Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Unity-be hogy lehet több...

Unity-be hogy lehet több szinteret futtatni egymástól függetlenül?

Figyelt kérdés

Ugye ha betöltök 2 szinteret, akkor mind kettőnek a szintere látszódik, interakcióba lehet vele lépni, stb. Ez nekem pont nem jó. Nekem az kéne hogy a két szintér egymástól függetlenül fusson.


Nem szeretném a szintereket egymás alá/mellé tenni, mert az egész térre szükségem van, meghatározatlan kiterjedésbe. Egymástól függetlenül akarom futtatni a szintereket. Vagy ez unity-be lehetetlen?


2020. aug. 29. 21:22
 1/8 anonim ***** válasza:
Nem nagyon értem mire gondolsz. Szintér = Scene? Mi az, hogy a két szintér egymástól független fusson?
2020. aug. 29. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Igen. Scene. És azt, hogy legyenek betöltve, és mondjuk mint két szál. Legyenek betöltve, és párhuzamosan történhet rajtuk bármit. Mondjuk egy példa hogy van egy szerverem, és azt akarom hogy a két scene egymástól függetlenül fusson, de semmilyen módon ne tudjanak érintkezni egymással, és a tér bármely irányába tudjanak terjeszkedni. Úgy akarom hogy mondjuk a két scene mint két külön dimenzió.


Csak az a gond hogy vagy addittív módon töltök be egy scene-t, azaz összeadom egy másikkal, vagy csak azt az egyet. Hogy egymás mellett függetlenül fusson, azt nem igazán látom így lehetségesnek megoldani. De hátha.

2020. aug. 29. 22:24
 3/8 anonim ***** válasza:
63%

Ha azt akarod, hogy pl. gombnyomásra "dimenziót" váltson és a másik látszódjon, akkor azt talán úgy oldanám meg, hogy mind a két scenebe lenne egy nagy parent ami minden GameObjectet tartalmazna a sceneben, és gombnyomásra végigmegy annak a parentnek a child rendererjein azokat ki-be kapcsolva (nyilván amelyik dimenziót látni akarod azt be, a másikat ki).


A két scene GameObjectjei lehetnek két külön layeren, szóval nem tudnak egymásba ütközni (mert attól, hogy nem látod a colliderek még működnek) : [link]


Ez nagyobb sceneknél mondjuk erőforrásigényes lehet, ezért ha vannak ugyan olyan GameObjectek mindkét dimenzióban/sceneben (pl. terrain), akkor azok lehetnének egy harmadik sceneben, ami nem változik.


Ilyesmire gondoltál?

2020. aug. 29. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
63%

Nem is kell feltétlen két nagy parent, akár használhatod ezt is az összes renderer megkeresésére:

[link]


Nyilván úgy lenne a legjobb, ha mondjuk a Startnál megkeresnéd az összeset, azt pedig elmented a memóriába (a parentes megoldás esetén is, de ez talán jobb).

2020. aug. 29. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Lehet az lesz, mégis csak hogy layer-ezek. Pedig nem akartam. Az egész arra lenne, hogy van egy kliens és egy szerver. Csak hogy a szerver integrált szerver lenne. És lenne az a scene amit a felhasználó lát, és lenne az a scene amivel a szerver dolgozik. Ezért nem akartam hogy közük legyen bármilyen módon is egymásnak a scene-eknek. Teljesen el akartam határolni egymástól a szervert és a klienst. Valamint szerverből is több fajta lenne, külön scriptekkel, és oda is jól jött volna ez. De akkor marad a layerezés.
2020. aug. 29. 22:52
 6/8 anonim ***** válasza:
Szervernek minek scene??
2020. aug. 30. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Azért, hogy szerver oldalon fusson a játék meghatározó része. Collision kezelés, fizika, stb. A kliensnek csak az lenne a feladata, hogy rajzoljon, és kezelje az inputokat, a hangot. Hogy a kliensből minél kevésbé lehessen a játékmenetet manipulálni.
2020. aug. 30. 09:39
 8/8 A kérdező kommentje:
Vagy hülyeséget akarok?
2020. aug. 30. 09:44

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!