinálni. Hogy kódokból hogyan tudok összerakni egy programot, miket kell hozzá használnom, hogyan tudok modellezni stb. Későbbiekben szeretnék majd akár mindent a nulláról megírni, nem pedig ilyen unitys motort meg ilyesmiket használni, hogy ezeket milyen módon hogyan lehet megcsinálni?

2020. márc. 24. 21:30
 1/9 anonim ***** válasza:
63%
elég bonyolultan, unity motor nem rossz!
2020. márc. 24. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
93%

Mi a bajod a unityval? Na tessék itt egy játék unity nélkül:


print("gondoltam egy számra")

if input() == "42":print("nyertél, gratulálok")

2020. márc. 24. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Nincsen bajom vele, csak kíváncsi vagyok mennyire nehéz, és hogyan kell elkészíteni egy játékmotort
2020. márc. 24. 22:38
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Egy játékprogramhoz nem feltétlenül kell motor.


A motorokat arra találták ki a fejlesztők, hogy kis energiabefektetéssel állíthassanak elő másik, harmadik, sokadik játékot. Pl 2D platform játékok esetében elég az erőforrás fájlokat (grafika, hang) lecserélni, kissé megcifrázni a core logikát és kész az "új" game. Ezt később kiterjesztették az összes többi játéktipusra (stratégia, 3D, logikai), mivel a feladat, az alapséma mindegyiknél hasonló.


Amúgy, motor fejlesztéséhez tisztában kell lenni a fizikával, a geometriával és nagyon erős matematikai készséggel kell bírni, hogy a motorod a lehető legjobban ki tudja használni a számítógép lehetőségeit.

2020. márc. 25. 04:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Még annyit, hogy a motor esetében többet kell dolgozni, mert meg kell írni olyasmit is, amit az egyik játék nem igényelne, de a másik igen. Pl. háttér scroll. Az egyiknél elég volna csak horizontális, a másiknál meg vertikális.

Vagy az egyiknél elég a sima ütközés vizsgálat (tetris), a másik meg igényel pixel szintűt is.

Persze ezt a többletmunkát visszakapod már a második játék fejlesztésénél.


Egy 2D motor esetében a legalapvetőbb dolgok, a teljesség igénye nélkül:

Sprite és háttér animáció,

sprite és háttér mozgatás két vagy három sík mentén,

hang (zene plusz effekt) lejátszás lehetősége,

mindezek belső szerkezeti felépítése, elrendezése (saját formátumok),

valamint alapvető, programozható (scriptelhető) munkalogika.

2020. márc. 25. 04:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
51%
#2 Ez a játék így túl könnyű, nyilvánvaló hogy 42-re gondolsz, elvégre 6x9.
2020. márc. 25. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
65%

" #2 Ez a játék így túl könnyű, nyilvánvaló hogy 42-re gondolsz, elvégre 6x9."


Lol,

6 x 9 az 54. Legalábbis felénk.

2020. márc. 25. 09:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
55%
#7 Kérlek ne szólj közbe, ha nem tudod hogy miről beszélünk. ;-)
2020. márc. 25. 09:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Egy játékmotort nagyon nehéz jól megcsinálni. Egy jó játékmotor több 10.000 sorból áll.
2020. márc. 30. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!